Ролевая игра на уроках английского языка

Разделы: Иностранные языки


Цели урока:

  1. Развитие навыков говорения.
  2. Развитие навыков диалогической речи.
  3. Воспитание любовь к иностранному языку, привитие интереса к его изучению в дальнейшем.
  4. Сплочение классного коллектива.

Задачи урока:

Образовательные:

  • тренировать изученные речевые образцы и лексику в речи учащихся;
  • закрепить лексику по теме “Животные”;
  • тренировать употребление модального глагола can;
  • повторение букв английского алфавита и чисел;
  • повторить счет от 1 до 10.

Развивающие:

  • совершенствовать фонематические навыки;
  • тренировать учащихся применять усвоенный лексический и грамматический материал в новых ситуациях общения в диалогической речи.

Воспитательная:

  • воспитание умения работать в группе, развитие таких качеств, как взаимопомощь, ответственность, дисциплинированность и собранность, любви к английскому языку.

Оборудование: компьютер, диск, карточки с изображением чисел, карточки со словами на английском языке.

Реквизит: фасад теремка, изготовленный из картона, маски или костюмы героев сказки.

Теремок

На сцене стоит теремок, бежит мышка. Увидев теремок, выражает свое восхищение и удивление.

Mouse: What a nice house! It is very nice. It is not small. It is not big. Tock, tock, tock. Who lives in the house? Nobody! Now I can live in it.

Скачет лягушка, увидела домик.

Frog: What a nice house! Tock, tock, tock. Who lives in the house?

Mouse: I live in the house. I am the mouse. And who are you?

Frog: I am the frog. My name is Green. And what is your name?

Mouse: My name is Mighty-Mouse. What can you do?

Frog: I can jump. I can sing (изображает действия: скачет, квакает)

Mouse: Sing a song, please!

Frog (поет): Clap, clap, clap your hands! Clap your hands together! (Поет первый куплет песни “Clap, clap, clap your hands!” – из аудио приложения к учебнику)

Mouse: Glad to see you. Come in. Let`s live together in the house.

Бежит собачка. Увидела дом.

Dog: Tock, tock, tock. Who lives in the house?

Mouse: I live in it. I am the mouse.

Frog: I live in the house. I am the frog. And who are you?

Dog: I am the dog. I am smart. I am brave. I am not big. I am small.

Frog: What is your name?

Dog: My name is Jack.

Frog: Can you dance?

Dog: Yes, I can (танцует и декламирует стишок):

I am the dog.
My name is Jack.
My coat is white.
My nose is black.

Mouse: You are very nice. Come in. Let`s live together.

Бежит лиса.

Fox: I am the fox. I am very nice. I am pretty and smart. What a nice house! Tock, tock, tock. Who lives in the house?

Mouse: I am the mouse. I live in the house.

Frog: I am the frog. I live in the house.

Dog: I am the dog. I live in the house. Who are you?

Fox: I am the fox. My name is Bess.

Dog: Can you read?

Fox: Yes, I can.

Dog: Read, please (показывает слова, лиса громко читает)

Come in. Let`s live together.

Бежит кошка.

Cat: What a nice house! Tock, tock, tock. Who lives in the house?

Mouse: I am the mouse. I live in the house.

Frog: I am the frog. I live in the house.

Dog: I am the dog. I live in the house.

Fox: I am the fox. I live in the house. And who are you?

Cat: I am the cat.
My name is Hat.
I am not fat.
I like to chat.

Fox: Can you sing?

Cat: Yes, I can. Let`s sing a song. (поют песню “What is your name?” 1 куплет – из аудио приложения к учебнику)

Fox: Come in. Let`s live together.

Бежит поросенок.

Pig: I am the pig.

My name is Pick.
I am not big.
Tock, tock, tock.
Who lives in the house?

Mouse: I am the mouse. I live in the house.

Frog: I am the frog. I live in the house.

Dog: I am the dog. I live in the house.

Fox: I am the fox. I live in the house.

Cat: I am the cat. I live in the house. And who are you?

Pig: I am the pig.

Cat: Can you count?

Pig: Yes, I can. (Считает числа, написанные на карточках (в пределах 10)

Cat: Glad to see you! Come in. Let`s live together.

Бежит кролик.

Rabbit: Oh, what a nice house! Tock, tock, tock. Who lives in the house?

Mouse: I am the mouse. I live in the house.

Frog: I am the frog. I live in the house.

Dog: I am the dog. I live in the house.

Fox: I am the fox. I live in the house.

Cat: I am the cat. I live in the house.

Pig: I am the pig. I live in the house. And who are you?

Rabbit: I am the rabbit. Good and nice!

I can skip and jump, and dance!

Pig: What is your name?

Rabbit: My name is Martin.

Pig: Skip, please! (Кролик прыгает десять раз, все считают, сколько раз он прыгнет)

Very good! Come in. Let`s live together.

Бежит медведь.

Bear: What a nice house! I like it! Who lives in the house?

Mouse: I am the mouse. I live in the house.

Frog: I am the frog. I live in the house.

Dog: I am the dog. I live in the house.

Fox: I am the fox. I live in the house.

Cat: I am the cat. I live in the house.

Pig: I am the pig. I live in the house.

Rabbit: I am the rabbit. I live in the house. And who are you?

Bear: I am the bear. My name is Billy.

Rabbit: Do you know the ABC?

Bear: Yes, I do. (Поет песню про алфавит 1 куплет, все вместе поют 2 куплет – из аудио приложения к учебнику)

Rabbit: We like you. Come in. Let`s live together.

Mouse: We have got a very nice house! We have got many friends and we are happy together! (Поют песню “The more we are together”– из аудио приложения к учебнику)

Обучение проводится по учебнику: М. З. Биболетова, О.А. Денисенко, Н.Н. Трубанева “Enjoy English”: Учебник для 2 классов общеобразовательных учреждений. – Обнинск: Титул, 2011.

Используется аудио приложение (CD MP3) к учебнику “Enjoy English” и рабочим тетрадям для 2 классов общеобразовательных школ. – Обнинск: Титул.