Урок английского языка по теме "Школьная жизнь"

Разделы: Иностранные языки, Конкурс «Презентация к уроку»


Презентация к уроку

Загрузить презентацию (2 МБ)


Цели урока:

  • развить коммуникативные навыки по теме «Школьная жизнь»;
  • развить навыки поискового чтения;
  • формировать грамматические навыки употребления разделительных вопросов;
  • воспитать умения сотрудничать и ценить возможность учиться в школе.

Задачи урока:

  • Образовательная – закрепление лексики, расширение кругозора.
  • Развивающая – развитие памяти, воображения, навыков восприятия речи на слух, тренировка речевого аппарата.
  • Воспитательная – формирование навыков общения, навыков работы в группе, формирование культуры чтения.

Оборудование:

  • тематическая презентация;
  • компьютер, проектор, магнитофон;
  • 4 учебник Верещагиной, Афанасьевой, часть 1;
  • карточки с разрезанными предложениями;
  • атрибуты для сценки.

Ход урока

1. Организационный момент.

T- Hello, dear boys & girls! Let’s greet our guests. Sit down, please. Today we are going to talk about school life, work with a text, and study tag questions. Well, let’s start the lesson.

2. Сценка.

В класс заходит ученик в плаще, шляпе и с волшебной палочкой.

T- Oh, who are you?

P- I’m a great magician. Chikami-chikami-crany-crow! You are not a teacher anymore! (Учительница пожимает плечами, достает жевательную резинку и пилочку для ногтей и садиться за стол сбоку.)

Magician (далее - М), (показывая волшебной палочной на одноклассницу): I turn you into a teacher!

рис.1

P (“Teacher”), (беря указку и выходя к доске): Well, let’s start the lesson. What date is it today? What’s the weather like today?  What’s your favourite day of the week? What’s your favourite subject at school? I’ll check your homework. Please, open your books at page 52. (Cадится за учительский стол)

M (показывает волшебной палочкой на другую одноклассницу, превращая и ее): I turn you into a janitor! 

P (размахивая шваброй, кричит): Don’t run here! Don’t stand here! Don’t shout! Don’t speak! Behave yourself!

M: I turn you into a headmaster!

Р (одевая оправу от солидных очков и обращаясь к одному из учеников): Please, tell the teachers that we will have a meeting after this lesson.       

M: I turn you into a secretary!       

Р (доставая мобильный телефон и подбегая с ним к “headmaster”): Excuse me, you have an urgent call from the Minister of Education!!!

“Headmaster” тому же ученику: Please, tell the teachers that the meeting is cancelled…

M: I turn you into an elementary school pupil!       

Р (катая по парте игрушечную машинку): I want holidays! I want to play hide-and-seek, ski, skate and make a snowman!

M: I turn you into a high school pupil!       

Р (одевая наушники): I plan to enter a technical university. I will take the exam in Maths. I don’t need to study English.

M: I turn you into a monitor!

Р (беря классный журнал): Here’s the class register. N. Is on duty today. Look at the timetable. Today’s lessons are History, P.E., Russian, Geography, Literature & English.     

M:I turn you into a chef!

Р (одевая поварской колпак и беря меню ресторана (проект, сделанный детьми на предыдущих уроках)): Welcome to our dining hall! Don’t buy pancakes. Eat soup! Special menu for you (подает “меню” гостям)!      

M: I turn you into an English pupil!

Р (беря флаг Великобритании): пересказ текста об английской школе (страница 72).

M: I turn you into a lazy pupil!

Р (ухмыляясь, спрашивает «учителя»): Teacher, will you punish me for someting that I didn't do?

“Teacher”: Of course, not.

P: Good, because I didn’t do my homework…       

M: I turn you into a high achiever!       

Р (отчаянно заламывая руки): I want to study & to speak English well. Dear magician, please, bring everyone back!

M: O.K. I agree if you sing me a nice song.

3. Песня “We met on Sunday”.

Волшебник снимает чары с учителя и учеников.

Учитель (удивленно): начинаем урок с начала.

4. Поисковое чтение (упр. 11, стр. 52-53)

T- Well, let’s start the lesson. Open your books at page 52. You read Mary’s diary & Susan’s diary at home. Now let me ask you some questions: What does Mary do on Wednesday? (cooks) What does Susan do on Wednesday? (swims) You can cook, can’t you?  When do you usually swim? …

Good job, everyone! Now look at this page from someone’s diary. We don’t know whose diary it’s from. Read the text quickly & Tell me jf it’s Mary’s or Susan’s & why. I give you 2 minutes.

рис.2
рис.3

Ps give their answers.

T- You all did well, didn’t you?

5. Физкультминутка, совмещенная с фонетической зарядкой.

T- Let’s remember the sound [w] & do some physical exercises. Stand up! Please, say & do after me. Sleep! Wake up! What day is it? It’s Wednesday. What a wonderful Wednesday! Wave your hands. Wiggle your fingers. Wash the floor. Well-done!

6. Презентация в Power Point с использованием интерактивной доски.

7. Работа по командам на подбор к основе предложения разделительного вопроса.

I am five,

aren’t I?

He isn’t ill,

is he?

I’ve got a pen,

haven’t I?

He hasn’t got a book,

has he?

She can sing well,

can’t she?

We mustn’t be sad,

must we?

I always help my mother,

don’t I?

These pupils are never late for school,

are they?

She doesn’t often cry,

does she?

There is a picture on the wall,

isn’t there?

8. Подведение итогов. Домашнее задание. Отметки за работу на уроке.

рис.4