Надежда Георгиевна Банщикова |
Темы Открытых уроков автора
-
Представлен урок изучения нового материала по английскому языку по теме "Спорт".
-
Covid Generation Neologisms in our Russian Reality 2022
The dynamics of the development of the Russian and English languages in 2020-2022 years of the 21st century due to the emergence of neologisms associated with the coronavirus epidemic was considered in the article. These two languages had absorbed the reality of being that people had to face, showing its psychological component. The years 2020-2022 of the 21st century left an imprint on the consciousness of people and, at the same time, on the languages they communicate. The functioning of neologisms in different types of discourses in modern neology has been shown in this article. Based on the analysis of derivation, the most common neologisms are identified, reflecting the specifics of the development of reality by modern linguistic consciousness. Neologisms are analyzed according to the type of their belonging to the parts of speech and word formation. A survey was conducted and a dictionary of the most spread neologisms that appeared during the coronavirus epidemic was compiled.
-
Essay: Expressing your own opinion. Написание эссе на английском языке на ЕГЭ 2021
Структура эссе: 1. Вступление (Make an introduction). 2. Выражение собственного мнения (Express your personal opinion). 3. Выражение противоположного мнения (Express an opposing opinion). 4. Несогласие с мнением оппонентов (Explain why you do not agree with the opposing opinion). 5. Заключение (Make a conclusion restating your position). Объем письма: 200–250 слов.
-
Выполнение упражнений по грамматике и лексике в формате ЕГЭ 2019
Цели урока: обеспечить усвоение префиксов и суффиксов в преобразовании слов для лексического и грамматического соответствия в текстах; создание условий для воспитания потребности в практическом использовании языка в различных сферах деятельности, формирование у учащихся интереса и уважения к культуре и народу страны изучаемого языка.
-
Разработка упражнений к уроку 4 (Lesson 4) по книге для чтения (Reader) для 7-го класса 2010
Работа с иноязычным текстом способствует развитию мыслительных задач, а именно: умению анализировать, сопоставлять, делать умозаключения. Для формирования аналитических умений необходимо использовать поэтапную работу над иноязычным текстом: предтекстовый, текстовый и послетекстовый этапы. На каждом этапе ставится и реализуется определенная цель. В качестве примера мною разработаны упражнения к уроку 4 по книге для домашнего чтения для 7-го класса.