Цели:
- Развивающие: развитие способности к обобщению и интерпретации
- Воспитательные: формирование способности осознавать экологические проблемы и необходимости помочь природе;
- Учебные: развитие речевых навыков по теме.
Оборудование: проектор, презентация урока, пульты для выполнения теста, учебник “Happy English.ru” для 7 класса под редакцией К.И.Кауфман, М.Ю. Кауфман, издательство “Титул”, 2012
Ход урока
Этапы урока | Деятельность учителя | Деятельность ученика |
1. Орг. момент | Hello, guys! How are you? I’m glad to see you. Who is on duty today? Who is absent today? What date is today? What day is it today? Are you ready for the lesson? How are you? How is life? etc |
Фронтальная беседа: P: I’m on duty today. All are present. Today is the 1st of October. It is Tuesday today. We are ready for the lesson. I am OK Life is going its usual way |
2. Речевая подготовка | Do you like nature? Do you go to the forest? Do you swim? Do you have picnics? What do you do there? Do you pick up your litter? Now, try to guess: what is our topic? (слайд 1) What is our aim? (слайд 2) |
Yes, I do. Yes, I do. Yes, I do. Yes, I do.
We swim, pick up the berries and cook dinner on the fire. To protect the environment I don’t drop the litter on the ground, in the river, etc We have to protect the environment because it is in danger. Работа в парах (партнёры по лицу): по тексту упражнения обсуждают вопроси приходят в одному мнению. Our topic is protection of environment. Our aim is to discuss ecological problems and to tell how we can help the environment. |
3. Развитие лексических навыков говорения | To protect the environment we must remember 3 R’s. What are they? (слайд 3) What can we reuse, reduce, recycle? (слайд 4) |
Reuse, reduce, recycle Timed round robin (40 sec.) (ученики работают в груп -пах): 1. каждая группа обсуждает 1 пункт (например): We can reduce using water and electricity. 2) 1 участник группы говорит классу ответ своей группы |
As you know, there are a lot of ecological problems in the world. Let’s
name some of them.(слайд 5) Now, remember the words connected with these problems. A-s, please, take the sheets of paper, bend in half and cut it, give one part to your partner. Now bend the sheets in half twice and cut them. You have 4 cards. You have to write 4 words about ecological problems. You may write nouns, adjectives, verbs. (слайд 6) |
Killing animals, deforestation and pollution.
Jot thoughts (двигатель культуры-язык) Ученики работают в группах: Все ученики А берут листы бумаги и делят их пополам, одну половину отдают ученику В - своему напарнику. Они складывают свои листочки дважды, в итоге, у каждого ученика получается по 4 карточки. На каждой карточке ученики пишут по слову, связанному с экологическими проблемами: pollution, water, animals etc. Работа выполняется в произвольном порядке. |
|
A student №2, take the cards and make a square 3x3 | Tic tac toe (двигатель культуры - ожидание: связь новых знаний с предыдущими): Ученик №1 пронумеровывает карточки, ученик №2 смешивает их и раскладывает на столе, сделав квадрат 3х3. | |
Now, you have 2 minutes to write 3 sentences using 3 words from your square.(слайд 7) | Самостоятельно записывают предложения
на листочках, Используя Continuous Round Robin, зачитывают свои предложения: Our nature is polluted. We don’t have to damage the animals. |
|
4. Развитие умения обобщать | Discussing the ecological problems we use the word “environment”. What does it mean to you? Open the books ex.4 p.65 and find 1 variant. Pupil 3 begins. | Timed Round Robin (1 min): Ученики работают в группах, по кругу, высказывают свои идеи и выбирают одно определение на группу, затем сообщают классу и выслушивают другие мнения. В итоге выбирают одну идею на весь класс и приходят к выводу: Environment is everything around us and me. |
5. Физкультминутка | We’ve got a magic word – “nature”. You’ll read the words in groups. When you see the word connected with “nature”, you have to stand up without reading this word. | Number up: Учебник с.77-ученики читают слова в группе по порядку. Тот, кому попалось слово, связанное с понятием “природа”, не читает его и молча встаёт. |
6. Развитие умения интерпретировать | We told a lot about the environment. Let’s characterize it. Take the
sheets of paper, bend them in half twice, bend in the shape of triangle, draw the lines ad
write the titles ,then write the word “environment ” in the centre (слайд 8). You have 5 minutes to fill in the form. |
Frayer model (двигатель культуры- ожидание:
построение объяснения и интерпретации) Ученики берут лист А4, складывают его вдвое и ещё раз вдвое, сгибают внутренний угол в форме треугольника, раскрывают лист (в середине должен получиться ромб), прочерчивают линии и пишут заголовки в каждой части, а в ромбе - название понятия (в данном случае – the environment) |
Учитель собирает листочки для проверки. | ||
7. Контроль развития лексических навыков | Take the remotes and do the test. | Ученики берут пульты управления и с
помощью программы Activinspire выполняют тест: 1.Litter is a. rubbish which people drop in the streets 2.Recycling is a. going on a bicycle again. 3.A fine is a. something nice. 4.Air pollution is dangerous because a. you can't see. 5.Pollution is a. good for cars. 6.There will be no air without a. animals. 7.A plastic bottle lasts a. for 500 years. 8.To protect the environment we must a. remember 3 R's |
8. Рефлексия | Look at the board (слайд 9), think and write your ideas.
Учитель собирает листочки для проверки. |
Мыслительный приём: Сначала я думал, что...,
теперь я думаю, что... Ученики берут листочки и пишут свои мысли: At first I thought that the environment is... Now I know that the environment is... |
9. Дом. задание | (слайд 10) ex 8 p 65-read, tell who is speaking in the poem. |