"Travelling to Britain". Урок английского языка в 6-м классе

Разделы: Иностранные языки


Цель урока: знакомство с достопримечательностями Лондона, составление стенгазеты (wall – chart)  о путешествии, (работа в группах).

Познавательный аспект – знакомство со столицей Великобритании, ее достопримечательностями.

Развивающий аспект – развитие способности к догадке, коммуникабельности, способность осуществлять репродуктивные и продуктивные речевые действия.

Воспитательный аспект – воспитание уважительного, толерантного отношения к чужой культуре.

Сопутствующие задачи:

–  формирование лексических навыков чтения и говорения,
–  развитие умения читать с целью  частичного извлечения  информации,
–  совершенствование навыка работы с заданиями теста,

Оснащение урока:

1) Видео-фильм по теме “10 Tops of London”.
2) Презентация в программе Power Point.
3) Text “London views”.
4) Видеоматериал о достопримечательностях Лондона

В ходе урока представлены следующие достопримечательности:

Big Ben (Биг Бен)
The Houses of Parliament (Парламент)
Tower Bridge (Тауэрский мост)
Trafalgar Square (Трафальгарская площадь)
Buckingham Palace (Букингемский дворец)
British Museum (Британский музей)
St. Paul's Cathedral (Собор святого Павла)
Hyde Park (Гайд парк)
The Bank of England (Английский банк)
London University (Лондонский университет)

ХОД УРОКА

Teacher: Dear children, I’m glad to meet you at our International Travels Club.
We’re going to have a trip to Great Britain. And then make a wall chart.
But before travelling let’s remember the rules of “Young explores”. Connect these parts.

To be a good explore about a country you want to visit.
Learn more information to be a good speaker
Use the Internet try to do your best
Practice your English to  make new friends

Teacher:

So many countries all over the world,
So many people life tales told!
Different cities, languages, poems,
Amazing traditions, legends, stories.
We travel East, we travel West
To know so much is best.

– Why do you want to travel to Great  Britain?

Teacher: But, children at first, let’s remember some facts about Great Britain.

(Учащиеся рассказывают 4 предложения о Великобритании)

Teacher: Let’s describe Great Britain in some words.

Учащиеся дают описание Великобритании следующими фразами:

– the Royal family,
– Red buses,
– Old castles,
– A foggy island,
– own geography,
– Economy and special political system,
– A rich culture and different sporting events.

Teacher: Read some facts about England.

National day 23 April
Capital London
Population about 51 million
Official language English
Big cities London, Liverpool, Manchester, Leeds
Educational centers Oxford, Cambridge
The longest river The Thames

T: What is the biggest part of Great Britain?
– How many people live in England?
– What is the English capital?
– When is the English National Day?
– What is the longest river in England?
T: Children, I think we must choose a travel agency.  If we want to have a good time, let’s choose the best one.
This is an advert of one travel’s agency. Read the text and insert the neeable word.
(Слайд) Travel to England
Use: musical, thrilling, popular, comfortable, historical, traditional, famous, fantastic

We advise you to visit England – the … centre of Great Britain!
We can offer you … buses, detailed maps; the most … places of interest and the best guides.
If you want to travel with professionals, choose us. We are the most experienced travel agency in Britain. We provide full information about … festivals, concerts, … exhibitions and … sporting events. We can help you to plan a … trip that you will want to remember forever.

Учащиеся работают с данным текстом, вставляют пропущенные  слова.

Teacher: Now I see, that you are ready to travel. Let start our travelling from the capital of Great Britain – London.

(Просмотр видео фрагмента  о достопримечательностях Лондона)

Teacher: To sum up this information lets repeat some facts.

(Учащиеся  в тексте находят описание тех достопримечательностей, которые показаны  на слайдах.)

Teacher: Now children? I want you to check your knowledge of London sights.

Кроссворд о достопримечательностях:

Teacher: And now children, I want you make “a wall –  chart” about your travelling.

(Учащиеся  в группах составляют свои проекты «Отчёт о путешествии в Великобританию».)