Цель:познакомить учащихся с достопримечательностями Лондона.
Задачи:
образовательная:
- формирование навыков использования в речи конструкции thereis/thereare;
- формировать навыки чтения буквы “с”, развивать скорость чтения, умения читать с целью поиска конкретной информации;
- проверить навыки и умения монологической и диалогической речи, а также аудирования;
развивающая:
- развитие у детей внимания, воображения, логического мышления, умения вести беседу;
- развитие интереса к предмету и желания к получению большей информации по изучаемой теме;
- развить способности к догадке о значении слов, к выявлению языковых закономерностей (правила использования оборота (thereis/thereare);
- приобретение навыков самостоятельной работы.
воспитательная:
- воспитание уважительного отношения к языку и культуре другой страны;
- воспитание культуры общения и потребности в практическом использовании языка;
- воспитание любви к своему селу.
УМК: “Мир английского языка” авторов Кузовлева В.П., Лапа Н.М., Перегудовой Э.Ш (издательства “Просвещение”).
Речевой материал:
- Лексический: a cathedral, a church, a cinema, a museum, a palace, a shop, a theatre, a lot of;
- Рецептивныйлексический: royal.
Оснащениеурока:
- презентации “An excursion to London” и “Конструкцияthere is/there are”;
- таблица“Конструкцияthere is/there are” - см. Приложение 1;
- карточки с заданиями по грамматике - см. Приложение 2, Приложение 3.
Ходурока
I. Начало урока. Введение учащихся в атмосферу иноязычного общения.
Приветствие.
Good morning, pupils! I’m glad to see you! Thanks’.
Блицвопросы.
- What is your name?
- What are you?
- What is your mother’s name?
- How old are you?
- How old is your sister?
- What season is it now?
- What months is it now?
- Who is the tallest in your class?
- Who is the funniest in your class?
- Who is shorter, Lena or Nasty?
- Who is older, Sasha or Kirill?
Фонетическая зарядка.
And now we are going to revise English sounds. Look at the blackboard and read after me, please. Слайд 1.
And now repeat the poem “A LITTLE GIRL”.Слайд 2.
II. Работа по теме урока.
Постановка целей и задач урока.
- Today atthe lesson we’ll have an excursion to London and see some famous sightseeing there. We’ll also have a talk about our native country Gorychie Kluchi. Let’s start!
Работа с упражнениями урока.
Воображаемая экскурсия по Лондону – Слайды 3-12.
- London is the capital of Great Britain, its economic, political and cultural centre. It’s situated on the river Thames. There are a lot of places of interest there.
- So Buckingham Palace is the Queen’s home. You can see the Chanchiang of the Guards in the forecourt of the palace.
- St. Paul’s Cathedral is the biggest church. It’s crowned with a huge dome.
- Tower of London has been a fortress, a palace, a prison. Tourists like to visit different museums. For example, Madam Tussau’s Museum with a lot of wax figures.
- There are many big parks, full of trees, flowers and grass, for example Hyde Park.
- London Zoo attracts children and their parents.
- The newest sightseeing in London is London Eye. It was opened in Millennium.
- Of course, there are many theatres, gallereries, cinemas, cafes, shops and so on. London is one of the most beautiful cities in the world.
- You can see a lot of cars and red buses in London. It’s very dangerous for passersby. Let’s repeat the poem “TRAFFIC LESSON”.It was your home task, and I’d like to check it.
Be very, very careful
When you cross the street,
Use your eyes and ears
And then use your feet.Look to the left,
Look to the right,
Then look up
And check the light.When all the cars have stopped,
It’s time for you to go.
Walk between the lines,
That’s the safest way I know.
Чтение. We continue our excursion to London and Great Britain.
Page 126, exercise 2.
Введение грамматического материала “Конструкция the reis/the reare”.Слайды 13-15.
Children, what unusual do you notice in these sentences? Yes, the construction there is/there are. Когда мы говорим о наличие или отсутствии предмета в определенном месте, мы используем конструкцию the reis/the reare. В каких случаях мы используем the reis? Когда the reare?
There is Buckingham Palace in London.
There are a lot of parks in London.
С помощью, какой частицы мы можем построить отрицательное предложение?
There is no museum in our country.
Как вы думаете, как можно задать вопрос о наличие предмета в каком-либо месте?
Is there a cafe in your country?
Yes, there is. No, there isn’t.
Are there any shops in your country?
Yes, there are. No, there aren’t.
There are some shops there. There aren’tany shops there.
Обратите внимание на то, что в утвердительных предложениях употребляется some, а в отрицательных и вопросительных – any.
Is it clear? Are you ready to work with the construction there is/there are? Start practice in using there is/there are.
Упражнения на закрепление грамматического материала.
III. Физкультминутка. [Make exercises]
Hands on your hips,
Hands on your knees,
Put them behind you
If you please.Touch your shoulders,
Touch your nose,
Touch your ears,
Touch your toes.Raise your hands high in the air,
At your sides, on your hair.
Raise your hands as before
While you clap: one, two, three, four.
Практика учащихся в говорении.
Монологическое высказывание. Скажите, какие достопримечательности находятся в Лондоне. [Make some sentence using the construction there is/there are about London’s sightseeing] Слайд 16.
Составление диалога. Расспросите соседа о достопримечательностях вашего села. [Ask you classmates about our country] Слайд17.
IV. Заключительный этап урока.
Подведение итогов деятельности учащихся.
I’d like to thank you for good work at the lesson. Do you like the lesson? I give excellent marks to ..., good – to ..., etc.
Домашнее задание.
At home you should makeexercises 1 and 2 at page 63 in Activity Books and write the composition “My country”.
Создание мотивации ожидания следующего урока.
At the next lesson we’ll “go” to Chicago. It’s in the USA.
And now stand up, please! The lesson is over. You are free. Bye.