Итоговый урок по теме "Lost Civilizations" (Unit 9учебника Enterprise Pre-Intermediate, Express publishing, V. Evans, J.Dooley и книги для домашнего чтения"What a world 3") имеет межпредметные связи с историей, географией, Мировой Художественной культурой. В ходе урока учащиеся высказывают свое мнение ,составляют схему ведения дискуссии,обосновывают правила ведения диалога,готовят презентацию своего обсуждения и осуществляют взаимооценку по порверочным листам.
1. Warm Up(Аудирование и чтение
текста) T: We have been studying lost civilizations and today we are going to sum up what we have learnt about:The Vikings The Celts and The Maya. Let us analyze them and decide which one is the most interesting Split into 2 groups and work as one team You will listen to the text about Lost Civilizations and put down the arguments FOR and AGAINST each of them Прослушивание текста T: And now you may use the text and add some details you have missed while listening Чтение текста ( индивидуально) Заполнение таблиц с фактами ЗА и ПРОТИВ Проверка аргументов ЗА и ПРОТИВ 2. Planning the dialogue T:Imagine you are journalists and you have to write an article about one of the Lost Civilizations. Discuss all civilizations you have learnt and choose the most suitable one for you. Here is the list(раздать листы с заданием)
Read the task very attentively and plan your discussion using the requirements given in your task Обратить внимание на ПАМЯТКУ REMEMBER(DOs and DON'T's) T ; Using the cues in the envelopes make a layout of your discussion Учащиеся работают в группах над составлением схемы Презентация схем с выведением на экран Обсуждение схем и принятие единой 3.DOs AND DONTs Выработка правил дискуссии T: Now you are ready to make up dialogues .but we live in a civilized society and must behave like human beings. Let's remember what you should do and what you mustn't discussing something .Here are bags with Dos and DON'Ts .Group 1 choose Dos and group 2 choose DON"Ts На доску прикрепить таблички DOs: Listen to what your partner is saying. Share the talking with your partner. Be polite. Keep to the topic of the talk. Try to sound interested in the discussion. Come to an agreement with your partner. Pick one option only. Discuss all the options. Help your partner asking some questions if he/she can't continue the conversation. "Switch off" when your partner is talking. DONT's: Dominate the discussion. Interrupt your partner. "Switch to" another topic if you are more interested in it. Show that you are not interested in the discussion. Forget to reach the decision with your partner. Pick two or more options if you both like them. Keep on speaking on your own if your partner can't continue the conversation Stop the discussion as soon as you've come to an agreement even if you haven't discussed some of the options. 4. Discussion in pairs T: Now we hope you are absolutely ready to do your task.Now start working,do not forget about our scheme and tips: Agreement
Limited agreement
Disagreement
Expressing your opinion
Asking for smb's opinion
Making suggestions
5. Presentation of dialogues T: Use our usual CHECK LIST to access the answers CHECK LIST CRITERIA 1 Content
2 Interaction
3 Vocabulary 4 Grammar 5 Pronunciation (раздать проверочные листы) Обсуждение диалогов 6. Итог урока Home task: Write an article about the civilizations you have chosen |
Задача развития. Развитие
умения использовать разные источники для
получения необходимой информации Способ решения. Поиск информации для дальнейшего выполнения задания по 2 источникам: аудирование и чтение текста Форма работы: Индивидуальная
Форма работы:
Задача развития:
Форма работы:
Представители групп
Задача развития:
Способ решения: Составление правил ведения дискуссии
Задача развития: развитие умения осуществлять контроль за своей учебной деятельностью Способ решения: Составление диалогов с ипользованием схем и правил ведения дискуссии Форма работы: парная
Задача развития: развитие умения выслушивать и объективно оценивать высказывания других Способ решения: презентация диалогов и оценка другими по проверочным листам Форма работы: парная индивидуальная (оценивание)
Выбор лучшей цивилизации |