Цели урока:
Образовательные: сформировать понятия “дикие животные”, “домашние животные” и дать представления о них; активизировать лексические единицы по теме “Животные”; познакомить с некоторыми типичными представителями диких и домашних животных; выявить характерные отличительные черты диких и домашних животных; обучить приемам восприятия информации, используя ИКТ (информационно-компьютерные технологии); обобщить знания учащихся по теме “Английский алфавит”.
Развивающие: развивать речевую деятельность; развивать память, внимание и мышление.
Воспитательные: воспитывать любовь к природе, доброе и гуманное отношение к животным.
Оснащение урока: картинки, магнитофон, плакат “The Animal ABC”, презентация к уроку. Доска оформлена буквами алфавита, шарами, рисунками, фотографиями детей с животными. Дети одеты в костюмы тех животных, которых они представляют.
Ход урокаI.
Приветствие.Приветствие.T: Good morning, children. Pp: Good morning. T: How are you today? Pp: we are fine and how are you? T: we are fine too. We are very glad to see you on our unusual lesson. Демонстрируется презентация ”In the World of Animals and Birds” (слайд 2). Учитель: Вы догадались о чём мы сегодня будем говорить на уроке? Правильно, о животных и птицах (слайды 3-4). Человек жил в тесной связи с животными всегда. Давным-давно, когда еще на Земле не было городов, машин и книг, люди жили в пещерах (слайд 5). Они боялись огромных страшных хищников. Древним людям было голодно, редко находили они себе пищу (слайды 6-7). Однажды один разумный человек стал подкармливать волков, которые ходили вокруг его жилья. Постепенно волки стали добрее, а их детеныши привязались к человеку, стали жить рядом с ним. Они были уже не дикими, а домашними. Так появились собаки (слайд8), кошки (слайд 9), лошади, овцы, верблюды, коровы, слоны.
T: Children, you know a lot of animals. Let`s name them (слайд 10).
Pp. A horse, a goat, a cow, a sheep, a pig, a dog, a cat, a hen, a cock, a goose, a duck, a rabbit
T: That`s right, they are domestic animals. Repeat after me : domestic animals. T: Where do they live? On the farm (слайд 11).
T.: Now, some riddles for you:
It’s a big animal, it eats grass or hay, it gives us milk, it says “moo”. Pp.: A cow!
T.: It’s white, it eats grass, it gives us wool, it says “baa”. Pp.: A sheep!
T.: It’s got a short and curly tail, it’s often dirty, it says “oink, oink”. Pp.: A pig!
T.: It’s soft and fluffy, it likes to sleep, it likes fish and milk. What is it? Pp.: “A cat!”
Учитель: Как называются эти звери? (слайд 12). Ученики: дикие животные.T: Wild animals. Say after me: wild animals. Name them in the alphabetical order. Pp.: A bear, a deer, a fox, a hare, a hedgehog, a squirrel. T.: Where do animals live? In the forests – (слайд 13), in the fields, in jungles – (слайд 14) .Учитель: Посмотрите на животных и скажите, кто живёт в джунглях. Ученики: слон, тигр, обезьяна, змеи. Учитель: А где живут зебра, кенгуру и жираф? Ученики: В Африке и Австралии. Учитель: Посмотрите на животных, которые живут в пустыне (слайд 15). Одно из них живёт в Астраханской области. Ученики: Верблюд. Учитель: А какое ещё интересное название у него есть? Ученики: Корабль пустыни.T.: Put the letters in the right way: (слайд 16) Pp.: an elephant, a giraffe, a kangaroo, a monkey, a snake, a tiger, a zebra. T: Animals live on the land (слайд 17-18). Land – земля: Scotland, England, Finland, Ireland. Названия стран произошли от названий народностей населяющих эту землю.The English + land = England.
Учитель: У многих людей в разных странах мира есть свои любимые питомцы – домашние животные (слайд 19). Англия не исключение. Здесь были выведены новые породы животных: английская чистокровная скаковая, английский тяжеловоз, английский бульдог, борзая и мастифф, а так же английская кошка.
А какие домашние животные есть у вас? (дети показывают фотографии своих питомцев и рассказывают о них).
(Слайд 20) В настоящее время человек и животные живут в тесной связи, они помогают друг другу. Животные служат поводырями для слепых, пасут овец, по запаху отыскивают наркотики и взрывчатые вещества, по следу находят преступников. Число друзей человека постоянно растёт.
T: Children, look at the pictures and say if it is right or not – (слайды 21-25): (№21 – a cow, a goat); (№22 – a hen, a goose); (№23 – a camel, an elephant); (№24 – a dog, a cat); (№25 – a sheep, a camel, a yak).
(Слайд26) T.: Let;s make the Animal ABC. Pp. “A” – Ant, “B”– Bear, “C” – Cat, “D” – Dog,
“E” – Elephant, “F” – Frog, “G” – Goat, “H” – Hoarse, “I” – Irish setter, “J” – Jaguar,
“K” – Kitten, “L” – Lion, “M” – Mouse, “N” – Nightingale, “O” – Owl, “P” – Pig, “Q” – Quail,
“R” – Rabbit, “S” – Snake, “T” – Tiger, “U” – Umbrella-bird, “V” – Vole, “W” – Wolf, “X” – Xerus, “Y” – Yak, “Z” – Zebra.
T: Children, thank you very much for your excellent work. Welcome to our performance.
(Звучит музыка и дети под музыку встают в несколько рядов перед зрителями и поют песню “Рэп-песня” по окончании которой все, кроме первого ряда участников, рассаживаются в глубине сцены)
“A” is for Animals
I love all kinds of animals
Squirrels, cats and rabbits.
I love all kinds of animals
And their little habits.
“B” is for Bear
Brown bear, brown bear,
Where do you live?
I live in the forest
I live in the zoo.
And what about you?
“C” is for Cat
I’m a cat
My name is Hat
I am not fat
I like to chat.
“D” is for dog.
I’m a dog
My coat is white
My nose is black.
“E” is for elephant.
I’m an elephant
I look so elegant.
“F” is for frog.
A frog is green.
A parrot is bright.
A fox is orange.
A hare is white.
(Звучит музыка, все выстраиваются в свои ряды и поют песню “What’s your favourite colour?”
Все, кроме 2-го ряда участников, рассаживаются под музыку в глубине сцены.)
“G” is for Goat.
I’m a little goat
In a red coat.
I like to sit
In an old boat.
“H” is for Horse.
I’m a horse,
I’m a horse!
I can jump, of course!
Look at me,
Look at me!
I run a race
What a fun,
What a fun!
Let’s run again!
Run, run, run!
“I” is for Irish Setter,
One, one, one!
I have a nice bun
One, one, one!
I like this nice bun,
One, one, one!
I like to run.
“J” is for Jaguar.
Why, why, why?
Can you tell me, why?
I can run,
I can jump,
But I cannot fly.
“K” is for Kitten.
I’m a kitten
That is a cat.
I’m fluffy,
The cat is fat.
“L” is for Lion.
Who lives in Africa?
He, she or me?
One lion, two lions, more!
“M” is for Mouse.
Little mouse, little mouse,
Would you like a piece of ice?
I would like a piece of cheese. Yes, please!
“N” is for Nightingale.
I like to sing,
I like to hop,
I like to fly
In the sky!
(Звучит музыка, все учащиеся выстраиваются в свои ряды и поют песню “I like butterflies”
Все, кроме 3-его ряда участников, рассаживаются под музыку в глубине сцены.)
“O” is for Owl.
Old owl, old owl!
Where have you been?
I’ve been to London
To look at the Queen!
“P” is for Pig.
I’m happy brother-pig, I’m happy piggy-wig. I have time to jump and play, I’m happy all the day!
“Q” is for Quail.
I fly high up in the sky!
I like to fly,
I like to run,
I like to play.
It’s fun!
(Звучит музыка, все учащиеся выстраиваются в свои ряды и поют песню “What’s your favourite toy?”
Все, кроме 4-ого ряда, рассаживаются под музыку в глубине сцены.)
“R” is for Rabbit.
One rabbit, 2 rabbits,
3 rabbits, four,
5 rabbits, 6 rabbits,
Seven rabbits, more!
“S” is for Snake.
Oh, Mary! Come to see
A big snake is the tree!
“T” is for Tiger.
“ Tick-tock! Tick-tock!
Little tiger! Play and walk!” – says the clock.
“U” is in a Duck and Duckling.
Duckling, duckling!
Can you fly?
Can you jump and can you run?
No, I can’t.
No, I can’t.
I can swim and I can cry:
“Quack, quack, quack!”
“V” is for a Vole – a large water rat.
It’s afraid of all cats.
“W” is for Wuzzy Buzzy Busy fly,
Wuzzy Buzzy Busy fly.
Yellow belly beady eye.
Wuzzy Buzzy looked around
Wuzzy Buzzy found a pound.
“X” is in a Fox and in a box.
I’m a red fox with a little box.
The fox from the forest had a wish –
It wanted to catch a golden fish.
“Y” is for Yak.
I have a father,
I have a mother.
have a sister,
I have a brother.
(Звучит музыка, все выстраиваются в свои ряды и поют песню “Thank you, Mum”
“Z” is for Zebra in the zoo.
A zebra has stripes on its back.
They are white and they are black.
We go, we go, we go to the zoo,
We can see a tiger and a zebra too!
(Все поют песню “If you’re happy”)
Песни:
1. Rap-song: “The ABC song”
A, B, C, D, E, F, G. Look at her, at him, at me!
H, I, J, K, L, M, N. Look at them and say it again!
O, P, Q, R, S, T, U. We like fun, and what about you?
V and W, X, Y, Z. That’s the alphabet, that’s what I said.
2. “What’s your favourite colour?
What’s your favourite colour? (twice)
What’s your favourite (twice)
What’s your favourite colour?
My favourite colour is orange (twice)
My favourite colour, (twice)
My favourite colour is orange!
3. “If you’re happy”
If you’re happy and you know it, Clap your hands.
If you’re happy and you know it, Clap your hands.
If you’re happy and you know it, (3 times) Clap your hands.
4. “I like butterflies”
I like butterflies,
Red and yellow butterflies,
Pink and purple butterflies,
Blue and orange, too.
I like butterflies,
Green and brown butterflies,
Black and white butterflies,
Do you like them too?
5. “What’s your favourite toy?
What’s your favourite toy? (twice)
What’s your favourite? (twice)
What’s your favourite toy?
My favourite toy’s a ball. (twice)
My favourite toy, (twice)
My favourite toy’s a ball.
6. “Thank you, Mum”
Thank you, Mum!
Thank you, Mum!
Thanks for loving me.
Hugs and kisses,
Hugs and kisses
Go to you from me.
T: Thank you very much for your good work at the lesson.
Звучит музыка Поля Мориа и все учащиеся получают Сертификаты Знатока Английского Алфавита “Now I know the ABC”и первый словарик “The Animal ABC” (cм. Рисунок №1 и Рисунок 2)
Список литературы:
- Рындина Н.С. Английский в картинках. Издательство “Книжный дом” г.Москва. 2007
- Нестандартные уроки английского языка. Издательство г. Волгоград.2008
- www.wikipedia.org
- The Emperor`s New Clothes Theatrical Reader Hans Christian Andersen Retold by David Allan and Tessa Clark2oo2 New Editions, a part of Cengage Learning.