1) Слайд 1. Посмотреть на разные виды графиков и диаграмм, сравнить и поставить цель урока - познакомиться с видами графиков и научиться их читать.
2) Работа с текстом учебника стр 43, далее работа с упр. 2,3,4.
3) Слайд 2 - соотнести выражения с переводом.
4) Разделить класс на 3 группы по уровням владения английским языком и раздать каждой группе соответствующее задание.
5) Выполнить проект (групповой или целым классом).
6) Рефлексия.
Ask your classmates about their favorite lesson and fill the graph.
Number of students |
13 |
||||||
12 |
|||||||
11 |
|||||||
10 |
|||||||
9 |
|||||||
8 |
|||||||
7 |
|||||||
6 |
|||||||
5 |
|||||||
4 |
|||||||
3 |
|||||||
2 |
|||||||
1 |
|||||||
Subject |
English |
Russian |
Maths |
Biology |
History |
Geography |
Now answer the questions:
- What is the total number of students on the graph? ______________
- How many students like Geography? _________________________
- What is the most favorite lesson? _________________________
- What is the least favorite lesson? _________________________
- How many students like Maths and History? ___________________
Tick (*), if it's true for you:
- I can make a bar graph ______________
- I can read a bar graph ______________
- I liked the lesson ______________