Учебный предмет: английский язык.
Класс: 4.
Авторы УМК: «Английский язык» для 4 класса школ с углублённым изучением английского языка, лицеев, колледжей, авторы И.Н.Верещагина, К.А.Бондаренко, Т.А.Притыкина - М: Просвещение, 2012, 2017.
Тип урока: Обобщающий урок.
Тема |
«Добро пожаловать в Лондон» |
|
Цель |
Обобщение и систематизация ранее изученного материала по теме «Лондон» |
|
Задачи |
Образовательные: активизировать ранее изученную лексику по теме; организовать чтение текста и аудирование аутентичного текста с извлечением необходимой информации.
|
|
Планируемый результат |
Предметные |
Метапредметные (УУД) |
- формирование практических умений использовать полученные знания;
|
Личностные:
Регулятивные:
Познавательные
Коммуникативные:
|
|
Ресурсы |
проектор, аудиофайл по теме, раздаточный материал, доска. |
|
Формы урока |
Фронтальная, групповая, парная. |
|
Межпредметные связи |
География, история, английский язык. |
|
Технология |
Личностно-ориентированное обучение, здоровьесберегающее обучение, ИКТ. |
Этапы |
Деятельность учителя |
Деятельность учащихся |
Организационный |
Приветствует учащихся, создает позитивный настрой.
|
The pupils greet the teacher and the guests. |
Целеполагание и мотивация |
Предлагает сформулировать тему и цель урока, разгадав ребус (Слайд 2)
|
Pupils solve the riddle and formulate the topic of the lesson.
|
Актуализация знаний и умений |
Предлагает учащимся вспомнить важные факты из истории Лондона. Обращает внимание учащихся на экран и просит ответить на вопросы. (Слайды 3-7)
- But what do you remember about this wonderful city? Let us revise London historical facts. Look at the screen |
Pupils brush up on some facts about history of London. They answer the questions choosing the correct item. |
Обобщение и систематизация знаний |
1) Просит учащихся вспомнить слова (лексические единицы) необходимые для описания каких-либо достопримечательностей, отгадать слово, прочитав его определение. (Слайды 8-15)
|
Pupils read the definitions and name the words. |
2) Выдает текст (Приложение, задание 1) и предлагает учащимся в парах прочитать его, заполнив пропуски словами, которые повторили в предыдущем задании. Опора также на экране. (Слайд 16)
- You know that England is quite a rainy country. I've got a text about London but heavy rain removed some words. Work in pairs, read the text and fill in the gaps using the words, you have just guessed. Be ready in 1,5 minutes. - Let's check and read the text. (Слайд 16, в это время на экране исчезают уже использованные слова) |
Students work in pairs, read the text and put in missing words. Pupils read the text one by one. |
|
3) Обсуждение достопримечательностей Лондона. (Приложение, задание 2)
- It's a well-known fact that London is a popular place among tourists. Millions of visitors come to see its great sights. Let's see what famous places in London we know. - Half of you will get a piece of paper with the name of the sight, the other half will get the paper saying what each sight is famous for. You should walk around the classroom and match the sight and its description, make pairs and sit together. You've got 2 minutes. - So, now we have NEW pairs. Read what your sights are famous for. - Well-done. All of you have made right pairs. |
3) Students mingle around the class, communicate looking for the pair (sight-description) and sit together. Pupils in pairs name the sight and read its description. |
|
4) Соотнесение названий достопримечательностей Лондона с графическим изображением. На экране появляются достопримечательности, которые обсудили. (Слайды 17-21)
- Now look at the picture. Do you recognize the sight? What is it? What do you know about this famous place? Среди уже известных учащимся достопримечательностей возникают 3 новые (Лондонский глаз - колесо обозрения, Мост Тауэр, Музей Мадам Тюссо - музей восковых фигур). Учитель комментирует значимость этих известных мест на английском языке. (Слайды 22-24). Опора нового слова, wax - воск, на доске. - I'm going to show you picis tures with some other popular places in London which are also visited by many people. Look, this is London Eye. It is a 135-metre high wheel next to the Thames in London. It was opened in 2000 and immediately became very popular. The wheel has glass containers which people travel in as it goes slowly round so that they have a view across the whole city. The next place is Tower Bridge, a bridge across the Thames. It was built between 1886 and 1894 not far from the Tower of London. The third sight is Madam Tussaud's Museum. There are wax figures of famous people from past and present. |
4) Pupils name London sights (5 slides) recognizing them by the photo and say a few facts about them. Students listen to the teacher. |
|
5) Учитель задает CCQs, вопросы на понимание новой информации о достопримечательностях.
- Is London Eye high or low? - Are the containers in which people travel glass or plastic? - Is London Eye near the Thames? - Is Tower Bridge across the Thames or under the Thames? - Is it far from the Tower of London? - Can we see real famous people or wax figures of famous people in Madam Tussaud's Museum? |
5) Pupils answer the questions. | |
6) Предлагает ученикам прослушать аудиозапись экскурсии, проводимой гидом для туристов, выяснить какие достопримечательности они собираются посмотреть и расположить их в том порядке, в котором их называет гид. (Приложение, задание 3)
- As we travel around London today, we are going to have a guide excursion around the city. Find out what places we will visit. Here are the cards with names of sights. Listen to the guide and put the sights in the order the guide names them. You will hear the recording twice. |
6) Students work in pairs, listen to the recording twice and put the cards with famous sights in the order they hear them. | |
7) Проверка понимания услышанного. (Приложение, задание 4)
- Now you'll get the cards to check how much you remember from the recording. Circle the best word to complete these sentences. Be ready in 1 minute. - Compare your answers in pairs. - Now I'll play the recording once again and we will check the answers all together. |
7) Pupils read the sentences and complete multiple choice test.
Pupils work in pairs and compare their answers.
|
|
Контроль усвоения знаний |
Выводит учащихся на монологическое высказывание, просит аргументированно ответить какую достопримечательность Лондона им хотелось бы посетить и почему.
|
Students tell the teacher and the classmates what sight they want to see and say why it is interesting for them.
Pupils thank the teacher. |
Домашнее задание |
- Your hometask for the next lesson is to write what interesting places you recommend your family to visit in London and why.
|
Students write down their hometask in their school diaries. |