Holidays and Festivals in Grеat Britain

Разделы: Иностранные языки, Общепедагогические технологии, Конкурс «Презентация к уроку», Дополнительное образование, Мастер-класс


Презентация к уроку

Загрузить презентацию (7 МБ)


Тип занятия: обобщающее повторение, отработка умений и навыков. Применение знаний и навыков на практике.

Вид занятия: комбинированный урок.

Цель: коммуникативно-речевое развитие учащихся через обобщение знаний о традициях и праздниках. Проверить знания, умения и навыки; расширить лексический материал.

Задачи:
1. Обучающие:
1.1. Обобщить лексический материал по теме«Holidays and Festivals in Grеat Britain».
1.2. Совершенствовать речевые навыки и умения монологической и диалогической речи.
1.3. Практиковать использование методики прогнозирования при чтении.
1.4.Расширять знания учащихся по теме путем применения ЭОР
2. Воспитательные:
2.1. Воспитывать уважение к культуре и традициям других народов.
2.2. Воспитывать любовь к родным и близким людям, своей культуре и традициям.
2.3. Прививать любовь и интерес к иностранному языку.
2.4. Воспитывать умение работать в парах, группах, самостоятельно.
3. Развивающие:
3.1. Систематизировать страноведческий материал о Великобритании.
3.2. Расширить лингвистический кругозор учащихся.
3.3. Способствовать развитию творческой деятельности учащихся.
3.4. Развивать умение сравнивать и обобщать.

Учебная группа: учащиеся 7 класса.

Оснащение урока (технические средства обучения): компьютер, магнитофон, диски, раздаточный материал, интерактивная доска.

Подробное содержание этапов урока

1. Организационный этап

Teacher: Good morning boys and girls! Delighted to see you! Sit down please.

2. Сообщение темы и цели занятия (организационный момент)

Teacher: The subject of our lesson is "Holidays and Festivals in Great Britain". Today we’ll speak about beautiful holidays which are loved by children and adults. Don't forget to use the expressions and words we have learned. I hope you’ll enjoy our English lesson. Please, be active, sociable and friendly to each other. Let’s start!

3. Фонетическая разминка

http://fcior.edu.ru/card/9736/holidays-phonetics-vocabulary-i.html

Teacher: Good work!

4. Речевая разминка (на основе ранее изученного материала)

http://www.real-english.com/reo/12/unit12.html

What's the weather like? Raining? Breezy? Cloudy? Overcast? Sunny? Windy?

Teacher: Answer my questions:

What holiday do British people celebrate on the 25th December?

1. What do you know about Christmas?
2. What traditional Christmas meals do you know?
3. Who decorated the first Christmas tree?
4. Why do people celebrate Christmas?

Teacher: And now who can tell us about Christmas. Listen carefully and then do the task.

P1: (рассказ о рождестве) слайд 2-9

Thank you very much.

Teacher: Let’s do the task. Приложение 1 (слайд 10)

True or false

1. In England it is often rainy at Christmas. (T)

2. Father Christmas visits children on Christmas Eve. (F)

3. On Christmas Day you can hear Queen of England on television. (T)

4. People eat the Christmas cake on day after Christmas. (T)

5. Thеre are a lot of fights on Boxing day. (F)

6. Boxing day is the day when the poor go to church. (T)

7. People celebrate Christmas on 25 December. (T)

Teacher: Another holiday, which British people celebrate in January is New Year. Who can tell us about this holiday.

P1: (рассказ о новом годе) слайд 11-14

Thank you very much.

Teacher: Complete the sentences (слайд 15)

1. Holidays usuallymean …..

2. The beginning of a year is time for ….

3. People wish each other … and send special …..

4. Many people get together with …

5. In London people gather to celebrate in ….

6. When Big Ben strikes, people ….

7. But young people go out and ….

Teacher: And now please your dialogues about things that you like/don't like to do at Christmas/New Year. You are welcome to use your own facts to express your viewpoints. The following questions will help you. There is also vocabulary from your Social Section:

1. How do you celebrate Christmas or New Year in your family?
2. How do you like to spend winter holidays with your family?
3. What gifts do you usually prepare for your friends and relatives? 
4. Do you make resolutions? Do you think you will keep the resolutions?
5. Do you enjoy making greetings cards to their friends and family?

* * *
In my opinion…
From my point of view
It seems to me
There is no doubt
First of all…. 
Because I’m fond of …. 
It’s important for me 
Then…

Thank you very much Teacher: Great! Well done.

5. Выполнение упражнений. Самостоятельная работа

Совершенствование лексических навыков

http://fcior.edu.ru/card/8518/holidays-exercise-6-p.html

http://fcior.edu.ru/card/14118/holidays-exercise-5-k.html

Проверки уровня сформированности грамматических и лексических навыков.

http://fcior.edu.ru/card/9568/weather-and-your-plans-exe rcise-5-p.html

6. Домашнее задание

Teacher: So then your homework.

1. Please write a text about how you celebrate holidays. So the topic: "Traditions in my family".

2. Do the quiz - http://holidays.quiz.kaboose.com/49-how-much-do-you-know-about-christmas-traditions

7. Заключительная часть урока

Подведение итогов, выставление оценок.

T: Dear friends! I like your active work at the lesson. Your marks are:

Our lesson is over. Goodbye!