Конспект урока по английскому языку по теме "At the Zoo". 2-й класс

Разделы: Иностранные языки

Класс: 2


Класс: 2 класс

Цель урока: Научить учащихся высказываться по теме «Животные», создать условия для проявления познавательной активности учащихся.

Задачи:

  • Активизировать изученную лексику по теме «Животные»;
  • Развитие умений говорения по теме «Животные»;
  • Развитие умений аудирования;
  • Развитие умений работать самостоятельно и в парах.

Ожидаемый учебный результат

Личностные:
- Развитие уважительного и доброжелательного отношения к другому человеку;
- Формирование учебно-познавательного интереса к учебному материалу;
- Развитие навыков сотрудничества со сверстниками.

Метапредметные:
- Формирование навыков работы в парах;
- Формирование умений выполнять логические действия сравнения и анализа;
- Формирование мотивации к учебе.

Предметные:
- Формирование коммуникативных умений в четырех видах речевой деятельности по теме «Животные»;
- Овладение умением на элементарном уровне описывать животных, говорить о том, что они умеют \ не умеют делать;
- Развитие умений аудирования и чтения.

Оборудование: Компьютер, проектор, иллюстрации с изображением диких животных, магнитная доска, раздаточный материал, УМК Н.И.Быкова, М.Д.Поспелова «Английский в фокусе» 2 класс, DVD-диск, игровой материал (карточки для игры «Bingo»).

Ход урока

1. Организационный момент.

Teacher: Good morning, everyone!

Pupils: Good morning!

Teacher: Nice to see you.

Pupils: Nice to see you, too.

Teacher: How are you?

Pupils: We are fine, thank you.

Teacher: Are you ready for the lesson?

Pupils: Yes, we are ready.

2. Фонетическая разминка.

Teacher: Look at the card. What sound is this? (Учитель показывает карточку с транскрипцией [s].) Say as many words with the sound [s] as you can. (Snake, mouse, sing, swing, dance, etc.) What sound is this? [n] Say as many words with the sound [n] as you can. (Monkey, lion, green, can, kangaroo, nine, brown, etc.)

Now let’s say our tongue-twister. Listen to me and repeat.

A bird can sing and a girl can swing. (Дети повторяют скороговорку хором.)

3. Речевая разминка.

Today we are going to talk about the animals. You know a lot of names of the animals and what they can do. So look at the blackboard, please. You can see different animals there. Now you will come up to the blackboard, take a card, read the word and match it to the picture. What is it? What colour is it? What can it do?

(Дети выполняют задание и отвечают на вопросы учителя.)

Now I will describe an animal and you try to guess what it is.

Teacher: This animal is brown. It can run, swim, climb trees. It can’t fly and sing. What is it?

Pupil: It is a bear.

Teacher: This animal is grey. It can run, jump and swim. It can’t climb trees and fly.

Pupil: It is a wolf.

Teacher: This animal is brown and white. It can walk and run. It can’t jump and climb trees. What is this?

Pupil: It is a giraffe.

4. Основной этап урока.

1) Teacher: Let’s read the text and complete the sentences with the words from the box. (Дети читают текст и вставляют пропущенные слова из рамки.)

2) Динамическая пауза


Teacher: Now we will have a rest. Stand up, please. Let’s sing and do. (Песенка из учебника Быковой Н.И., Поспеловой М.Д. «Английский в фокусе» 2 класс.)

I can jump like a frog,
Boing, boing!
I can swim like a fish,
Splish, splash, splish!
I can jump and I can swim,
I can dance and I can sing!
And I can run and run and run
Just like this!

(Дети поют песенку и показывают движения, о которых поют в песне.)

3) Teacher: Now I will give you these sheets of paper. Let’s do exercise number 1. Look at the pictures and write the names of the animals. Fill in the gaps with the words from the box. Let’s check your answers.

Now we are going to watch the film. You will see the children who are at the zoo. You will watch the film and do the exercises. At first you should do exercise number 2. You should put the animals in order. The first animal is an elephant. Which animal is the second? Which animal is the third? Which animal is the fourth? Then you will do exercise number 3. What animals do the children see after the train? You should watch the film and if you see the animal in the video clip, you will put a tick in the box. (Дети смотрят фильм и выполняют задания.)

Now we will check your answers.

4) Teacher: Now we will play games. Let’s play “Bingo”. (Дети получают игровой материал. Игра продолжается 2-3 раза.)

5) Teacher: Now you will work in pairs. You have got a sheet of paper. You should colour your pictures and then tell us about your animal. You should describe your animal and say what it can do, what it can’t do and where it lives.

6) Teacher: Now you will ask each other. Try to know what your classmate can do. Ask a question: Can you dance? Can you swim? (Дети по очереди задают вопросы и дают краткий ответ.)

5. Заключительный этап урока.

Домашнее задание. Оценки. Подведение итогов.

Teacher: Open your record-books and write down your home task. You should draw your favourite animal that you can see at the zoo.
Now I will give your marks.

So today we talked about different animals, we watched the film, read and played games. Thank you for your work. Our lesson is over. Good-bye.