Цель урока: научить детей читать текст о мышах.
Задачи:
- образовательная: повторить изученные буквы для составления темы урока; вспомнить изученные слова для улучшения понимания текста; познакомиться с новыми словами через контекстуальную догадку; научиться отличать определенные названия продуктов; научиться активно использовать в общении конструкции I like/ I don’t like c выраженной эмоциональной оценкой своих предпочтений с помощью yuk /yummy;
- развивающая: формировать умение прогнозировать содержание текста;
- воспитательная: воспитывать внимательность и уважение к мнению одноклассников; воспитание сотрудничества личной взаимной ответственности.
Планируемые образовательные результаты:
Метапредметные:
- РЕГУЛЯТИВНЫЕ: умения принимать и сохранять учебную задачу, развивать умения формулировать цели деятельности, понимать алгоритмы действий, умений обсуждать и анализировать учебный процесс и оценивать результаты деятельности, адекватно воспринимать оценку одноклассниками своей работы.
- КОММУНИКАТИВНЫЕ: умения вести диалог, использовать в общении правила вежливости, задавать вопросы, формулировать собственное мнение, использовать средства устного общения для решения учебных задач.
- ПОЗНАВАТЕЛЬНЫЕ: уметь ориентироваться в своей системе знаний: отличать новое от уже известного; анализировать с целью выделения признаков.
Предметные: научить читать и понимать историю и городской и сельской мышах.
Личностные: уметь слушать; развивать внимательность, аккуратность; оценивать свою деятельность и деятельность одноклассников
Оборудование учебникCourse-book Spotlight 2 (Virginia Evans, Jenny Dooley, Nadezhda Bykova, Marina Pospelova) /Unit (Module 2)/Lesson 6c, p. 58, p.132, проектор, аудиозапись к уроку, видеофрагмент истории, презентация PowerPoint.
План урока 1. Lesson Plan: Warm-up, pre-reading, while-reading, post-reading, reflexing.
Aim: By the end of the lesson the children will be able to read the text “The Town Mouse and the Country Mouse”.
Skills: developing receptive skills (reading/listening)
New Language: meat, eat, bread, honey, bees.
Receptive vocabulary: pretty, city, town, country.
Revision: letters: O, U, S, E, M, come, cheese, yuk, yummy.
Activity/Time | Procedure |
||
Teacher Does/Says: |
Pupils Say/Do |
Comments |
|
Warm up To revise the letters |
Shows letter cards in jumbled order , attaches them on the board, guesses the word I conceive. |
Name the letters and sound then guess and put the letters in order to make the theme of the lesson. |
Standing in front of the black board pupils in turn put the letters in correct order to make the word MOUSE |
Pre reading To introduce the topic To predict the story |
Asks the theme of the lesson |
Say the variants of the theme. Look at pictures and name the differences |
T draws hole and house or attaches the pictures of them T collects what pupils say on the board and asks them to predict the plot |
To introduce the words |
Asks what mouse likes to eat. |
Name the food the mouse like Read the corresponding WCs that T distributes. |
Come to the black board and get the WCs. Make a circle and repeat the rhyme, passing the WCs clockwise, not looking at them: |
To give the instruction | Explains the activities: Listen and Complete. Listening to the story | Listen to the story | |
While reading To develop reading skills: for special information |
Asks to listen and repeat each line after the speaker |
Listen and repeat after the speaker |
Check that pupils know what to do. |
Post reading |
Distributes the strip of paper with one sentence from the story |
Pps read it to other classmates |
Children stand in a line with a right order of the sentences. |
Crafting activity
|
Hands out smileys of the mouse and the name of the food on the sheets of paper. |
Read the text in pairs. |
Take the scissors and cut the food out. Take smileys, read the text, offer the food each other. |
Asks each other: What food do you like? |
Answer the questions: Yummy. I like…/Yuk. I don’t like…. |
May organize new pairs |
|
To personalize |
Ask if Pps like the story whether the cm was right to think that this place isn’t pretty. |
Give their opinions |
Use L1 if necessary |
Reflexing |
What do you know for today and what do you like more? Оправдались ли ваши ожидания?
H/T/ reading the text or learning by heart who wants |
Say the words and the activities |
Use L1 if necessary Leaving class to throw your smiley in one of three bowls: like , dislike , can't say . |