Интегрированный урок (английский язык + технология) по теме «Кукольный театр»

Разделы: Иностранные языки, Технология


Цели.

1. Повысить качество осознанности ранее приобретённых навыков и умений по теме “Кукольный театр”.

2. Формирование у школьников потребности общения с искусством на английском языке;

Обучающие задачи:

1. Развитие и совершенствование коммуникативной компетенции учащихся.

2. Расширение содержательной основы обучения за счет овладения учащимися определенным объемом лексико-грамматических знаний.

3. Повысить качество осознанности навыка изучающего чтения.

Воспитательные задачи:

1. Создание положительной мотивации, познавательной активности и потребности в практическом использовании языка в различных сферах деятельности.

2. Воспитание ценностного отношения к творческой деятельности, а также к ее продуктам.

Развивающие задачи:

1. Развитие творческого потенциала учащихся через участие в постановке и представлении театрального действия.

2. Создание условий для реализации индивидуальности каждого ученика и организация целенаправленного накопления школьниками субъективного опыта.

Ход урока

Деятельность учителя Деятельность учащихся
I. Greetings. Good morning, students. Sit down, please. The topic of our lesson is “Puppets”. So , today at the lesson we are going to speak about puppets, types of puppets, why we need them. Today we have a guest, Vera Ivanovna, a teacher of technology. Say hello to her.  
II. Lets start our conversation. W e are going to the puppet theatre today.

- Did you like playing toys in your childhood?

- What were your favorite toys?

- Did you like going to the puppet theatre?

- Is there a puppet theatre in our city?

- Where is it?

- What do you think about puppets of our theatre?

Now ,we are going to read the text about these wonderful toys. Open your books, p.63.

- What is the title of the text?

- Yes, I did.

- Dolls, toy-cars, a toy-train, solders……

- Yes, I did.

- Yes, there is.

- Its in the city center

- They are interesting, (exciting, funny…)

The title is “Puppet Show”.

III. Before we read it we should work with the words from the text. Look at the blackboard.

Repeat after me.

(Отработка слов в различных упр-х: нахождение транскрипций, синонимов, составление словосочетаний)см.приложение.

So, we are ready to read.

Answer my ?-s, please:

-What is this text about?

- What types of puppets do you know now?

- Look at my pictures. What can you say about this kind?

- Why do we need them? Why do children like puppets very much?

- Where can we see them?

Yes, you are right. There are some TV programs for kids which are very interesting and puppets teach us very important things.

Children read and translate.

This text is about types of puppets, how to make them and why we need them.

Glove, finger, marionette

It is a shadow puppet.

We have fun, they make us laugh, they educate us.

In the theatre, on TV.

IV. Lets have a break. (Физминутка)

I can jump

I can run

I can swim

I can fly

I can dance and say goodbye.

 

 

 

 

 

 

V. It is time for Vera Ivanovna. She is ready to teach you to make your own puppet. I must say that she didn’t learn English at school. Let’s translate the instruction from ex.3 for her. Дети вместе с учителем технологии делают куклы из носков
VI. Your Puppets are very funny. Introduce them. Give them names and short biography. Дети представляют своих кукол и представляют их визитные карточки.
VI. Let us sum up our conversation. What have you learnt from the lesson? (students answers)
VII. Your homework will be very interesting. You can show your creativity. Your task is to make your own puppet show. You will work in group or in pairs.  

 

VIII. Our lesson is coming to the end. Good buy. See you on Friday