Цели:
- Образовательная цель: Обобщение пройденного материала, тренировка лексико-грамматических навыков расширение эрудиции учащихся, их общего кругозора;
- Развивающая цель: развитие языковых, интеллектуальных и познавательных способностей учащихся, их чувств и эмоций. Развитие памяти, внимания, мышления, монологической устной речи, фонематического слуха
- Воспитательная цель: формирование интереса у учащихся к изучению иностранного языка, формирование познавательной активности учащихся.
2 команды заранее придумывают себе название и эмблему на английском языке. А также заранее готовится домашнее задание: 1) стихи для поэтического конкурса; 2) песни.
Зал украшен шарами, на стенах рисунки учащихся на тему “Времена года” и тема КВН.
План мероприятия:
- Вступительное слово.
- Песня “Seasons”
- Представление команд.
- Конкурс №1 “Найди слова”
- Конкурс №2 “Путаница”
- Конкурс №3 “Кто прочитает скороговорку лучше?”
- Исполнение песни “Rain, rain go away”
- Конкурс №4 “Отгадай время года”
- Конкурс №5 “Кроссворд”
- Конкурс №6 “Поэтическая битва”
- Загадки для зрителей. Стихи зрителей.
- Подведение итогов. Награждение команд.
- Исполнение песни “ The more we are together”
Ход мероприятия
(Звучит песня “Seasons”, слова и видеофрагменты которой на экране, дети подпеваю песню о временах года) (Приложение 1)
I. Вступительное слово.
Teacher: Good afternoon, children and our guests. We are glad to see here! Today we’ll have a competition on the topic “Seasons”. Two teams will take part in the game, six pupils in each team. They will do interesting tasks. And we shall sing song, recite poems and guess riddles. And now it’s time to meet our teams. (Команды занимают свои места)
II. Проведение конкурсов.
Визитка.
Teacher: Captains, tell us about your groups.
(Капитан представляет название команды, класс, членов команды и себя)
За лучшую визитку команда получают от 1 до 5 баллов.
Конкурс №1 “Find the words”
Teacher: And now let’s begin our competition. And the first task for our teams is “Find the words”. You must find 12 words on the topic “12 Month”.
D | S | E | K | I | M | A | Y |
F | E | B | R | U | A | R | Y |
O | P | C | A | P | R | I | L |
C | T | A | E | L | C | J | J |
T | E | U | N | M | H | U | U |
O | M | G | O | J | B | N | L |
B | B | U | V | K | N | E | Y |
E | E | S | E | M | B | E | R |
R | R | T | J | A | N | U | A |
За каждое правильно найденное слово 1 балл
Конкурс №2 “Confusion”
Teacher: So we come to the second task. It is “Confusion”. You have 3 minutes to do this task. And then one of you will name these interesting sentences.
1) like, do, I, not, November, March, and.
2) I, on, Sundays, swim, river, in, the.
3) in, can, he, winter, and, ski, skate.
1) like, I, carrots, not, jam, and, do.
2) she, on, Mondays, plays, games, computer.
3) can, football, I, tennis, in, play, and, summer.
За каждое правильно построенное предложение 1 балл.
Конкурс №3 “What season is it?”
Teacher: The next contest is called “What season is it?”. You must look at the pictures and sign these pictures.
(Детям выдаются листы с картинками времена года. Задача детей правильно определить и записать нужное время года)
За каждую правильно подписанную картинку команды получают 1 балл.
Teacher: So we have a rest a little and then continue our competition. And now sing the song about rain all together. Our guests will help us.
(Звучит песня “Rain, rain go away”, все участники мероприятия исполняют песню.) (Приложение 2)
Конкурс №4 “Crossword puzzle”
Teacher: It is so nice and good. You sing very well. And let’s continue. The next task for our teams is to solve a crossword puzzle.
- Весна
- Зима
- Март
- Сентябрь
- Стихотворение
- Осень
- Лето
Конкурс №5 “Poetical”
Teacher: And now it’s time to listen poems which our members of the teams have learned at home.
(Все члены команды рассказывают стихотворения о различных временах года, которые они готовили дома)
Yellow, red, and green and brown, See, the little leaves come down. Dancing, dancing in the breeze, Falling, falling from the trees. |
Rain, rain go away, Little Johnny wants to play. Rain, rain go away, Come again another day. |
Spring is here, Summer is near, Grass is green. So nice and clean. Winter, spring, summer, fall - I like spring best of all. |
Come to the garden And play in the snow, Make a white snowman And help him to grow. |
Autumn, autumn! Beautiful and sad, Many, many leaves, Yellow and red! |
Rain on the green grass, Rain on the tree, Rain on the house-top, But not on me. |
Down, down! Yellow and brown. The leaves are falling Over the town. |
In Summer sun is fine and bright In June there is a shortest night, July is warmest month in year, And August comes in color wear. |
The sky in summer’s very blue. In autumn it is grey The days are short The night are long And birds fly, fly away. |
Winter fish sleep, sleep In the water deep, deep But in summer fish is merry Swimming, playing with friend Harry. |
This is the season When children ski, And Father Frost Brings the New Year tree |
Snowfall, snowfall! I can make a snowball. It is round, it is white, So nice and so bright. |
Summer is over. September comes October and November Are autumn month. |
Autumn, autumn! Beautiful and sad, Many, many leaves, Yellow and red! |
It’s winter, it’s winter, Let us skate and ski! It’s winter, it’s winter, It’s great fun for me! |
Winter is snowy. Winter is frosty. The ground is white All day and all night. |
Конкурс №6 “Who can read patterns best?”
(Участникам раздаются листы бумаги с написанными на них скороговорками (по одной для каждой команды). Любой представитель команды может произнести скороговорку вслух. Оценка этого конкурса 1–3 балла.)
Teacher: Read these patterns to yourselves and then try to repeat them aloud 3 or 4 times as fast as you can.
- Cob is Bob’s dog, Tob is Mob’s dog.
- Pat’s black cat is in Pat’s black hat.
Загадки для зрителей. “Riddles”
(Зрителям предлагается отгадать загадки. Картинки животных изображены на экране. Дети отгадывают загадки на основе картинок.)
Teacher: Look at these pictures. You can see many animals. Guess the riddles:
- It is a small animal. It likes fish. (a cat)
- It is orange. It is not big. It can run. It is very cunning. (a fox)
- This animal lives at home or in the street. It is a man’s friend. (a dog)
- It is green. It can swim and run. It can’t climb and jump. (a crocodile)
- It big and strong. It’s grey. It likes to help his friends. It lives in Africa.(an elephant)
- It’s clever. It can jump and climb. It lives in a tree. It’s very funny. (a monkey)
III. Подведение итогов. Награждение команд.
Teacher: It was the last task for today. I think your work is excellent. Thank you for your work. And it is interesting to know who the winner is today.
(Подсчитываем количество баллов, определяем победителей. Награждение команд).
Teacher: And let’s sing the song about friendship “The more we are together”. (Приложение 3)
Teacher: See you late, good bye!