Цели.
- Закрепление лексико-грамматических навыков по теме “My House”.
- Совершенствование навыков говорения: научить описывать свою комнату.
Тип урока: совершенствование языковых и речевых навыков по теме “My House”.
Основные задачи.
Образовательные:
1. Закрепление произносительных навыков (звуков [u:], [i]) изолированно, в словах и предложениях.
2. Повторение и закрепление предлогов.
3. Активизация употребления ранее изученных лексических единиц и речевых оборотов.
Воспитательная:
1. Воспитание положительного отношения друг к другу, позитивного отношения к дому, семье.
Развивающие:
1. Повышение мотивации к изучению языка.
2. Развитие логического мышления.
Оборудование: учебник И.Н Верещагина 4 класс, доска, раздаточный материал, наглядность, мультимедийная презентация.
Литература
1. И.Н. Верещагина, О. В. Афанасьева Английский язык: Учебник для IV класса школ с углубленным изучением английского языка, лицеев, гимназий, колледжей. - 5-е изд. – М.: Просвещение, 1999. – 448 с.
2. Английский язык. 3 класс: учебник для общеобразовательных учреждений/ [Н.И. Быкова, Д. Дули, М.Д. Поспелова, В. Эванс]. – 4 изд., перераб. и доп. – М.: Express Publishing: Просвещение, 2011. – 180 с.
3. Английский язык: Английский с удовольствием/ Enjoy English – 2 (Часть 1): Учебник английского языка для 3 класса общеобразовательных учреждений/М.З Биболетова, О.А. Денисенко, Н.В. Добрынина, Н.Н. Трубанева. – Обнинск: Титул, 2007. – 112 с.:ил.
План урока
Организационный момент:
- Приветствие.
- Введение в тему урока (учащиеся определяют тему урока по ключевым словам).
- Фонетическая зарядка “My House”.
Основной этап урока:
- Работа по карточкам (распределение слов по теме “Мой дом”).
- Повторение предлогов (в словосочетаниях и предложениях).
- Выполнение упражнения на закрепление предлогов (выбор подходящего предлога).
- Динамическая пауза.
- Аудирование (выбор соответствующей картинки аудиотексту по теме “My House”).
- Описать свою комнату.
Заключительный этап:
- Сообщение и разъяснение домашнего задания.
- Подведение итогов.
Этапы | Содержание урока | Предполагаемые ответы учеников | |
I этап | Good morning children! I am glad to see you! Sit down
please. My name is Mariya Alexandrovna. I am your teacher for this lesson. What date is it today? What day of the week is it today? Now let, s begin our lesson. Now, look at the screen. This is a crossword. You should fill in the missing words and you can read the topic of our discussion. What is the topic of our discussion? Today we continue to speak about "The House".
Where do you live? Do you live in the flat or in the house? How many rooms are there in your flat/house? During the lesson you should evaluate yourself. Look at the screen. There are two columns: I understand and I don, t understand. You should draw the face in these columns. If the exersice was interesting draw this face, if the exersice was boring draw that face. Now, look at the screen. There is a poem about the house. I will read this poem you should only listen to me. (читаю стихотворение) Pay attantion to the sounds [u:] and [i]. Repeat after me [u:] “house, two,room, bedroom, bathroom, bloom” [i] “this, is, It, s, kitchen, living room” Read the poem line by line and translate it. Let, s read the poem all together. Who wants to read the poem? (Имя) read the the poem please. Evaluate yourself. Now I will give you some cards. Your task will be to fill in these words in the right circle. Let, s read and translate these words. I will give you 5 minutes.
Evaluate yourself. Now let, s remember the prepositions. What prepositions do you know? Look at the picture and name the prepositions. Let, s do the exersice which helps us to remember the preposition. Olya read the task please. Look at the picture. Read the sentences and choose the right preposition. Translate the task please. I will give you 6 minutes, then we will check it together. Evaluate yourself. Stand up children, please. Look at me and repeat after me. Hands on the head Hands on the hips Hands on the table Hands like this Hands on the shoulders Hands up and down Hands behind the head And sit down. Look at the screen. You see two pictures – Bob, s room and Ann, s room. I will read the text about one of the rooms. Your task will be to choose the right picture. Evaluate yourself. Do you live in the flat or in the house? Tell me please how many rooms there are in your house/flat? Have you got your own room? Your task will be to describe your own room using some words. (There is/are, prepositions: on, in, under, next to, in front of, behind). Look at the screen. You see some words which you should use in your text. I will give you 10 minutes. Evaluate yourself. Now, write down your homework. Your hometask will be to describe your own room and draw its plan. Your work was good. What words have you learned? What new information have you learned? Do you like our lesson? Thank you for the lesson. Good bye! |
Good morning teacher! We are glad to see you too. It is the
24th of October. It is Wednesday.
rooM The topic of our discussion is “My House”
I live in Orenburg. I live in the flat/house. There are four/ two rooms in my flat/house.
This is my house, It, s number two. There is a bedroom, a bathroom And a kitchen too! There is a living room and in the garden All the flowers bloom!
Buildings (castle, block-flat, cottage) Furniture (chair, table, bed, sofa) Rooms (kitchen, bathroom, bedroom, living room) Outside (garden, garage, yard)
On, in, under, next to, in front of, behind.
Good bye! |
Приветствие учеников, ответы на
вопросы учителя о дне недели и числе.
Разгадывание кроссворда для определение темы урока.
Объяснение правила самооценки выполненных заданий.
На центральной части доски написано стихотворение This is my house, It, s number two. There is a bedroom, a bathroom And a kitchen too! There is a living room and in the garden All the flowers bloom! В ходе чтения стихотворения, убирается 1, 2, 3 слова, учащиеся должны вспомнить их. Оценивание. Работа по карточкам. Вставить слова в нужный круг.
Оценивание. Повторение предлогов
Выполнение упражнения. Выбрать подходящий предлог, посмотрев на картинку.
Оценивание.
Динамическая пауза
После прослушивания текста, необходимо выбрать подходящую картинку к прослушанному тексту. Оценивание.
Оценивание.
|