Урок английского языка по теме "Домашние питомцы и другие животные". 3-й класс

Разделы: Иностранные языки

Класс: 3


Цели урока:

Практическая: развитие коммуникативной компетенции обучающихся через освоение нового лексического материала по теме “Домашние питомцы и другие животные”, повторение модального глагола can, структуры have got/has got, изучение порядковых числительных.

Развивающая: развивать и активизировать речемыслительную деятельность обучающихся, их способности к межкультурному взаимодействию.

Воспитательная: формировать положительное отношение к животным.

Формы работы: монологическая, диалогическая, групповая.

Оборудование: Персональный компьютер, презентация к уроку, карточки, картинки, интерактивная доска.

Ход урока

I. Вступительная часть:

II. Организационный момент. Цели урока.

Основная часть:

1. Warming-up. Phonetic drill.

2. Today we are going to learn ordinal numbers. Look at the board and listen to me.

– Yesterday was the eleventh of December.

Today is the twelfth of December.

Tomorrow will be the thirteenth of December

Translate into Russian.

– Look at the table of numerals. Read them aloud. (T-P1, P2, P3 …)

– Who is the first, the second, the third etc.? ( P1 - P2 – P3 …)

3. Children, we are going to talk about pets and other animals. Look at the board, revise them.

– Let’s do ex. 1 p. 106. The animals are running a race. Look and say which of them is the first, the second, the third…

– Ex. 2 p. 107. Look at the picture Ex. 1. Agree or disagree.

We’ve spoken about different types of animals. Let’s check how you know these animals. (Disk Project 2 – Unit 2 (p. 21) Label the pictures. Don’t forget to name the animals.

4. Make up your own sentences using the modal verb CAN: e.f: A rabbit can jump. (Disk Project 2 Unit 2 (p. 24).

5. Now, have you got a pet? (P1- P2- P3 …)

I have got a friend. His name is Mike. Mike has got some pets. Do you want to know about them? Let’s read his letter to Paul. (Ex. 7 p. 108)

6. Answer my questions:

– How many pets has Mike got?

– Has he got a dog?

– Has he got a horse?

– Is it red, blue and yellow?

– What can Chatterbox say?

– What game can Chatterbox play?

– Is it fun to play with Chatterbox?

7. Make a short test. Choose the right variant.

– Mike has got …

a) three pets; b) two pets; c) one pet.

– Mike has got another pet …

a) a cow; b) giraffe; c) a parrot.

– He is …

a) Green; b) red; c) black.

– He is a big funny … bird.

a) Bad; b) nice; c) old.

– He can play …

a) Leapfrog; b) hopscotch; c) hide – and – seek.

III. Заключительная часть: подведение итогов. Рефлексия. Домашнее задание. Песня.