Подтема: “Shopping for clothes”.
Образовательная цель: Совершенствовать навыки диалогической речи по теме “Shopping”, грамматические и лексические навыки по теме “Shopping”, совершенствовать навыки чтения, письма, аудирования по данной теме.
Развивающая цель: Развивать произвольное внимание, слуховую память, фонематический слух, логическое мышление, наблюдательность, языковую догадку.
Воспитательная цель: Воспитывать уважение друг к другу, интерес к изучению иностранных языков.
Речевойматериал:trousers, boots, skirt, shoes, sweater, trainers, coat, raincoat, shorts, T-shirt, shirt, cap, dress.
Оснащение: Доска, компьютер, раздаточный материал, аудиоматериал, учебник.
Этапы | Ход урока | Примечания | |
1. Jрганизационный момент. | Good morning, children. I’m glad to see you. Sit down, please. -Who is absent today? -What day is it today? -What day of the week is it today? -What is the weather like today? -Who knows what temperature we are having today? |
-.....is absent today. -It the ____ of April. -It is Wednesday. -Today it is very cold,.... outside. -It is plus __ degrees. |
|
2. Речевая зарядка. | -What did you do yesterday? -Did anyone go shopping yesterday? -What did you buy last time? -Tell me what the theme of our lesson is. |
-I.................. -I did. -I bought............. - The theme of our lesson is “Shopping”. |
На доске: I bought... |
3. Сообщение темы и целей урока. | The theme of our lesson is “Shopping”. The task of our lesson is to repeat the words on the topic “shopping” in speaking, reading, writing and listening. |
At the lesson: to practice the words on the theme “Shopping” in listening, writing, speaking and reading. | Надоске : Theme Task Repeat |
4. Фонетическая зарядка. | -Now let’ revise (повторим) the words and the
transcription.Соединить слова и их транскрипцию. -What is transcription? -Let’s read the transcription. |
- Отвечают. - Читают звуки. Выполняют задание. |
|
5. Тренировочное лексическое упражнение. | -Now we will speak a little bit. Tell me please who do you see on the picture? What clothes do they have? Tell me the colour of their clothes.(презентация). | - Отвечают. | Надоске : -Mikky has a blue shirt. -Donald has green trousers. -violet |
6. Совершенствование навыков аудирования и лексических навыков. | Now we will listen to the dialogueaboutshopping. I’ll give you the
card. You will listen to it two times. You will need to fill in the missed
words.(Карточки из приложения №2.) -Now let’s read the dialogue. |
-Выполняютзадание. -Excuse me, can you _______ me the trousers? -Yes, _________ -How _________ they? -____________ -Читают по ролям. |
Карточки с основой диалога. Записывают пропущенные слова. Читают по ролям. |
7. Совершенствование навыков письма и чтения. | Now let’s make your own dialogues. Составьте свои
диалоги. (Карточки из приложения №3.) Пример разобрать.
Кто прочитал дополнительное задание- кроссворды. (Карточки из приложения №1.) |
-Выполняютзадание. Customer -Excuse me, can you show me the ___________, please? Shop assistant – Yes. What colour do you like? Customer - __________________, please. Shop assistant - Here you are. |
Заполняют пропуски,составляют диалоги. Customer, ShopAssistant |
8. Совершенствование навыков говорения. | Now let’s try to act out the dialogues about shopping which we have just made up. | -Читают / рассказывают. | |
9. Итоги. Д.З. | -Now let’s remember the words which we have repeated at the
lesson.(резервноеупражнение). - Lookattheblackboard. Подводимитоги. (Последний слайд презентации). Your marks for today are:..............Your home task is: ex.2/36, ex. 3/36. Now the lesson is over, good bye. |
-Презентация.
Переводят слова на английский язык.
Записывают дз. |