Практическая цель: формирование навыков диалогической речи с запросом необходимой информации
Образовательная цель: активизация страноведческого материала по теме
Развивающая цель: развивать способности анализировать, обобщать
Воспитательная цель: воспитание способности взаимодействовать в парах
Задачи урока:
- тренировать употребление лексики по теме;
- инициировать реактивные и рецептивные реплики;
- практиковать употребление образцов речи на заданную тему;
- отработка разделительного вопроса в речи и тренировка других видов вопросительных структур;
- развить навыки аудирования с целью извлечения необходимой информации.
Оснащение:
- иллюстрированная наглядность,
- магнитофон,
- диск к учебнику Верещагиной И.Н.,
- презентация в PowerPoint,
- раздаточный материал.
Ход урока
№ этапа |
Речь учителя | Время | Примечание | |
Дополн. материал |
Домашнее задание |
|||
1 | Организационный момент. Teacher: Good morning. Take your seats. |
1 мин. | ||
2 | Объявление темы, целей и задач
урока, мотивация учения. Teacher: Today we are going to speak about your timetables, the subjects that you have at school, you‘ll practice tag questions and other questions, we’ll speak about English schools and as a result you will try to make a dialogue |
2 мин. | ||
3 | Повторение лексики. Работа в
группах T: How many day are there in a week? T: Yes you are right. I have got cards with their names. Work in groups (one group will be from Russia, the second group will be from Great Britain. Arrange the cards in correct order. What is the first day of the week in Great Britain and what is the first day in Russia. Let’s pronounce them all together T: By the way, what is your shopping day, helping about the house day, reading day, visiting day, swimming day and TV day. T: Let’s speak about the subjects the timetable. Look at the screen. What subjects can you name? Well done!!! What do you do in Maths class (In Art class, In P.E class…) |
5 мин. | Презентация в Power Point; Раздаточный материал |
|
4 | Активизация лексики в
говорении. T: Look at Nelly’s timetable and answer the questions: - How many lessons has Nelly got on Monday (Tuesday, Wednesday…) - Does Nelly go to school on Saturday? - What classes has Nelly got on Monday, Tuesday |
3 мин. | Рабочая тетрадь | |
5 | Составление диалогов. Работа в
парах. T Now you have got different timetables. Work in pairs and ask each other questions and answer them. Some pairs will act out the dialogues in front of the class. The questions on the screen will help you! |
5 мин. | Раздаточный материал |
|
6. | Составление монологического
высказывания типа повествование T: Now speak about your partners. Say:
|
5 мин. | ||
7. | Физкультминутка T: Let’s sing a song and do the actions |
2-3 мин. | Диск к учебнику Верещагиной И.Н. |
|
8. | Повторение грамматического
материала. Разделительный вопрос. T: I will give card, your task is to complete the sentences with the correct tag questions. T: Let’s check your answers |
4 мин. | Презентация в Power Point. |
|
9. | Игра. “Угадай” T: I have got a picture of a classroom. Ask me questions and guess what there is in it. Example: There is a ruler in the classroom, isn’t there? There are some desks in the classroom aren’t there? |
2 мин. | Наглядность. (Отработка структур there is / there are в вопросах) |
|
10 | Просмотр видеофильма. T: Let’s watch a film about English schools. Your task will be to agree or to disagree with the sentences. |
8 мин. | На доске: Quarter – четверть Secondary – средняя Презентация в Power Point. |
|
11. | Составление итогового диалога.
T: Now you know a lot about English schools. Let’s compare them with Russian schools. Fred meets Misha and he wants to ask him questions. Fill in Misha’s answers to Fred’s questions. Then read it aloud in pairs. |
5. мин. | Презентация в Power Point; Раздаточный материал |
|
12. | Итоги урока. | 1-2 мин. | Составить рассказ о школе в России. (7-8 предложений) |
Литература
- Учебник “Английский язык” И.Н. Верещагина, О.В. Афанасьева 4 класс.
- Рабочая тетрадь к учебнику.