Цели:
- Совершенствовать умения и навыки устной речи;
- Расширение кругозора учащихся, совершенствовать навык логического и связного высказывания, развитие интереса к любознательности;
- Поддерживать интерес к изучению английского языка.
Тип урока: Урок закрепления изученного.
Основные задачи:
- Практика речевой деятельности (монологической);
- Закрепление лексики по теме;
- Формирование и развитие коммуникативных умений;
- Расширение словарного запаса;
Развивающие:
- Развитие критического мышления, умение дать оценку, высказать свое мнение на английском языке;
- Интеллектуальное развитие, развитие фантазии и воображения;
Воспитательные:
- Воспитание культуры общения, формирование уважения и интереса к изучению языка;
- Формировать умение работать в парах, помогать друг другу.
Оборудование: Схема и картины времен года, плакаты, цвета сезонов, загадки, грамматические таблицы.
Методы обучения: Наглядный, практический, обобщающий.
Технологии: Рефлексия, развивающие технологии.
Ход урока
I. Организационный момент.
Good morning boys and girls. I am glad to see you. How are you? Are you ready? Let’s start our lesson. The subject of the lesson is "Seasons".
II. Речевая разминка.
Подготовленные сообщения учащихся о зиме.
It is December. December is the first winter month. Winter comes after autumn. It is cold and the days are short in winter. People get up and go to bed in the dark. The snowy day is cold and cloudy.
III. Работа над 3темой.
Today we have the quiz devoted to the "Seasons".
1-е задание.
The 1st team
Write down please. What months are the winter, spring, summer and autumn months in Russia?
The 2nd team
Write down please. What months are the winter, spring, summer and autumn months in Great Britain?
2-е задание.
The 1st team
Name what seasons are in the pictures? Describe the weather in every picture.
The 2nd team
Name the colours in every picture? What colours can you see in every season?
3-е задание.
The 1st team
Recite the poems about "Summer " and "Winter"
The 2nd team
Recite the poems about "Spring " and "Autumn"
Физкультминутка
yandex.ru/video/search?text=head%20and%20shoulders%20knees%20and%20toes&where=all&filmId=9AHX1JhxgHw
4-е задание.
The 1st team
What holidays do the English celebrate in "Winter" and "Spring"?
The 2nd team
What holidays do Russian people celebrate in "Summer" and "Autumn"
5-е задание.
The 1st team
Read and translate the words correctly. Great Holiday, traditional, roast turkey, presents, sent, speech, Trafalgar Square.
The 2nd team
Look at your papers and fill in the missing letters in the words and read them. B...nny (bunny), b...tterfly (butterfly), ...aster (Easter), d...ckling (duckling), b...sket (busket), c...ndle (candle).
6-е задание.
The 1st team
Find the rhyming words, match them and read.
1 | Clean | Pink |
2 | Hot | Spring |
3 | Silk | Pet |
4 | Vet | Walk |
5 | Talk | Pot |
6 | Week | Seek |
The 2nd team
Look at your papers and complete the sentence.
There is some ...
There is no ...
There are some ...
There are no ...
7-е задание.
The 1st team
Guess the crossword. Your task to guess more words. Слова no диагонали: February, winter, season, summer, because, weather. Слова no вертикали: January, spring, autumn, December, November.
The 2nd team
If you put the letters in the right order you will get a proveb. T, r, e, d, e, t, f, s, f, s, a, i (Tastes differ)
IV. Подведение итогов.
Выставление оценок.
V. Объяснение д/з.
Write the composition about your favorite "Seasons".
VI. Рефлекcия.
Содержание учебного материала, прием незаконченного предложения. REFLECTION: the subject of class material method (complete a sentence).
During today’s lesson I have:
Found out that ...
Learnt…
Remember…
Учащиеся составляют предложения с данными фразами.
- During today`s lesson I have learnt that there are 4winter months in Great Britain.
- During today`s lesson I found out that not all English people celebrate New Year. Most of all they like to celebrate Christmas.
- During today`s lesson I remembered that in Scotland there is an interesting New Year tradition" first foot". That is-you visit friends, so you are the "first foot".