Конспект урока по теме "Многообразие мира". 7-й класс

Разделы: Иностранные языки

Класс: 7


Цель: развитие умений учащихся читать текст с полным охватом содержания и с целью извлечения детальной информации.

Задачи:

  • Образовательная:
    • учить пониманию прочитанного и услышанного текста с общим охватом содержания, с полным охватом содержания;
    • отрабатывать навыки чтения для получения детальной информации;
    • учить ориентироваться в содержании текста;
    • учить объяснять и доказывать свою точку зрения.
  • Развивающая:
    • развивать навыки монологической и диалогической речи;
    • развивать навыки чтения вслух и про себя;
    • развивать навыки аудирования.
  • Воспитывающая:
  • воспитывать интерес к чтению на языке;
  • воспитывать уважение и бережное отношение к дружбе.

Оборудование: учебник, картинки с героями, маски героев, карточки с заданиями, доска, игрушки, магнитофон.

ХОД УРОКА

1. – Good day, children! I’m glad to see you.
Do you like reading?  What books do you like to read?  Did you like to listen to fairy-tales when you were a child? Who read you books? What was your favorite fairy-tale? Did you like to play with toys? Did you want them to talk to you?  What did you like to play with?

2. – Today we’ll read an interesting text, but I don’t tell you what about it is. I hope you’ll guess after the performance, which was the home task for some pupils.

Дети показывают отрывок из текста «Тигра идет завтракать».

– How do you think what about this story is? Who was the author of this story? Now let’s listen to some facts about A.A.Miln. It was girls’ home task.

Девочки рассказывают дополнительную информацию из автобиографии А.А.Милна.

– Now let’s listen to Pooh’s poems. Дети читают наизусть стихи Винни-Пуха.

3. – Look at the blackboard. These are new words, which you’ll find in the text. This translation will help you to understand it.

Stranger, haycorns – желуди, patch – небольшой участок земли, anxiously – беспокойно, тревожно, stripy – полосатый, solemnly – торжественно, важно, ceiling – потолок, appears to have bitten on a bee – кажется, ему попала в рот пчела и ужалила его.

4. – Let’s listen to the part of this story and after listening answer the questions:

– Why did Pooh, Piglet and Tiger come to Eeyore ?
– How was Eeyore feeling that morning?
– Why was Eeyore keeping a little patch with thistles?
– Where did friends decided to go?

5. – Let’s read in a chain (стр.132 №53)

– Now read it yourself, please.

6. Физминутка

7. Who said it? The 1 group will find and read Eeyore’s words, the 2 Pooh’s words, the 3 Tiger’s words.

Слова героев написаны на карточках, которые раздаются по группам. 1-я группа ищет и читает слова Иа, 2-я Пуха, 3-я Тигры:

  • “When is he going?”  (Иа)
  • “…I didn’t mean that I didn’t want to see you..” (Пух)
  • “Don’t mention it, Pooh.” (Иа)
  • “Hot!” (Тигра)
  • “What are we going to do?” (Пух)
  • “What is it?” (Тигра)
  • “You’ll find him with Kanga.” (Иа)
  • “What’s the matter?” (Пух)

8. Who in the text ... (ex. 56b)

9.  Listen to the sentences and the 1 group will clap if it’s true, the 2 group will clap if it’s false, the 3 will clap if we don’t know about it:

– Eeyore was always cheerful.
– Eeyore was keeping a little patch for his birthday.
– Eeyore was feeling gloomy that morning.
– A little patch of the thistles was in the middle of the forest.
– When Pooh and Piglet were walking after Tiger they were talking a lot.
– Roo hated his Extract of Malt.

10. Let’s work in pairs. Who will be the quickest? Match the phrases in English with their Russian equivalents:

  • On the contrary – напротив, наоборот;
  • Anyhow – во всяком случае, как бы то ни было;
  • Every now and then – то и дело, время от времени;
  • To come in sight – появиться, попасть в поле зрения;
  • Help yourself  – угощайтесь;
  • Condensed milk – сгущенное молоко.

Словосочетания написаны на карточках и раздаются по парам. Кто быстрее и правильно выполнит задание.

11. Look at these adjectives and describe Pooh, Piglet, Eeyore, Tiger, Kanga, Roo: Fat, cheerful, gloomy, kind, hospitable, bouncy, pessimistic, optimistic, funny, take careless, hungry, has a sweet tooth.

12. Read out from the text sentences

– describing how Tiger was eating the thistle ;
– how friends went to Kanga;
– how Tiger ate the Extract of Malt.

13. Prove that:

– Eeyore was gloomy;
– Kanga was very kind and hospitable;
– Roo didn’t like the Extract of Malt.

14. Retell this story in a chain.

15. To sum up of our lesson tell me, please, if they are  good friends, why. What does it mean to be a good friend? Thank you for  your work.

16. Home task 1– 58, 2 – 59.