Задачи мероприятия:
- Социокультурная задача: знакомство с традициями празднования Нового года в англоязычных странах, с популярными детскими песнями;
- Развивающая задача: развитие языковых способностей к имитации, логическому изложению; развитие способностей к решению речемыслительных задач: коммуникабельности; развитие психических процессов и функций: внимания, памяти, логического и творческого мышления и воображения; развитие компенсаторных умений: догадываться о значении незнакомых слов по иллюстративной наглядности; развитие учебных умений (общеучебных и специальных): сотрудничать со сверстниками.
- Воспитательная задача: осознание своей культуры через контекст культуры англоязычных стран; формирование навыков коллективной учебной деятельности при реализации творческого проекта; воспитание дисциплинированности; воспитание уважения к труду и творчеству сверстников; воспитание интереса и уважительного отношения к иностранному языку и культуре народов англоязычных стран.
- Образовательная задача: совершенствование речевых навыков, сформированных на уроках.
Оснащение мероприятия: презентация, подарки для гостей: открытки, сделанные учениками.
Ход проведения
№ п/п | Деятельность ведущих и учащихся | № слайда | Приложение |
1. | Вступление: звучит рождественская песня. | 1 | |
2. | Ведущие приветствуют гостей и
рассказывают о теме праздника. Dear friends! You are welcome to our Christmas party! Please, take your seats! All of you are learning English and I hope it will beinteresting to you to learn more about this holiday and the way it is celebrated in the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland. We wish you Merry Christmas and a Happy New Year! |
2 | |
3. | Учащиесяисполняютпесню“We wish you a Merry Christmas” | 3 | Приложение 1 |
4. | There are a lot of beautiful poems about winter, Christmas and New Year! December comes with white snow and cold winds begin to blow. Now listen to nice poems about winter. |
||
5. | December This is the season When mornings are dark, And birds do not sing In the forests and park. This is the season When children ski And Father Frost brings The New Year Tree! |
4 | |
6. | January The windows are blue at night. But in the morning they are white. And snowflakes are falling Come out they are calling. |
5 | |
7. | February Get out of bed and take your sled This cold and frosty day. The sun is bright, the snow is right For outdoor winter day. |
6 | |
8. | You know that in Russia Christmas is celebrated on the 7th of January, but in many other countries, as well as in Great Britain it is celebrated on the 25th of December. And soon all of us will celebrate the New Year. So, we wish you Merry Christmas and a Happy New Year! | ||
9. | Учащиеся читают стихи о Новом годе: New
Year |
7 | |
10. | New Year A happy New Year! |
8 | |
11. | Учащиеся исполняют песню “Hello, Reindeer” | 9 | Приложение 2 |
12. | Диалог двух детей (Санта и
корреспондент): Кор.-What’s your name? Santa - I’m Santa Claus! Кор. - Where’s your house? - Not very close! Кор.-Is it there behind that wall? Santa -No, it’s far at the North Pole! Выбегают двое детей и просят подарки у Санты: ДЕВ.- Santa, Santa I want a doll! МАЛ.- Santa, Santa I want a ball! Santa:-Are you a good girl? -Are you a good boy? Ifyouare, youcanhaveatoy!!! (Санта приглашает в зал наряженного белого медведя) |
10 | |
13. | Белыймедведь:
|
11 | |
14. | Polar Bear, Listen to the poems, please! Учащиеся рассказывают стихи:
|
12 | |
15. |
|
13 | |
16. | Учащиеся выходят на сцену и поют песню с
белым медведем: “LittleSnowflakefromSuperSimpleSongs” |
14 | Приложение 3 |
17. | Учащиеся читают стихи:
|
15 | |
18. |
|
16 | |
19. |
|
17 | |
20 | On the Christmas Eve children hang their stockings, so that Santa Claus could put presentsinto them: oranges, sweets, nuts. But if the child didn't behave properly Santa Claus can put there a piece of coal as punishment. | 18 | |
21. | Our children know a song about sweets
(наширебятазнаютпеснюосладостях): Учащиеся поют песню ”Christmas Candy” |
19 | Приложение 4 |
23. | Santa Claus got his name from a man known as St. Nicolas, who lived in the fourth century. He gave his wealth to the poor and often to children. After he died, the Dutch brought this legend to colonial America. Soon the Dutch name Sinter Klaus became Santa Claus.We all know the story about Santa. He lives in the North Pole along with his wife, elves and reindeer. Elves help him to make gifts for children who write letters to Santa every year. | 20 | |
24. | Our children know a song about Elves (наши ребята знают
песню об Эльфах-помощниках): Учащиеся исполняют песню “TheBusyElf!” |
21 | Приложение 5 |
25. | Учащиеся рассказывают стихотворения:
|
22 | |
26. |
|
23 | |
27. | British children write letters to Santa Claus and throw them into the
fireplace so they float up the chimney to the North Pole. Iflettersgetburn,
theyneedtoberewritten. Now it’s time to greet our guests and give them our presents. А теперь пришло время поздравить наших гостей и подарить им приготовленные для них подарки |
24 | |
28. | Let’s sing a song “Christmas Cards” (Учащиесяисполняютпесню“ChristmasCards” идарятоткрыткиродителям). | 25 | Приложение 6 |
28. | Our party is over. We wish you a Merry Christmas and a Happy New Year. | 26 | |
29. | Thank you for your attention.Goodbye! See you soon! | 27 |
Список сайтов и литературы.
- http://prezentacii.com/shablony-powerpoint/715-novyy-god-new-year.html - слайды презентации
- http://www.youtube.com/watch?v=FRkSPHyTxRk - hello reindeer super simple
- http://www.youtube.com/watch?v=tbbKjDjMDok -Little Snowflake from Super Simple Songs
- http://www.kidsstuffandthings.com – We Wish You a Merry Christmas
- http://images.yandex.ru – картинки
- http://learnenglishkids.britishcouncil.org/ru/songs - “The Busy Elf “
- Английский для малышей: Стихи, песни, игры, рифмовки, инсценировки, утренники/ Автор-составитель А.В.Конышева. – СПб.: КАРО, Мн.: Издательство “Четыре четверти”, 2005
- Carolyn Graham: More of Jazz Chants. – Издательство: Oxford Press