Урок английского языка по теме "Посещение магазинов". 6-й класс

Разделы: Иностранные языки

Класс: 6


Цели.

1. Систематизировать и обобщить лексику по теме "Shopping''.

2. Совершенствовать умения и навыки практического владения английским языком по данной теме по всем видам речевой деятельности: аудированию, говорению, чтению и письму.

3. Повысить интерес к изучению иностранного языка.

Задачи:

а) образовательные:

  • развитие умений и навыков устной речи у учащихся;
  • отработка учащимися диалогов, используя речевой образец: How much does it cost...?

b) развивающие:

  • развитие умений и навыков в чтении;
  • повторение и закрепление лексического материала: chemist`s, baker`s shop, grocer`s shop, butcher`s....;
  • развитие познавательного интереса учащихся;
  • расширение кругозора учащихся.

c) воспитательные:

  • воспитание интереса к культуре изучаемого языка;
  • формирование умения работать в группах.

Оборудование.

1. Учебник.

2. Рабочая тетрадь.

3. Макеты продуктов питания.

4. Раздаточный материал.

План урока

1. Приветствие учащихся.

2. Фонетическая зарядка.

3. Совершенствование навыков диалогической речи, в режиме T-P1, P2.

4. Систематизация лексики по теме "магазины", используя ТРКМ.

5. Совершенствование умений и навыков практического владения английским языком, в режиме T-P1, P2 и P1-P2.

6. Развитие грамматических навыков и аудирования.

7. Заключительный этап урока.

Ход урока

I. Начало урока.

1. Приветствие учащихся.

- Good morning, dear children! Glad to see you.

- Good morning, dear teacher! We are glad to see you too!

- I see that you are ready for our English lesson and now let's start it!

- OK, we are ready!

Цель урока:

- Today we will go on speaking about shopping, repeat the words on this topic and practice your speech. Perhaps in the future some of you will go abroad, and the knowledge which you will get at this lesson will help you to live there.

2. Фонетическая зарядка.

Shopping is a part of our daily life. When we want to buy smth we go to the shop. There are many kinds of shops in every town or city. I`d like to begin our lesson with a funny poem by Clive Sansom:

"Dairy shop"

Clink, clink, clink, clink,

The milkman `s on his rounds I think,

Crunch, crunch, come the milkman`s feet,

Closer and closer along the street

The clink, clink clinketty clink,

He`s left our bottles of milk to drink.

3. Совершенствование навыков диалогической речи, в режиме T-P1, P2.

T: Pupils, who can tell me what date is it today?

P: Today is the 4th of December.

T: yes, and the celebration of the New Year will be soon and for this holiday a lot of people go shopping to buy goods, such as presents, souvenirs and cards. There are a lot of shops where we can buy all things.

T: Children, what kinds of shops do you know?

P1: I know the grocer`s shop. I like to do my shopping in this shop, to buy a bar of chocolate, and different tasty juice.

P2: The butcher`s shop....

P3: The greengrocer`s...

P4: The diary shop...

P5: The baker`s shop ...

T: Thanks boys and girls. As for me I like to do my shopping at the big supermarket, where I can buy everything what I need.

4. Систематизация лексики по теме "магазины", используя ТРКМ.

T: Now I offer you to write a synkvein on the topic "shopping".

5. Совершенствование умений и навыков практического владения английским языком, в режиме T-P1, P2 и P1-P2.

T: Now I want to acquaint you with the Tompson` family, who prepares for the New Year. (к доске выходят двое учеников и представляют себя на английском языке).

T: Oh, I see smooth in your hand.

P: It`s our list of things, which we must buy for the New Year.

T: Let`s look at this list. (Вешаем список на доску). Let`s read it altogether!

- apples two kilos;

- souvenirs;

- a box of sweets;

- two tins of fish

- a dozen of eggs;

- a bunch of grapes

- cards;

- shoes;

- a jar of coffee.

T: Dear, the Tompson's family, I want to make you happy, you came to the right place. This shop is just what you need. (Класс поделен на 4 группы, и каждая группа -один из отделов супермаркета, которая презентует свою продукцию. Макеты продуктов питания и др. ребята изготовили самостоятельно).

T: It`s the best supermarket in our town, which is called ''Three tomatoes and cucumber''. You will meet in our supermarket a lot of departments such as dairy, grocer`s, gift department, greengrocer`s. Welcome to our supermarket!

T: Pupils, now your task will be not only present your department but during the listening to the presentation of the other groups you should fill in the table by putting plus or minus, according to the points:

  The 1st group The 2nd group The 3rd group The 4th group
Name:        
Advertisement:        
The full answer:        

(У каждой группы есть таблица по которой они оценивают друг друга.)

T: Dear, Ms. and Mr. Tompson welcome to our supermarket. (Семья Томсонов начинают делать покупки в каждом отделе супермаркета).

1st  group - diary department "Funny milkman" .

2nd  group - grocer`s department.

3nd  group - greengrocer`s department.

4nd  group - gift department.

T: I see you have finished your shopping. Have you bought all things?

P: No, we haven`t bought the shoes.

T: It`s a pity. But don`t worry. I`ll help you, go to your seats...I have one suggestion! I know a good shoe store. Let`s go there!

6. Развитие грамматических навыков и аудирования.

(Слушание текста о магазине обуви и заполнение пропусков с"this", ''those'', ''these'', ''that'', и проверяем у доски; за правильный ответ учащиеся получают оценки в виде долларов).

T: Now it is time to practice our skills in listening and writing. Take your books, open them at page 135 and do Ex.13 . In this task you will listen to the text twice and fill in the gaps by putting ''this", ''those'', ''these'', ''that''. After that you will get marks in the shape of dollar on which you will find a mark.

T: Let`s check up your answers at the blackboard. (Оценивание)

T: Children, who has done one mistake, you will get a 4$. If you haven`t done any mistakes, you will get a 5$.

7. Заключительный этап урока.

Подведение итогов.

T: Our lesson is over. I thank you for your good work. Your marks are following… Your homework for the next lesson is to write the crossword on our topic “Shopping”. Good bye, my dear girls and boys!

Использованная литература:

Учебник: Кузовлев В.П., Лапа Н.М., Перегудова Э.Ш.", для 6 класса.