Тема урока: "Krakatoa". 4-й класс

Разделы: Иностранные языки, Конкурс «Презентация к уроку»

Класс: 4


Презентация к уроку

Загрузить презентацию (3 МБ)


Обучающие цели:

  • учить правильному произношению
  • активизировать в речи ЛЕ по теме «Krakatoa»
  • практиковать учащихся в аудировании, диалогической и монологической речи
  • задавать вопросы о чем-либо и отвечать на вопросы учителя

Развивающие цели: развитие памяти при слушании, расширение кругозора и тезауруса

Воспитательные цели: учить уважать друг друга соблюдать правила поведения в беседе 

Учебные пособия: Презентация (Приложение 1), кассета, раздаточный материал (карточки).

План урока:

  1. Организационный момент.
  2. Фонетическая зарядка.
  3. Подобрать определение к словам.
  4. Слушание текста.
  5. Зарядка.
  6. Чтение с поиском  информации.
  7. Презентация.
  8. Итоги урока.
  9. Домашнее задание.

Ход урока

1. Организационный момент.

– What’s the date today?

– What day of the week is it today?

– What was the weather yesterday?

– What will the weather be like tomorrow? How do you think?

The theme of the lesson is «Krakatoa». Krakatoa is a volcano. Today we are going to listen to the text, read it and answer the question, speak about the volcano, find interesting information in the text.

На каждый вид деятельности ученики получают плюсики, которые учитель ставит напротив фамилии каждого ученика.

2. Now let’s do phonetic exercises. Listen to me and repeat after me all together.

volcano [volkeino]                        night [nait]

island [ailand]                             waves [weivz]

erupt [irΛpt]                                Krakatoa [kra:kәtәu]

destroy [distroi]                           during [djuәrin]

explosion [iksplouз(ә)n]

Затем ученики читают слова вслух и получают плюсики, если правильно прочитали все слова, если с ошибками пол плюсика.

3. Next. Match the words and definitions. Раздаю карточки со словами и определениями.

Match the words and definitions.

1. waves ____

a) a mountain,  having

a crater through  which lava,

hot melted rock, gas are erupted

from the earth

2. volcano ______

b) a piece of land surrounded by water

3. destroy ______

c) the dark of the day when the sun

cannot be seen

4. erupt ____

d) repair, rebuild

5. night ____

e) became  active and eject lava,

ash and gases

6. island ____

f) a line of raised water that moves

across the surface of the sea

Have you found definitions to the words. Who wants to be the first?

Waves-f; volcano-a; destroy-d; erupt-e; night-c; island-b.

4. Then. Open your books УМК: Way Ahead at p.77. Listen to the text (only 3 passages  of  this text) and fill in the missing words. Раздаю ученикам карточки с текстом, слушают текст 2 раза и вписывают пропущенные слова.

Listen to the text. Fill in the missing words.

Krakatoa was a small, beautiful …………………. in Indonesia. There was a …………………. on this island.

During the …………… of 26th August 1883 something terrible happened: the volcano ……………. .

The ……………………..  in the sea were 15 metres high.

They travelled 13,000 kilometres and ……………….. houses and villages.  About ………….. people died.

Are you ready? Let’s check it up.

5. Now it’s our relaxing exercise time.

I’ll read the text and you’ll show the actions.

It was a quiet day. (дети встают).There was a mountain. The sun was shining. (в круг руки вверх). Suddenly a volcano woke up in the mountain. It erupted. (произносят громкий звук) There were big waves, (показывают волны руками) a lot of ash and gases. It was a big explosion.

Now I’m going to change the order of the sentences. It was a big explosion. There were big waves. (волны) It erupted. Suddenly a volcano woke up in the mountain. (громкий звук) The sun was shining. (руки вверх) There was a mountain. It was a quiet day. (дети садятся).

6. Now read another 3passages of this text at p.77 about  Krakatoa.

Ученики читают следующие три отрывка текста о Кракатау и отвечают на вопрос учителя. What interesting facts will you find about Krakatoa .in the text?

7. Can we find new information about Krakatoa?

We have made short presentation about Krakatoa altogether.

Look, listen and speak!

Let’s watch about it.

Ученики по очереди выходят к экрану телевизора и рассказывают дополнительную информацию о вулкане к каждой картинке, которую они выучили.

8. Подведение итогов.

Подсчет плюсиков, анализ работы учеников и выставление оценок.

9. Домашнее задание. Пересказать текст P.B. p.77