ЦЕЛЬ - закрепить лексику по теме "Ежедневная жизнь".
Задачи:
Образовательные
- обучать построению предложений в настоящем простом и настоящем длительном времени
- учить определять грамматическое время глаголов в предложении
- закрепить навык построения вопросов в настоящем простом времени
Оборудование:
- магнитофон,
- карточки для построения вопросов,
- карточки с картинками по теме "Dailylife".
Ход урока
1. Объявление темы: - Today we are going to speak about our daily life.
2. Фонетическая разминка.
3. Фронтальный опрос.
- Now answer my questions.
4. Работа в парах.
- Let us work in pairs. I am giving you cards and your task is to make questions and answer them.
:/:like to take a shower?
:/do homework in the evening,/:you?
:/:/help your mother/:day?
When/:/:have breakfast?
:/:/get up at six or at seven:?
:/have lunch at school, : you?
5. Монологические рассказы.
- Now say what you usually do - in the morning
- in the afternoon
- in the evening
человека рассказывают о себе.
6. Физкультминутка. Stand up and let's sing a song "What does the clock say?"
7. Работа с карточками.
Open the brackets using Present Progressive:
It is five o'clock in the evening. Sally Brown :(to do) her homework. Her brothers: (to play) chess.Her father : (to watch) TV. But Sally doesn't know what her mother (to do). She says: "Mum, what:you:(to do)?" Her mother answers "I :(to read) a book."
8. Построение предложений в настоящем длительном времени.
- Look at the pictures and say:
- What time is it?
- What is the girl or the boy doing?
9. Подведение итогов, выставление отметок.
10. Домашнее задание.