Цели:
- образовательные
Технология: критическое мышление.
Оборудование: дидактический материал +приложение
Формы организации работы: фронтальная, индивидуальная.
Ход урока
Организационный момент
Good morning, boys and girls. I’m glad to see you again. Today you read a letter and write answer. Are you ready? Let’s start our lesson!
Фонетическая зарядка Look at the blackboard, Please, read the words:
Найдите соответствие между столбиками.
1The letter | I [p??st b?g] | посылка |
2Post office | II [p??stm?n] | конверт |
3Envelope | III [pa:sl] | почтальон |
4Postman | IV [p??st ?fis] | марка |
5Post bag | V [p??st boks] | сумка почтальона |
6Post box | VI [let?] | письмо |
7Stamp | VII [envil?up] | почтовое отделение |
8Parcel | VIII [st?mp] | почтовый ящик |
Образец: письмо– letter– VI
Речевая разминка
And now, you read the letter. On our desks you can see cards. Please, read the text and translate into Russia:
Dear friend, My English professor has told me that you would like to correspond with a guy from Russia. He has also given me your address and told me that I could write to you and suggest we correspond. I am doing this with great pleasure. As I understand we are both studying foreign languages: you at a college and I at the university. That means that we should have a lot In common. Please let me know soon if you are interested in my suggestion. If yes, please, write me about yourself, your family, your interests and hobbies. I am looking forward to receive your letter. Your pen friend, |
Дорогой друг!
Мой преподаватель английского языка сообщил мне, что ты хотел бы переписываться с юношей из России. Он также дал мне твой адрес и сказал, что я могу написать тебе и предложить переписываться. Это я и делаю с большим удовольствием.
Как я понимаю, мы оба изучаем иностранные языки: ты – в колледже, я – в университете, значит, у нас много общего.
Сообщи мне, пожалуйста, скорее, заинтересовало ли тебя мое предложение. Если да, то напиши о себе, о своей семье, о своих интересах и хобби.
С нетерпением жду твоего письма.
Твой друг по переписке
Развитие умений и навыков критического мышления
Not bad? Thank you. And now, complete the cluster. Look at the blackboard:
Активизация орфографического
навыка (написание ответа по плану). См. Приложение к уроку.
Answer:
1. Обращение (salutation).
Dear Jack,
2. Зачин, или первая фраза (opening sentence)
You might like to correspond with a boy of your age in Russia.
3. Текст письма (body of the letter).
I am seventeen years old and studying at a high school. I want to enter the University and study English. My father is a teacher of mathematics, and my mother is a doctor. Apart from my schoolwork, my chief interests are volleyball and photography.
When you write, don't forget to tell me what your hobbies are. I expect they will be different from mine, but I shall be interested to hear about them just the same.
I understand that you are studying Russian, and I think it would be a good Idea if you wrote to me in Russian while I wrote to you In English. This would be practice for us, and if I make any mistakes, I hope you will correct them for me.
4. Заключительная фраза (closing sentence).
Looking forward to your early reply. Please write me soon.
5. Подпись отправителя (signature).
Sincerely yours,
Домашнее задание:
Написать письмо по образцу и подписать конверт.
Итог урока:
Our lesson is over. Good bye, boys and girls. See you next week.