Сценарий внеклассного мероприятия по теме "Health is above wealth"

Разделы: Иностранные языки


I. Оргмомент

Teacher: Good morning dear guests, ladies and gentlemen. You are welcome to our party.

Try to relax, forget about your problems. Just have a rest.

Good morning, dear friends. I’m glad to see you and what about you?

Pupils: We are glad to see you too.

Teacher: How are you?

Pupils: We are fine, thanks. And how are you?

Teacher: I’m fine too, thank you. And now, let’s welcome our guests.

(Исполняется песня“Say hello”.Game-Songs:сборник песен для начальной школы)

II. Вступление

Teacher: Dear boys and girls. Do you like fairy-tales?

Pupils: Yes, we do.

Teacher: Close your eyes, please. And count to ten.

(учитель надевает шляпу и берет «волшебную» палочку)

Pupils: ( дети открывают глаза)

Who are you?

Teacher: I am a sorcerer.

( учитель исполняет песню “There is a sorcerer. «Путешествие с рифмой».

Е.С. Ежкова, м.: айрис, 1996.)

There is a sorcerer,

Come and look

With hat and wand and magic book.

I’m thinking now what I can do

To put my magic spell on you

Hocus, pocus, wizzy, woo,

I will give a book for you.

Have a look. What is the title of the book?

Pupils: “The Jungle book.”

Teacher: Aвтор этой книги известный английский писатель Ридьярд Киплинг .

Do you know the story about the boy in the jungle?

Pupils: Yes we do.

Teacher: What is his name?

Pupils: His name is Maugly.

Teacher: You are right. Эта повесть-сказка о том, как индийский мальчик

Маугли был воспитан волчьей стаей в джунглях . Will you describe him?

Pupils: He is brave.

  1. He is kind
  2. He is strong.
  3. He is healthy
  4. He is clever.

Right, well done. Пройдя через множество опасностей и приключений, маленький беспомощный мальчик становится сильным, великодушным, храбрым, здоровым, выносливым юношей. Животные джунглей были для него и друзьями и учителями. Они научили его следовать очень верному принципу жизни: если хочешь, чтобы тебе не навредили, сам не вреди другим, уважай любое живое существо, будь то слон или муравей. « Мы с тобой одной крови ты и я». Они добровольно склонились перед Маугли и признали его владыкой джунглей.

Teacher: Do you want to be as healthy as Maygly is?

A pupil: Yes, I do. I want to be healthy.

Teacher: And what about you,…….?

A pupil: I want to be healthy, too.

Teacher: And what about you,………?

A pupil: I want to be clever and kind.

Teacher: And what about you,…..?

A pupil: I want to be beautiful and brave.

Teacher: Do you like traveling and adventures?

Pupils: Of course, we do.

Teacher: Come on then.

Ребята, отправляясь в летнее время в поход или путешествие необходимы головные уборы. Зачем?

Pupils: Уберечь голову от солнечных лучей.

Teacher: You are right. Let’s put on these nice hats.

III. An ocean trip.

Teacher: Look. Here is a ship. We can make an ocean trip.

(на фоне записи шума воды, крика чаек дети подходят к модели яхты )

It’s time to go!

The captain: Cast off the warps! (Отдать швартовы!

Stand by! ( Приготовиться!)

Shake them out!(Поднять паруса!)

(дети кладут руки на плечи друга, исполняют песню из сб.

«Путешествие с рифмой». Е.С. Ежкова, м.: айрис, 1996.)

I dream of visiting island.

I dream of making a trip.

I dream of wonderful voyage

On my beautiful ship.

I am a sailor,

I have a ship,

I can make a wonderful trip

The captain: All the places !” (Все по местам!)

(Дети садятся на стулья)

A pupil: Oh, look, I see a mermaid and lots of beautiful fish .

(ребяа исполняет песню-танец “Under the see”из фильма «Русалочка» )

Pupil 1: I see many sea-gulls. And what about you?

Pupil 2: I see funny Dolphins. And what about you?

Pupil 3: I see a big whale. And what about you?

Pupil 4: Oh, I see a pirate’s ship.

Teacher: So, comrades, be quiet, don’t worry.

(заходят дети в костюмах пиратов )

Pirates: Don’t move! Keep still or we’ll shoot you!

Teacher: What do you want?

Pirates: We have found a bottle in the water.

A pupil: I see, it’s a bottle of tasty and useful juice.

Pirates: No! Stop joking! Look! There is a letter in it.

But we can’t read it. You must do it, if you want to stay alive.

Teacher: Stay calm! (сохраняйте спокойствие). Let’s read the letter.

(дети читают письмо:

Pupils: In the dark, dark jungle there is a big, big palm with magic leaves.

Under the palm there is a chest with treasure. Find it. Good luck!

Pirates: A chest with treasure! A chest with treasure!

Hurry up!

Teacher: Don’t be angry! And we’ll help you, won’t we?

Pupils: Of course, we will.

Pirates: Thank you. We’ll try to be kind

A pupil: Oh, I see a land!

Pupils: Land! Land! Hurray, hurray, hurray!

The captain: “Moor the anchor! “ (Стать на якорь!)

( моряк опускает якорь)

Teacher: You must insert missed letters and you‘ll read the names of wild animals and birds.

Ребята для того, чтобы попасть на землю таинственных джунглей, мы должны восстановить дорожку из камней, разрушенную штормом. И если мы положим недостающие камни с правильными буквами, то у нас должна получиться английская фраза.

(все дети участвуют в выполнении задания)

Teacher: Read and translate the phrase, please.

Pupils: Be healthy. Будьте здоровы!

Teacher: Ребята, а что значит быть здоровым? Что такое здоровье?

Pupils: Когда ты здоров, ты хочешь прыгать, играть и учиться.

Здоровье помогает быть ………..

Teacher: A как помочь здоровью?

Pupils:

  1. Заботиться о здоровье.
  2. Заниматься спортом.
  3. За столом сидеть прямо
  4. Соблюдать режим дня.
  5. Надо, надо умываться…
  6. Правильно питаться.
  7. Отдыхать на свежем воздухе и быть в движении.
  8. Закаляться
  9. Беречь природу.
  10. Быть добрым.

Teacher: А теперь давайте пройдем по дорожке Be healthy,которую вы построили.

Ребята а знаете ли вы, что ходить босиком очень полезно. Говорят, что каждый шаг босиком прибавляет одну минуту жизни.

(дети босиком проходят по дорожке, выложенной из камней, на которых написано BE HEALTHY)

IV. The Jungle (Звучит пение птиц)

Teacher: Comrades we are in the jungle. There are a lot of wild animals here.

What wild animals do you know?

Pupils: Tigers, crocodiles………….

Teacher: Be careful! We are walking through the jungle.

(детиинсценируютпесню “Walking through the jungle”

Game-Songs:сборник песен для начальной школы)

Заходит Маугли

Maygly:Who are you? I don’t know you.

Teacher: We are little travellers.

Pupils: And we know you. You are Maygly

We have read books about you.

We like to watch films about you.

Maygly:Yes, I’m Maygly. And what land are you from?

(исполняется песня « Welcome little travellers”)

Welcome little travellers

Welcome, welcome home,

Tell me little travellers

“What land are you from?”

Pupils: “We have come from Jumping land

Where people joy of jumping

“Hey, jump”

“But we are jumping

Maygly: Welcome little travellers

Welcome, welcome home,

Tell me little travellers

“What land are you from?”

Pupils: “We have come from Singing land

Where people joy of singing

“We have come from Singing land

Where people joy of singing

A-a-a-a-a-a

Maygly: I’m very glad to meet you. I have many friends here in the jungle.

They help me to become strong, clever, kind and healthy.

You are my new friends and I want you to be healthy too.

(Маугли поет песню из сб. “Happy English”Г.Доля)

Can you hop like a rabbit?

Can you jump like a frog?

Can you walk like a duck?

Can you run like a dog?

Can you fly like a bird?

Can you swim like a fish?

And be still like a good child.

As still as you wish

Pupils: (исполняется песня. Game-Songs: сборник песен для начальной школы)

We can do anything, we can do anything ,

We can do anything we want to.

We can sing this song la-lala-lala,

Sing this song la-lala-lala

ing this song la-lala-lala -la

(We can clap our hands. Whistle this tune)

Maygly: Thank you very much. I see you can sing and dance well.

Do you like playing? Let’s play Jungle games:

The game is called :“The monkeys and the tiger”

Teacher: Imagine, that you are monkeys and Magly is a tiger. You must run away and he will catch you.

(дети надевают маски обезьян , а Маугли- тигра. Дети бегают,

«рвут» бананы и говорят:

Pupils: Monkeys climb, they want to see

What is growing in the tree?

They like to eat up tasty food

Sweet bananas are very good!

Maygly: I am a tiger, big and hungry,

I’ll catch some little monkeys

I am so angry!

(дети стараются занять место на пеньке-«дереве», кто не успел,

того тигр забирает к себе.)

Maygly: The next game is called “Footprints”:

Teacher: May I help you, Maygly? Children, get into a circle, please. Now turn to the right. You must “draw” footprints on your friend’s back and then try to guess what animal “was cripping or stamping ” on your back.

Teacher: Comrades! Do you like fruit?

Pupils: Of course, we do. Now we’ll fasten your eyes. You’ll have to smell the fruit and name it.

(игра “Testing smells” «В мире запахов». Дети с завязанными глазами должны определить название фрукта по его запаху).

Teacher: Why do you like fruit?

Pupils: Because they are useful.

They are tasty.

Teacher: You are right.

V. The Treasure

Teacher: Come on, friends! We must find the chest with treasure. Look! What’s this?

Pupils: It’s a palm and there is a chest under it.

Teacher: But it’s a magic palm. Russian proverbs are written on the tree leaves.

We can open the chest only when we give English equivalents to them.

(дети читают русские пословицы и называют их английские эквиваленты)

Pupils:An apple a day keeps the doctor away. Early to bed and early to rise makes a man healthy, wealthy and wise. A merry heart is good medicine. A sound mind in a sound body.

Teacher: Let’s look into the chest.

Pirates: Go away! It’s our chest.

(пираты достают из сундука корзину с яблоками и книгу с надписью) «HEALTH IS ABOVE WEALTH”- «ЗДОРОВЬЕ ДОРОЖЕ БОГАТСТВА»

Pirates: What is it? Where is the treasure?

Teacher: Here it is. Children, let’s read and translate the proverb

Pupils: «HEALTH IS ABOVE WEALTH” - «ЗДОРОВЬЕ ДОРОЖЕ БОГАТСТВА»

Teacher: Health is our treasure. Ребята, вы согласны, что самое большое богатство в жизни - это здоровье. Здоровье- это счастье. Здоровье-это, когда ты весел и все у тебя получается, а чтобы быть здоровым нужно уметь и главное очень хотеть заботиться о своем здоровье. А эту книгу мы дарим вам, дорогие пираты. Здесь написано, как нужно заботиться о своем здоровье и о том, что злые и агрессивные люди болеют чаще, чем добрые.

Pirates: But we can’t read.

Help us, please.

We won’t offend anyone.

Pupils: We believe you.

We will help you.

Let’s be friends!

Pirates: Thank you very much!

Teacher: Будьте добрее друг к другу! Remember, that “A merry heart is good medicine”

Будьте здоровы! Ребята нам пора прощаться и возвращаться домой. Мы прекрасно провели время с нашим новым другом. Он поделился секретами своего здоровья. Научил нас новым играм. Давайте и мы научим его танцевать наши танцы. (дети исполняют песню-танец “I’m so fond of hopping”)

BE HEALTHY!
GOOD BYE!