Кылааhа:7 кылаас
Көрүңэ: Киирии уруок
Дидактическай сыаллара:
- Үөрэтэр: И.Д.Винокуров сэрии туhунан хоhоонноругар оло5уран,үөрэнээччилэр аа5ар, ырытар, чинчийэр үөрүйэхтэрин иңэрии.
- Сайыннарар: Үөрэнээччилэр тирэх компетентностарын сайыннарыы (коммуникативнай, чинчийэр, информационнай, общекультурнай, билиигэ тардыhар)
- Иитэр: Төрөөбүт дойдуга тапталы иитии. Норуот хорсун быһыытыгар сүгүрүйүү .Эйэлээх олоххо ,кэрэ5э , сырдыкка туhаайыы.
Туттуллар ньымалар: бэсиэдэ, көрдөрөн үөрэтэр матырыйааллар, мини-проект.
Уруок түгэх сыала:
И.Д.Винокуров-Ча5ыл5ан сэрии туhунан хоhооннорун аа5ан, ырытан саха литературатыгар сэрии уонна эйэ тематын арыйыы, биир дойдулаахтарбыт геройдуу быһыыларан чинчийиигэ туһаайыы, саха саллаатын айылгытын проектааһын.
Үөрэнээччи үлэтин тэрийии:
- Бөлөх үлэтэ
- Фронтальнай
Уруок тэрээhинэ: Проектор, презентация, карточкалар.
Уруок кылгас былаана:
- Киирии чааhа. (уруок сыалын, соругун кытта билиhинэрии, түгэх сыалы туруоруу)
- Учуутал бэсиэдэтэ «Сэрии уонна эйэ саха литературатыгар» (презентация )
- «Сахам саллаатын айхаллаан ыллыбын» (суруйааччы оло5ун, айар үлэтин туһунан үөрэнээччилэр иһитиннэриилэрэ, презентация)
- И.Д.Винокуров- Ча5ыл5ан - фронтовик поэт
- «Хайыһар» - саха саллааттарын гимнэ.
- Хоһооннору аа5ыы: «Саха буйоуҥҥа», «Мин улууһум киһитэ», «Герой туһунан ырыа».
- Бөлөх үлэтэ (хоһооннору ырытыы)
- Түмүк(И.Д.Винокуров- Ча5ыл5ан сэрии туһунан хоһооноругар оло5уран, саха саллаатын обраһын проектааһын)
Основные компетентности , формируемые на уроке
Этапы урока | Работа учителя |
Работа учащихся |
Формируемые компетентности |
1. Вступительная часть урока |
Ознакомление с целью и задачами урока. |
Учащиеся настраиваются на работу. |
Информационная компетентность |
2. Сообщения |
Сообщение учителя о значении темы войны в якутской литературе, из истории наслега в военные годы. |
Учащиеся участвуют в беседе учителя, высказывают свои мнения. |
коммуникативная , общекультурная компетентности. |
3. Вступление в новую тему |
Сообщения учащихся о жизни творчестве писателя(опережающее задание для учащихся) |
Учащиеся рассказывают о жизни творчестве писателя по презентации. |
Исследовательская, творческая |
4. Чтение стихотворений |
Знакомит с требованиями правильного чтения |
Учащиеся читают стихотворения |
Коммуникативная компетентность, |
5. Работа в группах |
Группам даются задания по карточкам |
Учащиеся делают анализы стихотворений по карточкам и готовят мини-проект о якутском солдате. |
Коммуникативная, элемент практико-ориентированного проектирования |
6. Обобщение урока |
Дает опорные вопросы для обобщения . |
Отвечают на вопросы. |
Обобщение знаний, подготовка к новым заданиям. |