Урок литературы "Сахам саллаатын айхаллаан ыллыбын". 8-й класс

Разделы: Литература, Конкурс «Презентация к уроку»

Класс: 8


Презентация к уроку

Загрузить презентацию (995 кБ)


Кылааhа:7 кылаас

Көрүңэ: Киирии уруок

Дидактическай сыаллара:

  • Үөрэтэр: И.Д.Винокуров сэрии туhунан хоhоонноругар оло5уран,үөрэнээччилэр аа5ар, ырытар, чинчийэр үөрүйэхтэрин иңэрии.
  • Сайыннарар: Үөрэнээччилэр тирэх компетентностарын сайыннарыы (коммуникативнай, чинчийэр, информационнай, общекультурнай, билиигэ тардыhар)
  • Иитэр: Төрөөбүт дойдуга тапталы иитии. Норуот хорсун быһыытыгар сүгүрүйүү .Эйэлээх олоххо ,кэрэ5э , сырдыкка туhаайыы.

Туттуллар ньымалар: бэсиэдэ, көрдөрөн үөрэтэр матырыйааллар, мини-проект.
Уруок түгэх сыала:
И.Д.Винокуров-Ча5ыл5ан сэрии туhунан хоhооннорун аа5ан, ырытан саха литературатыгар сэрии уонна эйэ тематын арыйыы,  биир дойдулаахтарбыт геройдуу быһыыларан чинчийиигэ туһаайыы, саха саллаатын айылгытын проектааһын.

Үөрэнээччи үлэтин тэрийии:

  • Бөлөх үлэтэ
  • Фронтальнай

Уруок тэрээhинэ: Проектор, презентация, карточкалар.

Уруок кылгас былаана:

  • Киирии чааhа. (уруок сыалын, соругун кытта билиhинэрии, түгэх сыалы туруоруу)
  • Учуутал бэсиэдэтэ «Сэрии уонна эйэ саха литературатыгар» (презентация )
  • «Сахам саллаатын айхаллаан ыллыбын» (суруйааччы оло5ун, айар үлэтин туһунан үөрэнээччилэр иһитиннэриилэрэ, презентация)

- И.Д.Винокуров- Ча5ыл5ан -  фронтовик поэт

- «Хайыһар» - саха саллааттарын гимнэ.

  • Хоһооннору аа5ыы: «Саха буйоуҥҥа», «Мин улууһум киһитэ», «Герой туһунан ырыа».
  • Бөлөх үлэтэ (хоһооннору ырытыы)
  • Түмүк(И.Д.Винокуров- Ча5ыл5ан сэрии туһунан хоһооноругар оло5уран, саха саллаатын обраһын проектааһын)

Основные компетентности , формируемые на уроке

Этапы урока

Работа учителя

Работа учащихся

Формируемые компетентности

1. Вступительная часть урока

Ознакомление с целью и задачами урока.

Учащиеся настраиваются на работу.

Информационная компетентность

2. Сообщения

Сообщение учителя о значении темы войны в якутской литературе, из истории наслега в военные годы.

Учащиеся участвуют в беседе учителя, высказывают свои мнения.

коммуникативная , общекультурная компетентности.

3. Вступление в новую тему

Сообщения учащихся о жизни творчестве писателя(опережающее задание для учащихся)

Учащиеся рассказывают о жизни творчестве писателя по презентации.

Исследовательская, творческая

4. Чтение стихотворений

Знакомит с требованиями правильного чтения

Учащиеся читают стихотворения

Коммуникативная компетентность,
актуализация знаний

5. Работа в группах

Группам даются задания по карточкам

Учащиеся делают анализы стихотворений по карточкам и готовят мини-проект о якутском солдате.

Коммуникативная, элемент практико-ориентированного проектирования

6. Обобщение урока

Дает опорные вопросы для обобщения .

Отвечают на вопросы.
Защита мини-проектов.

Обобщение знаний, подготовка к новым заданиям.