Организационная информация | |
Тема урока | Необычные традиции и обычаи в Великобритании |
Предмет | Английский язык |
Класс | 8-9 |
Авторы урока (ФИО, должность) | Волошко Марина Ивановна, учитель
английского языка, Волошко Мария Олеговна, учитель английского языка |
Образовательное учреждение | Борщевской филиал МБОУ Заворонежской СОШ |
Республика/край, город/поселение | Тамбовская область, Мичуринский район, село Борщевое |
Методическая информация | |
Тип урока | Урок комплексного применения знаний и умений |
Цели урока | формировать умение самостоятельно применять приобретенные знания для построения монологического высказывания; |
Задачи урока | Обучающая:
активизировать лексику по теме "Traditions";
формировать умение читать с разными стратегиями; образовательная: формировать социокультурную компетенцию. воспитательная: воспитывать уважение к культуре других народов. |
Знания, умения, навыки и качества, которые актуализируют/приобретут/закрепят/др. ученики в ходе урока | Актуализация умения работать с
текстом, применяя разные стратегии; развитие умений обобщать, находить главное, устанавливать взаимосвязи, развитие логического мышления; приобретение новой информации социокультурного плана о странах изучаемого языка; умение использовать полученную информацию для построения собственных логичных высказываний. |
Необходимое оборудование и материалы | Компьютер, мультимедийный проектор, экран (или интерактивная доска), дидактический материал (тексты для чтения, карточки с заданиями) |
Ход урока
Level: intermediate
Skills: reading, speaking integrated
Language focus: traditions and customs
Approximate time: 45 minutes
Procedure
Lead in.
1. Pre-reading
Almost everything you come across in Britain is a result of a long history. The British are proud of their traditions and carefully keep them up.
Brainstorming. (Слайд 2)
What British traditions do you know?
2. While-reading. (Слайд 3, Приложение 1, Приложение 2)
Reading for gist.
Most of the counties of Britain have an ancient custom or traditional festival at some time during the year, many have more than one.
Read about some unusual British customs and traditions and fill in the table
Tradition | Well Dressing | Straw Bear Festival | Cheese Rolling | Tar Barrel Burning | Pearly Kings and Queens | Swan Upping | Turning the Devils Stone |
№ |
Watch videos and check your answers. (Слайды 5-11)
Intensive reading.
Fill in the Calendar of Curious Customs. (Слайд 12, Приложение 3)
Calendar of Curious Customs
Custom | Date | Place |
1.Cheese Rolling | Spring Bank Holiday Monday | |
2. | Spring | Derbyshire |
3. | the first Monday after Twelfth Night | Whittlesey |
4. Tar Barrel Burning | Allendale Northumberland |
|
5. Swan Upping | Spring | |
6. | Autumn Harvest time |
London |
7.Turning the Devils Stone | Shebbear in Devon |
For statements 1-7, decide whether each statement is true or false. (Слайд 13, Приложение 4)
- The winner of Cheese Rolling is the first person to grab the egg.
- The ancient springtime custom known as Well Dressing is popular in Derbyshire.
- The symbol of Straw Bear Festival is a woman covered in a straw costume.
- Tar Barrel Burning is still kept alive in England.
- The tradition of Swan Upping dating back to Edward VI’ reign.
- A young boy covered a suit with pearly buttons started the tradition of Pearly Kings and Queens.
- On New Year’s Eve the villagers of Shebbear turn over a large stone under an ancient oak tree.
Match the customs with the questions. (Слайд 14, Приложение 5)
Which custom …
- lasts for several days?
- takes place in different parts of the country?
- is dangerous?
- is more than a century old?
- is a royal one?
- gives an idea of raising money for charity?
- is one of the most mysterious?
3. Post-reading. (Слайд 15)
Would you like to celebrate unusual traditions in Russia?
What curious traditions do you know?
Make up a calendar of your own curious traditions.
Home assignment. (Слайд 16)
Give a 2 minute talk on traditions in Russia.
Remember to say:
- what your favourite traditions are,
- what they special are,
- what unusual traditions you know,
- if you celebrate them,
- whom you celebrate with,
- where you like to celebrate and why.