План урока:
- Начало урока. Приветствие. Деление на команды.
- Конкурсная программа.
- Заключительный этап урока. Подведение итогов. Домашнее задание.
Задачи урока:
- Обобщить знания учащихся по теме «Исчисляемые и неисчисляемые существительные».
- Обобщить лексику по теме «Пища».
- Совершенствовать навыки чтения, аудирования.
- Развивать способность обобщать, делать выводы, работать в группе.
- Воспитывать у учащихся познавательный интерес, расширять кругозор.
ХОД УРОКА
I. Начало урока. Приветствие. Деление на команды
– Good morning, dear friends! Nice to meet you! Who is absent today? What date is
today? Do you like English? Do you know many English words? Do you know how to speak about
your favourite food?
Let’s see who the best is.
Let’s play and see if you know the words “Food”, if you can read the texts and do
grammar tasks.
Now we are divided into 2 teams.
Red cards – the first team.
Green cards – the second team. ( учащиеся тянут цветные
карточки и рассаживаются по командам).
II. Конкурсная программа
Конкурс 1. Отгадай название команды
Look at the letters and guess the name of your team. (каждая команда получает конверт с буквами составляет название команды; учитывается время и правильность.
Key:
Fruit Ice-cream
Sweet sandwich
Конкурс 2. «Цепочка слов»
How many words about food do you know?
Look at the wordchain and find as many words as you can.
Key:
1. Fruit
2. take
3. eggs
4. sugar
5. recipe
6. pear
7. rice
8. ice-cream
9. melon
10. nut
11. tomato
12. onion
13. need
14. dry
15. yoghurt
Конкурс 3. Чтение текста
It’s time for you to read. Read the text and do the tasks:
a) choose the right answer.
b) choose the best title.
Key:
A) 1c 2c 3a 4c 5b
B) 3
Конкурс 4. «Исправь ошибки»
You know a lot of words? You can write and read. And what about grammar?
Correct mistakes in the sentences.
Key:
1. bought
2. like
3. is an
4. some
5. any
6. any
Конкурс 5. «Аудирование»
Now the task for listening. Open your books p. 61, Ex.1. Listen and number the pictures. Put in order.
Script:
1.
Girl: Hello, Tim.
Boy: Hello, Alice. How are you?
Girl: I'm fine, thanks. I had a nice day yesterday.
And you?
Boy: I'm not very well. I ate a lot of chocolate yesterday: two Mars
bars, some strawberry jam sandwiches and five 'Kindersurprise' eggs.
Girl: Ugh.
2.
Mum: Would you like some tea?
Son: Yes, please. And a sandwich, please.
Mum: Tomato or cheese, dear?
Son: Cheese, please.
3.
Girl: What have I got today? Wow! A hamburger. Yummy-yummy-yummy. And two apples. Mmm. And a bottle of cola.
4.
Boy: Ugh… onion soup… I hate it. Wow. A hamburger.
Yummy-yummy-yummy. And two apples. Mmm. And a bottle of cola.
Mum: Yes, here you are.
Boy: Thank you, Mum.)
5.
Interviewer: What do you usually have for breakfast?
Athlete: Not much. I don’t eat much in the morning, just a cheese
sandwich and a small carton of fruit juice. I don’t eat hamburgers and never drink cola.
Key: le) 2b) 3a) 4c) 5d)
Конкурс 6. «Английские и русские пословицы»
I think you like proverbs and sayings.
Read the proverbs and make as many pairs as you can. (Приложение
1).
Key:
1. Голодное брюхо к ученью глухо.
2. О вкусах не спорят.
3. Я голоден как волк.
4. Не жить чтобы есть, а есть чтобы жить.
5. Аппетит приходит во время еды.
6. Яблоко в день и никакой врач не нужен.
7. Что для одного еда, для другого яд.
8. На безрыбье и рак рыба.
III. Заключительный этап урока. Подведение итогов. Домашнее задание
Thank you very much for your work. I think our lesson was interesting for you. I see
you are clever and you know English very well. Now our winners the team ___ . Well done!
Your marks are ___ .
Your hometask is to repeat the words and grammar.