Тема урока: Изучаем разделительные вопросы.
Цель: Создать условия для ознакомления и тренировки разделительных вопросов.
Задачи:
- активизация лексики по теме «Путешествие»;
- формирования грамматических навыков;
- воспитание уважительного отношения к культуре страны изучаемого языка.
Оборудование: интерактивная доска.
№ п/п |
Lesson plan |
Teacher’s action |
Pupil’s action |
1 |
Beginning |
Good morning, boys and girls. How are you? |
P1: Fine, thanks. P2: I’m fine, thanks. |
2 |
Presentation of the theme |
Look at the screen, read the theme of our lesson. What are we going to speak about? |
Смотри слайд 1. P1: Tag-questions. |
3 |
Phonetic drills |
Let’s start with tongue-twister: The Leith police dismisseth us. |
All together. One by one. |
4 |
Study stage |
Let’s recite our words. Let’s check your home task ex. 6, p. 26. Now let’s have a rest. «Hands up, Hands down» |
Смотрите слайды 2 и 3 Children listen to the dialogue, two pupils read and translate. |
5 |
Active stage |
Teacher explain the rules using Smart Board. |
Смотри слайды 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
6 |
The end of the lesson |
P1, you work very hard. Your mark is a five. P2, you work well, too. So, your mark is a five too. - Your home task is ex.7,8 p.27-28 ; the rule at p.26-27 |
|