Communication objectives
Pp will be able
• to describe town, giving directions of movement
Educational objective
Pp will
• learn prepositions of place
Skills development
Pp will practise
• usage of the prepositions of place defining the location of buildings
Оснащение урока: доска, учебник, проектор, макеты города.
Содержание урока:
Лексический материал | Речевой материал |
Vocabulary New: between, opposite, next to, in front of, behind, on. Revision: First turning, on you left, on you right, down, chemist’s, newsagent’s, green grocer’s, baker’s |
There is/are … |
Ход урока
Этапы урока | Методическая последовательность действий учителя и учащихся | Режимы работы (формы работы) | Время |
1. Начало урока. | 1. Приветствие. Оргмомент. 2. Today we will try to describe the town using preposition of place. But before look at the slide, please. Let’s read this rhyme.
3. Game |
Т Т-СL |
10 min. |
2. Основная часть урока. | Работа с новым материалом: ППП
|
P1P2 CL T-T, T-CL P1, P2 CL |
30 min. |
3. Заключительная часть урока. | 1. Write down home task. 2. Сделать макет своего города и написать 5 предложений с использованием предлогов места и лексикой. Thank you for your work! Оценивание и комментарии о работе. |
4 min. |
План-конспект урока.
Слайд 2. Презентация
T: Good morning children, I am glad to see you. Sit down, please
Слайд 3.
T: Today we will try to describe the town using preposition of place. But before look at the slide, please. Let’s read this rhyme.
Good morning now
Wake body, wake mind!
Work, play, seek, find,
Eat breakfast, dinner too,
Wash, brush, sing, dance and do!
Good morning now!
Слайд 4.
T: Now let’s play the game. Please, tell me where can you find statues/pictures?
P: Museum.
T: Teachers, books, blackboards?
P: School.
T: Letters, envelopes? Etc.
Слайд 5.
T: Now let’s remember the prepositions. Read one by one. (Можно попросить слабых учеников перевести некоторые предлоги) . Well done.
Слайд 6.
T: Now open your SB on p. 64 ex. 9. Let’s do this exercise. You can see the example on the slide. You have 3min. to do it.
Описание упражнения.
Look at the diagram, then complete the sentences with prepositions from the list below. /in front of, opposite, next to, on, between/
- The school is ………. The cinema.
- The cafe is …………….the bank and the post office.
- The police station is ………………the cinema.
- The bus stop is ……….... post office.
- The park is …………….. the corner of Apple Street and King Street.
Слайд 7.
T: Good for you. Look at the slide, you can see the streets. Now tell me where the train station/ museum/hospital etc. is. Use the prepositions you know.
(Из 9 упражнения вторая часть)
Where is: the sports centre? The hospital? The bank? The supermarket? The post office? The garage? The police station? The department store? The museum? The restaurant? The fire station? The school?
Слайд 8.
T: You can see new words now. Open your vocabularies and write them down. (Затем идет отработка новой лексики)
Слайд 9.
T: It’s time to have a rest. Stand up, please. (Выполняется зарядка)
Hands up! Clap! Clap! Clap!
Hands down! Shake! Shake! Shake!
Hands on hips! Jump! Jump! Jump!
Bend left! Bend right!
Hop! Hop! Hop!
Stand still!
T: Very good! Sit down!
Слайд 10.
T: Now we will work in groups. (Работа над проектами)
(Ребята делятся на 3 или 4 команды им выдаются заранее подготовленные макеты города (ватман, на нем уже должна быть расчерчена дорога и подписаны улицы), так же раздаются маленькие листочки, где ученики смогут написать названия зданий, затем эти маленькие листочки они приклеивают на свои проекты (смотри рисунок). Далее они должны будут на обратной стороне проекта написать пять предложений с использованием предлогов места и новыми словами презентовать свой проект классу. На работу отводится.15 мин. Проекты сдаются педагогу на проверку)
T: Open your diaries and write down your home task.
Сделать макет своего города и написать 5 предложений с использованием предлогов места и лексикой.
Thank you for your work! Оценивание и комментарии о работе.