Good afternoon, boys and girls! How are you?
Today we shall speak about animals. You will take part in competition.
(Класс делиться на две команды заранее, готовятся эмблемы).
Задание №1.
I want to see how many animals you know.
Члены обеих команд называют по очереди животных, не повторяясь.
Та команда, которая называет последнее слово, получает очко и первой начинает представление команды. Рассказ о своём животном.
Задание № 2. You know many animals. Now try to guess riddles about animals.
(загадки задаются поочерёдно)
- It is big and grey.
It has a long nose. (an elephant) - It is brown and fanny.
It can climb. (a monkey) - It is grey and little.
It does not like cats. (a mouse) - It is a man's friend.
It lives at home. (a dog) - It can fly. It can talk.
It can be red, yellow and blue. (a parrot)
Задание № 3. "Расшифруй названия животных" (даются карточки).
God (dog)
Tac (cat)
Bezra (zebra)
Gip (pig)
Bratib (rabbit)
Кеуmon (monkey)
phaeleant (elephant)
rogf (frog)
Задание № 4. "Дикие и домашние животные" (заполни таблицу)
A horse, a cow, a bird, a cat, a snake, a dog, a bear, a monkey, a duck, a pig, a rabbit, a rat
Дикие животные | Домашние животные |
Задание № 5. "Вспомним буквы" (Произнести слово по буквам)
Tiger mouse
Задание № 6. Составь правильное предложение.
Dog, Nick, a, black, got, has.
Can, duck, swim, a.
Pigs, sing, can't.
Задание № 7. Соедини стрелками вопросы и соответствующие им ответы.
Is Ann's cat grey? | Yes, I can. |
Can you swim? | Yes, it is. |
Is Nick's dog black? | No, it isn't. |
Задание № 8. "Домашнее задание" (Учащиеся читают наизусть подготовленные стихи, рифмовки о животных)
Подведение итогов конкурса, награждения и дети поют песню.
I feed and stroke my cat.
I feed and stroke my cat.
I feed and stroke my cat.
My little cat, my little cat.
I love my little cat.
I feed and stroke my dog.
I feed and stroke my dog.
My big black dog, my big black dog.
I love my big black dog.