Урок по английскому языку по теме "Открытие Америки"

Разделы: Иностранные языки


Цели урока:

Обучающая: научить связному монологическому высказыванию по теме “Открытие Америки” с опорой на текст.

Развивающая: развить коммуникативные навыки и навыки письменной речи по теме.

Воспитательная: сформировать у учащихся познавательный интерес и уважение к истории Америки – одной из стран изучаемого языка; расширить кругозор учащихся.

Задачи урока:

  1. Тренировать учащихся в чтении текста с полным пониманием прочитанного.
  2. Учить учащихся работать с текстом, выполняя различные лексико – грамматические упражнения.
  3. Учить учащихся логическому построению устных высказываний на английском языке по теме.
  4. Развивать навыки аудирования, говорения, письма.

Ход урока

I. Организационный момент.

Приветствие, целевая установка, беседа с классом.

II. Вступление.

Звучит музыка, на фоне которой читается учителем стихотворение.

America.

America, America – a beauty of the world –
Mysterious and strong, and praised in different songs!
What can I tell about you? What can I do for you?
America, America – my love, my dream, my fate….

(Лазарева А.В.)

III. Основной этап.

1. Повторение лексики по теме: Listen to me and repeat after me.

Continent, journey, planet, Christopher Columbus, to discover, discovery, queen, voyage, colony, to reach, discoverer, to sail, seaman, Central America, Mayflower, Italy, round, kilometers, the New World, India, territory, to decide, land, to start, to form, Spain, country, west, to be sure.

  1. Фонетическая отработка лексического материала (хором, индивидуально, фронтально).
  2. Перевод с английского на русский и с русского на английский язык (фронтально).

2. Закрепление лексики по теме:

1. Игра “Магический квадрат” – Find 38 words connected with the topic “Discovery of America”.

E U T K H N M C O U N T R Y E S W D V Z S
T N H U N I T E D S T A T E S U Q F F X D
U N E B F K I L O M E T R E S R E G Y C F
M O V W A S C B O R N O R D W E R H U V G
C J N S E A M A N R I P T R E C T R J B H
O O E I N D I A A M E R I C A E Y O O N H
N U W S A I L O R U O F O R M N M U C M J
T R M A Y F L O W E R P E J T T I N E S K
I N W R D I S C O V E R E R Y R L D A A V
N E O E P G I T A L Y I R K U A E V N I L
E Y R A L S P A I N L K T L A L U K N L Z
N N L C A G A S C S N O R T H D I I H I X
T M D H N B D E C I D E Y F A F O N D N C
S O U T E L S C O L O N Y G H G A G F G V
V N A H T A N D V L V O Y A G E S M V K B
C H R I S T O P H E R M C O L U M B U S N
B N W E S T F G Q U E E N C V B N M A D F
N M D B M N V B Q X D I S C O V E R Y H G

2. Игра “Найди пары” – Match the words in these columns.

1 sailor 1 открытие
2 North 2 моряк
3 Italy 3 Испания
4 America 4 колония
5 discovery 5 король
6 The New World 6 высаживаться
7 reach 7 южный
8 begin 8 центральный
9 territory 9 северный
10 King 10 Индия
11 decide 11 название корабля
12 west 12 континент
13 land 13 Новый мир
14 new 14 открывать
15 Central 15 путешествие(по морю)
16 South 16 круглый
17 sail 17 западный
18 seaman 18 Италия
19 voyage 19 достигать
20 India 20 территория
21 discover 21 путешествие
22 Queen 22 плавать(под парусом)
23 Mayflower 23 начинать
24 Spain 24 решить
25 Continent 25 моряк
26 start 26 Америка
27 journey 27 королева
28 round 28 новый
29 colony 29 формировать
30 form 30 открывать

3. Контроль усвоения лексического материала.

1. Кроссворд (самостоятельно, индивидуально) – Guess the crossword.

                  5) 4.     7.          
                2)           10.        
                      7)           18.  
                                16.    
              3)               13.      
                  4)                  
        5.               1.            
              6.   8.   12.              
      1)   2. 3.   9.                    
                                     
        14.               8) 17.          
                                     
    11.                                
6)     15.             10)                
                                     
                                     
      9)                              
                                     

По горизонтали:

1) Открыватель;
2) Достигать;
3) Моряк;
4) Континент;
5) Название страны;
6) Путешествие;
7) Название страны;
8) Название страны;
9) Новый мир;
10) Формировать.

По вертикали:

1. Территория;
2. Начинать;
3. Колония;
4. Название корабля;
5. Плавать под парусом;
6. Фамилия открывателя;
7. Название страны;
8. Моряк;
9. Путешествие (морем, рекой);
10. Король;
11. Королева;
12. Решить что-то сделать;
13. Запад;
14. Планета;
15. Круглый;
16. Земля, высадиться;
17. Новый;
18. Центральный(-ая).

4. Чтение и перевод текста (по цепочке). Read the text and translate it into Russian

The discovery of America.

In our days everybody knows what the “America” means. First of all it is the name of the country – the United States of America – or just America. And then America is the name of the two continents – North America and South America. These two continents, North and South America, form the part of the world called America.

Christopher Columbus discovered America in 1492.

“In fourteen hundred and ninety – two Columbus sailed the ocean blue…”

This is a song that many children learn about Christopher Columbus and his journey to America.

We don’t know much about the man. He was born in Italy but lived in Spain for a ling time. He was a seaman and made many sea voyages. In 1492 the King and Queen of Spain gave him money to go to India. He decided to sail west as he was sure that our planet was round. And after sailing 4000 miles (6400 kilometres), he reached some land. Columbus thought that it must be India but it was not. It was a new land – a new continent. It was America – Central America in fact. People began to speak about the land as “the New World”.

5. Работа с текстом.

1. Ответы на вопросы (устно, фронтально) – Answer the questions

  1. Who discovered America?
  2. What does the word “America” mean?
  3. What does the part of the world called America mean?
  4. When does Christopher Columbus discover America?
  5. Who made a journey to America?
  6. Where was Columbus born?
  7. Where did he live?
  8. How long did Christopher live in Spain?
  9. What was Columbus?
  10. What did he make?
  11. Why did the King and the Queen of Spain give him money?
  12. When did he happen?
  13. Why did Columbus decide to sail west?
  14. How many miles did he sail before he reached some land?
  15. It was India isn’t it?
  16. It was not a new continent was it?
  17. Was it Central or North America?
  18. What did people call this new land?
  19. This discovery was very important, was not it?

2. Работа по карточкам: (письменно, самостоятельно, индивидуально)

Make up sentences of the given words.

  1. America, 1492, Christopher, discovered, Columbus, in.
  2. born, he, Italy, was, in, for a long time, but, Spain, lived, in.
  3. was, made, sea, he, a seaman, voyages, and, many
  4. west, to, he, sail, decided, that, was, as, he, our, sure, round, planet, was.
  5. land, reached, some, he, Central America, was, it.

3. Say true, false, or don’t know? (устно по цепочке )

  1. The word America means the name of the country and the name of the two continents.
  2. Christopher Columbus discovered the new continent America.
  3. Christopher Columbus discovered the new continent in 1492.
  4. Nobody remembers Columbus’s voyage.
  5. People know everything about this famous discoverer.
  6. Columbus was born in Spain.
  7. Columbus lived all his life in Italy.
  8. “The New World” was the name of the new land.

4. Test – Choose the right item.

1. Christopher Columbus discovered …. in ….

a. Africa, 1842;
b. America, 1249;
c. India, 1492;
d. America, 1492.

2. He was born in ….

a. Spain;
b. India;
c. America;
d. Italy.

3. He was a ….

a. seaman;
b. sailor;
c. writer;
d. pirate.

4. He lived in….

a. Italy;
b. Spain;
c. India;
d. America.

5. Columbus made many ….

a. discoveries;
b. voyages.

6. The King and the queen of Spain gave him money to…

a. go to America;
b. go to Italy;
c. to find a treasure;
d. to go to India.

7. He decided to go to …

a. north;
b. west;
c. south;
d. east.

8. Columbus was sure that…

a. our planet was round;
b. our planet was not round;
c. our planet was in danger;
d. our planet was fragile.

9. He reached some …

a. land;
b. island;
c. India;
d. North America.

10. It was a new …

a. town;
b. village;
c. continent;
d. island.

11. It was …..America.

a. South;
b. Central;
c. North;
d. West.

12. People began to speak about the land as “the New….

a. continent;
b. land;
c. country;
d. World.

5. Agree or disagree.

  1. South America is an island.
  2. Christopher Columbus discjvered Africa in 1492.
  3. The USA is a large country in North America.
  4. Sailors never travel by plane.
  5. Christopher Columbus reached Central America in 1992.
  6. The King and the Queen of Spain gave Christopher Columbus money to go to India.
  7. When Christopher Columbus began his sea voyage he sailed west.

6. Подготовка к пересказу текста:

1. Работа по карточкам: Игра “Найди пары” Match the words in these columns

1) the name of the country а) быть уверенным
2) the part of the world b) новая земля
3) the name of the two continents c) решить отправиться в плавание
4) journey to America d) после плавания
5) he discovered America e) открыть Америку
6) made many sea voyages f) долгое время
7) to give money g) название страны
8) to decide to sail h) путешествие в Америку
9) to be round i) новый мир
10) to reach some land j) достичь земли
11) a new continent k) быть круглым
12) to be sure l) совершить много морских путешествий
13) after sailing m) название двух континентов
14) for a long time n) новый континент
15) a new land o) дать денег
16) the New World p) часть мира

 

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
                               

2. Аудирование (учащиеся дважды прослушивают текст с CD диска).

Дополните предложения (устно, фронтально) – Complete these sentences.

  1. America is the name of …. – North America and South America.
  2. This two countries form … called America.
  3. Christopher Columbus … America in 1492.
  4. He was… in Italy, but lived in … for a long time.
  5. He was a … and made many sea ….
  6. He … to sail west.
  7. Our planet … round.
  8. He … some land.
  9. It was … land, a new ….
  10. It was America - … America in fact.

3. Работа по карточкам : игра “Закончи предложения” – Complete the sentences .

  1. The word “America” means….
  2. It is the name of….
  3. These two continent form…
  4. Christopher Columbus discovered …
  5. We don’t know much about …
  6. He was born in …
  7. He lived in …
  8. He was …
  9. He made money …
  10. In 1492 he got money to ….
  11. He decided to…
  12. He was sure that…
  13. He reached …
  14. Columbus thought that it must be…
  15. It was a new land – …

4. “Пронумеруй предложения” (письменно, самостоятельно, индивидуально)

Put the words in the right order to make sentences.

  1. He was sure that our planet was round.
  2. It was America – Central America in fact.
  3. Columbus discovered America in 1492.
  4. He was a seaman and made many sea voyages.
  5. America is the name of the two continents – North America and South America.
  6. It was a new land – anew continent.
  7. The word America means the name of the country.
  8. He was born in Italy but lived in Spain for a long time.
  9. After sailing 4000miles, he reached some land.
  10. He decided to sail west.
  11. Columbus thought that it must be India but it was not.
  12. The King and the Queen of Spain gave him money to go to India.

7. Пересказ текста.

IV. Заключительный этап урока.

Звучит музыка, на фоне которой читается учителем стихотворение. Подведение итогов урока, выставление и комментирование оценок, комментарий и запись домашнего задания (разно-уровневого):

A: пересказ текста; B :C: написать свою историю о Кристофоре Колумбе.