Внеклассное мероприятие по английскому языку во 2-м классе "Merry Christmas and Happy New Year"

Разделы: Внеклассная работа


Цели:

Познавательный аспект:

  • Систематизация знаний детей младшего школьного возраста о традициях празднования Рождества и Нового года, продолжить знакомство с рождественской и новогодней символикой в англоязычных странах и в России, с традиционными зимними песенками и популярными детскими играми.
  • Поддерживать устойчивый интерес к изучению английского языка.

Развивающий аспект: Развитие способностей: к языковой догадке, к сравнению (умение находить общее и отличное в родной культуре и культуре англо – язычных стран), к имитации, логическому изложению мыслей, воображения и творческой активности.

Воспитательный аспект: Воспитание желания расширять кругозор, уважительного отношения к другой культуре, более глубокого осознания своей родной культуры; воспитание вежливого, доброжелательного отношения к другим участникам массовых мероприятий, культуры поведения, активности и артистичности.

Учебный аспект: Совершенствование произносительных навыков, навыков аудирования, лексических, грамматических, а также речевых навыков (диалогическая и монологическая формы общения).

Оборудование:

  • Экран;
  • Мультимедийный проектор;
  • Компьютер;
  • Мультимедийная презентация: “We wish you a Merry Christmas”;
  • Украшенная новогодняя ёлка;
  • Большие образные мягкие игрушки;
  • Иллюстрации героев американских и русских мультипликационных фильмов: Neznaika , Znaika, Pillyulkin , Medunitsa, Tyubik;
  • Mickey Mouse, Minnie Mouse, Henny Penny, Jerry and Tom, Pussy Cat, Stuart Little;
  • Чёрный зонт;
  • Новогодний конверт с письмом от Санта Клауса;
  • Маски кота и мышки.

Оформление зала: Празднично украшенный зал новогодними плакатами, гирляндами. В центре стоит новогодняя елка. Под ней много мягких образных игрушек зверей. На заднем фоне экран с новогодним поздравлением. На переднем фоне перед ёлкой на достаточном расстоянии стоят стульчики для детей участников праздника, а делее стулья для зрителей.

Гости праздника: Mary Poppins, Carrie-Pigeon, Santa Claus, Painter (старшеклассники, 11 класс)

Подвижные хороводные игры: “Make a circle”, “A cat and a mouse”.

Инсценировка стихотворения ”A Cat and a Mouse ”

Песни, мелодии:

  • Follow the leader
  • Hello, Nick!
  • Мелодия из фильма Мэри Поппинс возвращается “ Lady Perfect”
  • Good morning!
  • What is your name?
  • Oh, Christmas tree!
  • Мелодия пения птиц
  • It’s a yellow banana…
  • Мелодия для игры в “кошки- мышки”
  • We wish you a Merry Christmas
  • Good bye!

Сценарий праздника

“Merry Christmas and Happy New Year”

Slide №1.

Под музыку “Follow the leader” (1) из мультипликационного фильма “Peter Pan” дети входят в праздничный зал, приветствуют гостей и представляют себя. “Hello! My name is Sasha. Hello ! I am Tynesina”….

Звучит мелодия “Hello Nick, hello Mel!” (2) , дети поют песню.

“Hello Nick, hello Mel.
Hello Lenny, hello Ike.
Hello Kim and Emily.
Hello Kylie and Kelly.
I’m glad you are here.
I’ m glad you are here.
I’ m glad you are here.
I’ m glad you are here”.

В зал под музыку (3) танцуя, входит Mary Poppins.

Mary Poppins: Good morning, dear children! I am glad you are here!
Children: We are glad you are here too!

Mary Poppins:

Good morning, dear guests!
Good morning, dear parents!
I am glad to see you!
Children, let’s sing the song “Good morning!”.

Дети поют песенку “ Good morning!”(4)

“Good morning, good morning!
How are you? How are you?
I’ m fine, thank you
I’ m OK, thank you.

Good afternoon, good afternoon!
How are you? How are you?
I’ m fine, thank you
I’ m OK, thank you”.

Mary Poppins: Thank you, dear children.

(Обращается индивидуально к каждому c вопросом).

What is your name?
How are you?
What is your surname?
I’ m glad to see you.
What country are you from?
What region are you from?
What town are you from?
I’ m glad you are here. …

Дети отвечают на вопросы и приветствия индивидуально на английском языке.

Mary Poppins: Thank you very much, children. And now, let’s sing the song “What is your name?”

Дети поют песенку “What is your name?” (5)

What is your name?
What is your name?
Now tell me, please
What is your name?
My name is Alice
My name is Alice
My name is Alice
That’s my name”.

Slide№2.

Teacher: Thank you. You are the real little English. Dear children, look at this tree. Is it a Christmas tree or a New Year tree? (Обращает внимание детей на ёлку в зале)
Children: It’s a New Year tree.
Teacher: Why do you think so?

Children:

We have the star on the tree.
We have garlands on the tree.
We have baubles and lights on the tree.
We have no angels on the tree.

Teacher: You are quite right.

What do children decorate Christmas tree in Great Britain and in the USA?

Children: With angels.
Teacher: Good job, children! You are smart and talented.

Look at this New Year tree. It’s so beautiful!

(Обращает внимание детей на елку в зале).

Make a circle.

Let’s sing the song” Oh, Christmas Tree”. (6)

Дети водят хоровод вокруг елки и поют песню. Затем организованно садятся на стульчики.

Teacher: What are the New Year symbols in Russia?
Children: Father Frost, Snow Maiden, Troika.
Teacher: Well done! What are the symbols in Great Britain and in the USA?
Children: Christmas elves, Flying reindeer, Santa Claus.
Teacher: You are quite right.

(Смотрит на часы).

It’s time for Santa Claus. Let’s call him . (Все дети зовут Санта Клауса)

Slide №3.

Children:

Santa Claus, where are you?
Santa Claus, where are you?
Santa Claus, where are you?

Звучит запись пения птиц. (7) В праздничный зал влетает голубь.

Carrier-Pigeon:

“Good morning, dear children!
I am a Carrier-Pigeon”.

Children: Good morning, Carrie-Pigeon.

Carrier-Pigeon:

Good morning, dear guests!
Good morning, dear parents!
I am glad to see you!

Carrier-Pigeon:

I have a letter from Santa Claus.
Take it, please.”

(Протягивает Mary Poppies).

Mary Poppins:

Thank you very much, Carrier-Pigeon.
Let’s read the letter.

(Начинает открывать конверт).

Slide №4.

Teacher:

Mary Poppins, don’t open the envelope.
It’s a magic letter. Look at the screen.
You can see the letter from Santa Claus.
Let’s read the letter.

Мэри Поппинс читает письмо медленно по одному предложению и просит помощи у детей перевести его для родителей и гостей праздника. Дети переводят.

“Dear boys and girls!
I wish you a Happy New Year!
I cannot come to your party.
I am in England.
Come to England.
I have many presents for you.

Your Santa Claus”.

Teacher: Carrier- Pigeon, stay with us.

(Учитель подходит к карте Британских островов).

Slide № 5.

Look at the map, please. England is far away from us. How do we get to it?

We have no ship. Slide № 6.
We have no plane. Slide № 7.
We have no train. Slide № 8.

Mary Poppins: Oh, I know. I have a magic umbrella. Here it is. (Берёт черный зонт).

I need a painter. Have you a painter?

Children: No.

Mary Poppins:

Oh, I have a friend. He is a painter.
Painter, help me, please.
Colour my umbrella green, red, yellow, blue….

Painter: All right, Mary Poppins. I’ll help you. Look at this screen.

Slide № 9.

Painter: Чтобы у зонтика появилась волшебная сила, надо правильно назвать цвета.
Painter: What colour is it?
Children: It’s red….
Painter: Yes, it’s red. You are right.
Painter: What colour is it?
Children: It’s blue….

Teacher:

Thank you, painter. Thanks a lot, children.
Now let’s begin our traveling.
Children, come to me.
Sit down, please. (Дети присаживаются на корточки).
Sleep, please. (Закрывают глаза и подкладывают ладошки под щёку).
One, two, three.
Fly umbrella with the children and me!
Children, wake up. Now we are in the land of colours.

Вращает зонтик и кружится вместе с детьми.

Sing the song “It’s a yellow banana…” (8)

Дети поют песню и танцуют, время от времени поднимая ту или иную иллюстрацию, соответствующую словам песни.

“It’s a yellow banana
It’s a blue balloon
It’s a red, red car
And it’s a green guitar

It’s a green guitar
It’s a black airplane
It’s a white telephone
And it’s a yellow balloon”.

Teacher:

Come to me, children.
Sit down, please.
Sleep, please.
One, two, three.
Fly umbrella with the children and me.
Children, wake up.
Now we are in England.

Вращает зонтик и кружится вместе с детьми.

Santa Claus, where are you?

Slide №10.

Children:

Santa Claus, where are you
Santa Claus, where are you?
Santa Claus, where are you?

Santa Claus:

I’m coming. Good morning, children.
I’m glad you are here!

Children: We are glad you are here too.
Santa Claus: Good morning, dear guests and parents! Children, do you like to play?
Children: Yes.

Santa Claus: Let’s play the game “ Make a circle”

(Дети вместе с Санта Клаусом, Мэри Поппинс, голубем, художником и учителем водят хоровод вокруг елки со словами…).

Nick and Andy
Sugar and candy.

Teacher: I say fly (дети машут руками как птички).

Nick and Andy
Sugar and candy.

Teacher: I say swim (дети имитируют движения пловца)….

Santa Claus:

Thank you very much, children.
I am very tired. I am very old.
I want to listen to you stories about yourselves, your toys…
Do you speak English ?

Children: Yes, we do.

Slide № 11.

Дети рассказывают о себе, о героях русских и американских мультипликационных фильмов, о любимых игрушках. Санта Клаус одаривает их сладкими подарками из огромного рождественского чулка за каждое индивидуальное, парное или группповое выступление.

Children: Выходит несколько детей, которые рассказывают о себе. (Примерный образец).

My name is….
My surname is…
I am from Russia.
I am from Chukotka.
I am from Bilibino.
I am nice and kind.
I am smart and talented.
I am little and cute.
I am merry and friendly.
I’m lucky and brave.
I’m not silly.
I am smart and talented.
I like singing and dancing.
I like reading and telling tales.
I like helping and painting.

Children: Выходит группа детей, которые рассказывают о героях русских мультипликационных фильмов. В руках у них иллюстрации с изображением этих героев.

(Показывает картинку Незнайки).

Neznaika is a mite.
Neznaika is from Russia.
Neznaika is not silly.
Neznaika is kind and merry.
Neznaika likes playing games and playing tricks.

Znaika is a mite.
Znaika is from Russia.
Znaika is smart and talented.
Znaika is lucky and friendly.
Znaika likes reading and painting.

Pillyulkin is a mite.
Pillyulkin is from Russia.
Pillyulkin is kind and nice.
Pillyulkin is brave and friendly.
Pillyulkin likes helping.

Tyubik is a mite.
Tyubik is from Russia.
Tyubik is smart and talented.
Tyubik is lucky and friendly.
Tyubik likes painting.

Medunitsa is a mite.
Medunitsa is from Russia.
Medunitsa is nice and kind.
Medunitsa is smart and talented
Medunitsa is little and brave.
Medunitsa likes singing and dancing.

Children: Выходит группа детей, которые рассказывают о героях американских мультипликационных фильмов. В руках у них иллюстрации с изображением этих героев.

(Показывает картинку Jerry).

Jerry is a mouse.
He is from America.
Jerry is smart and merry.
Jerry likes playing tricks .

Tom is a cat.
Tom is from America.
Tom is brave and unlucky.
Tom likes mice.
Tom likes playing tricks.

Mickey is a mouse.
Mickey is from America.
Mickey is smart and merry.
Mickey is brave and friendly
Mickey likes helping.

Minnie is a mouse.
Minnie is from America.
Minnie is smart and merry.
Minnie is nice and cute.
Minnie likes singing and dancing.

Henny Penny is a hen.
Henny Penny is from America.
Henny Penny is smart and merry.
Henny Penny is cute and friendly
Henny Penny likes helping.

Children: Выходит группа детей, которые “дрессируют” животных. В руках у них их любимые образные мягкие игрушки. (Тигр, медведь, лиса, заяц, собака)

My name is….
My surname is…
I am from Russia.
I am from Chukotka.
I am from Bilibino.
I have got a tiger.
Tiger jump! (Ребёнок показывает, как тигр прыгает).
Tiger swim! (……,как тигр плавает)…
Tiger sleep!
Tiger wake up!
Tiger run!
Tiger climb!
Good, tiger! Good!
Thank you!

Инсценировка стихотворения “A cat and a mouse ”. (Выходят двое детей мальчик и девочка в костюмах и масках кота и мышки).

Cat:

Little Mouse, little Mouse
Where is your house?

(Смотрит по сторонам и разводит руками).

Mouse:

Little Cat, little Cat
I have no flat. (Разводит руками)
I’m a poor mouse, (Указывает на себя)
I have no house. (Разводит руками)

Cat:

Little Mouse, little Mouse
Come into my house?

(Движениями рук приглашает в дом).

Mouse:

Little Cat, little Cat
I cannot do that. (Грозит пальчиком)
You want to eat me.

(Делает шаг назад, указывает пальчиком на кота и убегает, а кот за ней).

Santa Claus:

Good job, children! You are smart and talented.
Thank you very much. You are the real little English.
It’s time to play. Make a circle!

Let’s play the game “A cat and a mouse”. Музыка (9)

Все дети образуют круг вокруг ёлки вместе с гостями праздника. В кругу “мышка”, а за кругом “кошка”. Игра продолжается 2-3 раза.

Children:

“Little Mouse, little Mouse
Run, run to your house.
One, two, three, four
Don’t forget to shut the door. (Дети грозят пальчиком).
Mouse run, Cat run (“Кот” догоняет “Мышку ”).

Santa Claus:

Thank you so much, children.
I have presents for all of you.
Marry Poppins, Carrier-pigeon, Painter help me, please.

Санта Клаус, Мэри, голубь-почтальон, художник раздают детям подарки.

Santa Claus:

Oh, it’s time to return home.
Good bye, children!

(Уходит).

Children: Good bye, Santa Claus. Thank you very much for your presents.

Teacher: Let’s sing the song “We wish you a Merry Christmas” (10)

(Дети и гости праздника поют).

“We wish you a Merry Christmas
We wish you a Merry Christmas
We wish you a Merry Christmas
And a Happy New Year!”

Teacher:

Children, come to me.
Sleep, please.
One, two, three
Fly umbrella with the children and me.
Wake up. Our journey is over.
Good bye!

Под мелодию песни “ Good morning” (11)

Дети организованно уходят из зала, напевая “ Good bye!”

Дети: “Good bye! Good bye! Good bye!”

Приложение 2.