Урок английского языка по теме: "Mass Media"

Разделы: Иностранные языки


Задачи урока:

  • развитие навыков аудирования и устной речи на материале изучаемой темы:
  • научить учащихся выражать свое отношение к СМИ, сравнивать их;
  • познакомить с различными типами газет:
  • развитие умения читать газетный текст с целью извлечения основной информации:
  • подобрать подходящий по смыслу заголовок и выразить свою точку зрения в связи с прочитанным:
  • учить учащихся выполнять задания с ИКТ.

Оборудование: американские и английские газеты, карточки со словарями по теме, компьютеры, интерактивная доска.

Ход урока

Организационный момент

Teacher-Class беседа date>day>season>weather

Teacher: How do you lean about the weather?

Pupil 1, Pupil 2: (watch TV, listen to the radio, read in newspaper)

Teacher: What are there?

Pupil 1: Mass Media

Teacher: Are mass media important in our life?

Pupil 2: Yes, they are.

Teacher: Today we are going to speak about mass media.

Речевая зарядка

Карточки со словами

<Приложение 1>

<Приложение 2>

Teacher:

  • What mass media do you know?
  • Which is the most popular source of information?
  • Why is it popular?
  • What about the radio?

Pupil 1: As for me, I like radio best of all. I never miss my favourite radio programme about animals. Besides, I can hear a lot of good music and interesting info on the radio while doing my homework. While listening to the radio or watching television people learn a lot about the life style in other countries.

  • Do many people read newspapers today? Why?

Pupil 2: Newspapers don't react to events as quickly as TV. But they usually provide us with extra detail, comment and background information.

  • How reliable is it? Why? What do you use it for?
  • Some student copy reports from the Internet? What is it called? (plagiarism)
  • What should you do if you want to make a report?

Pupil 1, Pupil 2: To read newspapers, magazines, encyclopaedia.

<Приложение 3>

Работа со статьей

Teacher: Today we are speaking about newspapers.

Group1 - папка с газетными статьями

Teacher: Let's learn to read English newspapers.

Задание: подобрать заголовки к статьям. <Приложение 4>

Работа с компьютерами. Задание выполняют в группах. Задание дифференцированное.

Read the story. Give the title to the article.

Teacher: Many people work to make a newspaper. What are these people?

Teacher: Let's read the article about them and answer the question: Who reports on event? What is their job like? (Prove it) Found: Why do they do it? Give the title to the article.

Teacher: Is being a reporter a dangerous job?

<Приложение 5>

Pupil 1 -> Pupil 2 -> Pupil 3

Чтение текста с использованием компьютера.

Group 2 - подготовили папку с материалом о журналисте.

Teacher: Do you know the names of journalists? (ученики называют имена известных им журналистов)

Pupil 1, Pupil 2: <Приложение 6>

Чтение и перевод статьи вслух.

Аудирование (тест)

Teacher: Let's do quiz!

<Приложение 7>

Аудирование (тест)

Взаимопроверка Pupil 1 <-> Pupil 2

Составление заголовков

Teacher: Let's make up sentences from the scraps of a newspaper. Read what you've got.

G3 - подготовила папку с этим заданием. <Приложение 8>

Hometask

Teacher: Is it interesting to read newspapers?

Hometask: написать о русской газете с использованием опоры.

<Приложение 9>

Подведение итогов урока

Список литературы:

  1. УМК К.И. Кауфман, М.Ю. Кауфман "Happy English". Обнинск: Титул, 2006
  2. УМК М.З. Биболетова, Н.Н. Трубанева "Enjoy English". Обнинск: Титул, 2006