Задачи урока:
- развитие навыков аудирования и устной речи на материале изучаемой темы:
- научить учащихся выражать свое отношение к СМИ, сравнивать их;
- познакомить с различными типами газет:
- развитие умения читать газетный текст с целью извлечения основной информации:
- подобрать подходящий по смыслу заголовок и выразить свою точку зрения в связи с прочитанным:
- учить учащихся выполнять задания с ИКТ.
Оборудование: американские и английские газеты, карточки со словарями по теме, компьютеры, интерактивная доска.
Ход урока
Организационный момент
Teacher-Class беседа date>day>season>weather
Teacher: How do you lean about the weather?
Pupil 1, Pupil 2: (watch TV, listen to the radio, read in newspaper)
Teacher: What are there?
Pupil 1: Mass Media
Teacher: Are mass media important in our life?
Pupil 2: Yes, they are.
Teacher: Today we are going to speak about mass media.
Речевая зарядка
Карточки со словами
Teacher:
- What mass media do you know?
- Which is the most popular source of information?
- Why is it popular?
- What about the radio?
Pupil 1: As for me, I like radio best of all. I never miss my favourite radio programme about animals. Besides, I can hear a lot of good music and interesting info on the radio while doing my homework. While listening to the radio or watching television people learn a lot about the life style in other countries.
- Do many people read newspapers today? Why?
Pupil 2: Newspapers don't react to events as quickly as TV. But they usually provide us with extra detail, comment and background information.
- How reliable is it? Why? What do you use it for?
- Some student copy reports from the Internet? What is it called? (plagiarism)
- What should you do if you want to make a report?
Pupil 1, Pupil 2: To read newspapers, magazines, encyclopaedia.
Работа со статьей
Teacher: Today we are speaking about newspapers.
Group1 - папка с газетными статьями
Teacher: Let's learn to read English newspapers.
Задание: подобрать заголовки к статьям. <Приложение 4>
Работа с компьютерами. Задание выполняют в группах. Задание дифференцированное.
Read the story. Give the title to the article.
Teacher: Many people work to make a newspaper. What are these people?
Teacher: Let's read the article about them and answer the question: Who reports on event? What is their job like? (Prove it) Found: Why do they do it? Give the title to the article.
Teacher: Is being a reporter a dangerous job?
Pupil 1 -> Pupil 2 -> Pupil 3
Чтение текста с использованием компьютера.
Group 2 - подготовили папку с материалом о журналисте.
Teacher: Do you know the names of journalists? (ученики называют имена известных им журналистов)
Pupil 1, Pupil 2: <Приложение 6>
Чтение и перевод статьи вслух.
Аудирование (тест)
Teacher: Let's do quiz!
Аудирование (тест)
Взаимопроверка Pupil 1 <-> Pupil 2
Составление заголовков
Teacher: Let's make up sentences from the scraps of a newspaper. Read what you've got.
G3 - подготовила папку с этим заданием. <Приложение 8>
Hometask
Teacher: Is it interesting to read newspapers?
Hometask: написать о русской газете с использованием опоры.
Подведение итогов урока
Список литературы:
- УМК К.И. Кауфман, М.Ю. Кауфман "Happy English". Обнинск: Титул, 2006
- УМК М.З. Биболетова, Н.Н. Трубанева "Enjoy English". Обнинск: Титул, 2006