Цели урока:
- Активизировать новую лексику по теме "School life".
- Развивать навыки аудирования.
- Развивать навыки диалогической речи.
Оборудование:
- магнитофон,
- аудиозапись,
- карточки с заданием,
- речевая конструкция на доске.
Ход урока
I Организационный момент
Teacher: Good morning, dear children! I'm glad to see you!
Pupils: Good morning, dear teacher! We're glad to see you too!
Teacher: Now, let's begin our lesson. Tell me, please, what date is it today? What day is it today? What day was it yesterday? What day will be it tomorrow?
Учащиеся отвечают на вопросы
Teacher: As you see today we'll continue to talk about days of the week and our daily-life.
II Фонетическая разминка (песня "We met on Sunday", part I)
III Проверка домашнего задания и актуализация знаний, полученных на прошлых уроках.
How many days are there in a week?
Can you name them?
What is the first day of the week in Russia?
What is the first day of the week in Great Britain?
Will you complete the words on the blackboard and put the days in the correct order.
- T_ _ _ day
- T_ _ _ _ day
- S_ _ day
- F_ _ day
- M_ _ day
- W_ _ _ _ _ day
- S_ _ _ _ day
Учащиеся выполняют задание в тетради. После выполнения осуществляется взаимная проверка ответов. Учитель осуществляет контроль за проверкой ответов, выставляет оценки.
IV Развитие навыков аудирования
You see, there are seven days in a week. Every day is full of different activities. Listen and tick what Micky does on Sunday (Monday, etc.).
Days of the week | play computer games | go to the swimming pool | visit grandparents | roller-skate | ride a bike | go to the cinema | play football |
Monday | |||||||
Tuesday | |||||||
Wednesday | |||||||
Thursday | |||||||
Friday | |||||||
Saturday | |||||||
Sunday |
Учащиеся слушают текст 2 раза. Далее проверяется понимание английской речи и вносятся изменения в таблицу ручкой другого цвета.(Выполненное задание вкладывается в портфолио учеников)
V Физкультминутка
VI Развитие навыков диалогической речи
And what about you? What do you like to do? Will you tell us about your daily life? Let's work in pairs. Ask and answer according to the example on the blackboard :
What do you usually do on Monday? - I usually go to the sportsclub on Monday:.
Учащиеся задают друг другу вопросы и отвечают на них.
VII Подведение итогов урока. Домашнее задание
Teacher: You are excellent children! Your marks are: At home you must write about your daily life according to the plan. (On Mondays I usually:. Every Tuesday I :).
Now the lesson is over, you may go. Good-bye!