Тип урока: закрепление пройденного материала
Цель:
- Закрепление пройденного лексико-грамматического материала;
- Совершенствование навыков монологической и диалогической речи;
- Развитие навыков чтения и письма;
- Формирование принципов здорового образа жизни.
Оборудование: магнитофон, аудиозапись, раздаточный материал, проектор, учебное пособие, картинки по лексике.
Ход урока
1. Организационный момент
Задача: мобилизовать учащихся на активную деятельность на уроке.
Good morning boys and girls! I'm glad to see you! (Good morning teacher! We are glad to see too!). Happy? (We are happy!)
Today we are going to speak about sport and games. We shall recite the poems about sport. We shall read the text and translate it and we shall solve the puzzle.
2. Фонетическая зарядка
Задача: тренировать учащихся в произнесении английских звуков.
Let's sing the song «You take your little hands»!
You take your little hands
And go clap, clap, clap;
You take your little hands
And go clap, clap, clap;
You take your little hands
And go clap, clap, clap;
Clap, clap, clap your hands.
You take your little toes
And go tap, tap, tap;
You take your little toes
And go tap, tap, tap;
You take your little toes
And go tap, tap, tap;
Tap, tap, tap your toes.
You take your little eyes
And go blink, blink, blink;
You take your little eyes
And go blink, blink, blink;
You take your little eyes
And go blink, blink, blink;
Blink, blink, blink your eyes.
You take your little lips
And go kiss, kiss, kiss;
You take your little lips
And go kiss, kiss, kiss;
You take your little lips
And go kiss, kiss, kiss;
Kiss your dear Mum and Dad.
Now recite the poems!
We Can Play
School is over – we can play.
We can play the whole day:
Basketball and volleyball
And the boys can play football.Sports
Dear little boys and girls!
What is better than the toys?
I think sports are good for all:
You can swim, play basketball,
Table tennis and football.
We can jump and we can run.
And we have a lot of fun.In winter and in Summer
«In winter I ski and skate,»
Says liittle Kate.
«In summer I like to swim,»
Says little Jim.
And what do you like to do in spring?
Ln spring we dance and sing.What Are These?
What are these?
These are dolls.
What are those?
Those are balls.
What are these?
These are skaters.
What are those?
Those are players.
3. Речевая зарядка
Задача: активизировать речевую деятельность.
Katya you are a teacher and you repeat after her!
Ask and answer questions about sport.
- What sports game do you like to play?
- I like to play … but I don't like to play…
- Irina what do you know abput Vova?
- Vova liks to play leapfrog, but he doesn't like to play tag!
4. Игровой момент
Задача: активизировать коммуникативную деятельность учащихся.
Let's play a «snowball» game!
I like to play…
5. Развитие навыков диалогической речи
Listen to the dialogue and role play it!
Bob: Hi, Bill!
Bill: Hi.
Bob: Can you play hopscotch?
Bill: Yes, I can.
Bob: Do you want to play with us?
Bill: With great pleasure.
6. Физкультминутка
Задача: формирование здорового образа жизни.
Let's have a rest! Stand up!
Clap, clap, clap your hands
Clap your hands together
Stamp, stamp, stamp your feet together
Stamp your feet together
Dance, dance, dance a dence
Dance a dance together
7. Space Bridge (Аудирование)
Задача: развитие навыков аудирования.
Listen and answer the questions! (сообщение со стороны учающихся одной группы об их спортивной деятельности, включая речевые обороты с модальным глаголом can – can't и передача вопросов учащимся другой группы).
8. Развитие навыков монологической речи
Say everything you can about sport! (Рассказы учащихся о спорте).
9. Тренировка навыков устной речи
Look at the pictures and say what these children can do! (описание учащимися картин о спорте).
10. Закрепление грамматического и лексического материала
Now put these words in the correct order!
Like, I, play, in the park, leapfrog, to.
Like, I, play, hide-and-seek, to, my, with friends.
11. Совершенствование навыков чтения и перевода
Read the text and put in the missing words!
I like to go in for sport. I like to play … very well, but I don't like to play …. I can … and … well.
I want to … with my friends. My mother likes to play …, but she doesn't like to play …. My father likes to play …, and we like to play … very well. My friends and I like to play … in summer and we can play it very well. We also like to play … in winter and we can do it well. I like to go to the … to play … My friends and I usually go to the … to play ….
12. Формирование навыка письменной речи
Solve the puzzle! Each word has got the word ball! (Реши кроссворд. Каждое слово содержит слово ball).
13. Домашнее задание
Задача: отработка навыков самостоятельной деятельности.
Your home – work is your classmates like sport. Send a «Sound letter» to your american friend it. (Твои одноклассники любят спорт. Пошли звуковое письмо об этом своему американскому другу.)
14. Подведение итогов урока
Задача: обобщить деятельность учащихся.
What did we do today?
Рефлексия: используется три фигуры: зеленый треугольник – нужна помощь; оранжевый квадрат – я знаю, понял; красная звездочка – я знаю и могу помочь.
Нужна помощь | Я знаю, понял |
Я знаю и могу помочь |
---|---|---|
Our lesson is over! Good bye!