Открытый урок по теме "My ideal workspace"

Разделы: Иностранные языки


Цели урока: к концу урока учащиеся смогут:

  • описать свою комнату, свое рабочее место с использованием разнообразных грамматических и лексических структур, аргументировать свою точку зрения;
  • развить навыки аналитического, синтетического мышления, развить навыки работы в паре, группе;
  • осознать важность правильной организации своего рабочего места.

Практические задачи:

  • Формировать навыки творческого мышления, последовательного рассуждения, способности аргументированного представления своих идей;
  • Формировать умение рассуждать о преимуществах и недостатках объекта;
  • Развивать умение приходить к общему результату в ходе принятие группового решения;
  • Практиковать навыки автоматизированного использования необходимого лексического, грамматического минимума;
  • Развивать умение проводить рефлексию собственной деятельности на уроке.

Тип урока: повторительно-обобщающий.

Формы контроля знаний: cамоконтроль, взаимоконтроль, оценивание проектов по предложенным критериям

Материально-техническое оснащение урока:

  • УМК Дворецкая О. Б. «New Millennium»-8, рабочая тетрадь ученика
  • раздаточные материалы (разработанные критерии оценивания устного ответа, карточка для проведения рефлексии деятельности учащегося)
  • компьютер, мультимедийный проектор

Этапы урока:

  • Вводно-мотивационный: цель - вызвать у учащихся познавательный интерес к предстоящей работе на уроке через постановку проблемы, создать у них ясное общее представление о целях и содержании этой работы.
  • Операционно-познавательный: цель - активизировать деятельность учащихся пo овладению умениями и навыками различного характера, различными действиями в парах, группе.
  • Рефлексивно-оценочный: цель-обобщение учебного материала в ходе проведения самоконтроля, взаимоконтроля, оценивания устного ответа по предложенным критериям, самоанализ затруднений в ходе выполнения заданий

Ход урока

1. Warm-up

Цель - введение в тему урока

Teacher: Can you define workspace

Teacher: Do you agree with the opinion of some psychologists who say, ”Only those whose workspace is well-organised сan “organise” their brain work well”

2.State the problem

Agree or disagree.

Teacher: American psychologists did a survey. Agree or disagree with American teenagers.

Teenagers say:

- We know how we want our rooms to look

- Changing their bedrooms are more important for girls

- Nearly four out of ten teenagers wanted to help with the changes

- It is a chance for teenagers and their parents to work on a project together

- Fifty percent of the teenagers prefer painting the walls as the quickest way of changing.

Pupils Card 1

agreeing

disagreeing

I agree with it
I’m all with the idea that…
That’s a good idea
There is something in what they say

I disagree with it
I partly agree with..
I wouldn’t go along with you that..
I’m afraid I’m not of the same opinion
I’m not quite sure I agree

3. Language work

Teacher: Before creating our projects pay attention to new words and expressions, grammar material from the unit.

Drilling\ subjunctive mood:

Pupils: writing

Express your wish-

Begin with I wish….

  1. The room is too dark for studying
  2. I don’t grow roses and lots of different vegetables.
  3. People leave litter in the staircase in our block of flats..
  4. my close neighbours in the next flat often disturb me.
  5. I don’t live in a detached house.

Put these words in the right order to make sentences.

  1. of a car\ a bed\ would\ I\ in the shape\ask for
  2. would\ with a DVD player\ There\ be\ a large-screen TV
  3. of a pop group\ put up\ a signed poster\ I\ would
  4. fantasy room\ my skateboard\ a place\ would include\to ride\My
  5. would\ with a high-tech computer\ I\ have\ a desk

Pupils: swap their exercises and check the answers according the clues. (on the blackboard)

4. Group work

Teacher:-use new words and grammar material in project

- create a project of an imaginary house

- report on the result to the rest of the class

- find out the value of each project using evaluation card

Criteria

Group1

Group2

Content
1 the following points in the project “My house”

  • Advantages
  • Disadvantages

are covered;
2 good reasoning provided;
3 utterances coherent

 

 

5. Homework check

Teacher :Each group presents a project on the theme “My optimum room with optimum workspace”

- report on the result to the rest of the class

- fill in the evaluation card

Criteria

Group1

Group2

Content
1 the following points in the project” My optimum room with optimum workspace”

  • If the room is well-organised
  • If the room is original

are covered
2 if the explanations are clear
3 Good reasoning provided
4 Utterances coherent

 

 

Teacher invites other pupils to give their opinions and provide arguments to support their ideas lets them decide whose project is the best.

6. Reflexion

Pupils: Fill in the card

Answer
When I was speaking during the lesson it was difficult for me:

Yes

No

- to use grammar material
-to use new words from the unit
- to work in a group
- to speak to the audience