Разработка урока "A letter to your pen-friend" для 6-го класса

Разделы: Иностранные языки


УМК: Enterprise 1, Beginner, (Unit 4). Авторы: Virginia Evans - Jenny Dooley, изд. Express Publishing

Цели.

  • Образовательная: формирование навыков письменной речи
  • Развивающая: развитие навыков письма с использованием накопленной лексики; развитие умения извлекать необходимую информацию из текста
  • Воспитательная: развитие умения слушать собеседника; создание высокого уровня познавательного интереса учащихся; развитие логического мышления

Учебные задачи: повторение лексики по теме: «Describing peoples’ character and appearance»; овладение графическими и орфографическими навыками; самостоятельная работа учащихся по систематизации полученных знаний

Методы обучения: объяснительно-иллюстративный, репродуктивный

Оснащение урока: учебник, презентация в Power Point, проектор, экран

Содержание урока.

Лексический материал: greeting, introduction, conclusion, appropriate ending

Ход урока

I Warm Up.

1. Приветствие. Оргмомент.

T. Good morning.

P. Good morning

T. I’m glad to see you. Sit down, please.

T. What date is it today?

P. Today is the 28th of November.

2. Сообщение темы и цели урока.

T. Сегодня мы будем учиться писать письмо другу.

3. Речевая зарядка.

T. Look at the blackboard, please. Here you can see words which we learnt at the previous lesson. But some letters are missed. Come to the blackboard and write down these letters.

Kind- добрый

Beautiful

Gorgeous- великолепный

Patient- терпеливый

Lazy

Rude- грубый

Pretty- прелестный

Bossy- распоряжающийся всеми

T. Now, let’s read these words one by one.

II Main Body.

1. Презентация нового материала.

T. Now, look at the screen. [Приложение 1]

A good letter should consist of:

Greeting (Dear John, Dear Mum)

Introduction: Paragraph 1 reasons for writing

Main body: Paragraphs 2, 3 development of the subject

Conclusion: Final paragraph we sum up what we talked about before

An appropriate ending (Yours/ Best wishes, + your first name)

T. Давайте теперь посмотрим на план нашего письма. С помощью такого плана не сложно написать любое письмо.

Dear + (your friend’s first name),

 Introduction

Paragraph 1: Who are you?
How old are you?
What is your occupation?
Where do you live?
What do you look like?

Main Body

Paragraph 2: How many members are there in your family?
Who are they?
How old are they?
What does your father/mother do?
Where do you live?

Paragraph 3: What do you like doing?
What do you hate doing?

Conclusion

Paragraph 4: Ask your pen-friend to write back.

Best wishes/Love,
(your first name).

(Open your books at p 26, ex 4. Let’s find answers to these questions)

T. А теперь давайте составим свое письмо, используя данную информацию.

Dear Laura,

Introduction

Para 1: Who are you: Sandra Jones
How old are you: 14
What is your occupation: student
Where do you live: Sydney, Australia
What do you look like: tall, slim, long curly red hair, green eyes

Main Body

Para 2: How many members are there in your family: 4
Who are they: parents- Greg and Tara, brother- Kenny/12, me
What does your father/mother do: father- vet, mother- lawyer
Where do you live: large house in the city centre

Para 3: What do you like doing: playing the piano, riding a horse
What do you hate doing: cleaning room, playing computer games

Conclusion

Para 4: Write back/ tell about yourself

Best wishes/Love,
Sandra.

Dear Laura,

My name is Sandra Jones and I’m fourteen years old. I’m a student and I live in Sydney, Australia. I’m tall and slim with long, curly, red hair and green eyes.

There four of us in my family. My parents, Greg and Tara, my brother, Kenny, aged twelve, and, of course, me. My father is a vet and my mother is a lawyer. We live in a large house in the city centre.

I love playing the piano and riding my horse. I hate cleaning my room or playing computer games.

Well, that’s all about me. Write back and tell me about yourself.

T. Now, I give you 10 minutes to write a letter to your pen-friend. But don’t write your names.

Игра «Guess your pen-friend». Учитель собирает письма, затем каждый ученик вытягивает для себя письмо, зачитывает его вслух и угадывает от кого письмо.

T. Look at these sentences. Let’s read and say if it is true or false.

  1. T
  2. T
  3. F
  4. F
  5. T

III Ending the lesson.

1. Подведение итогов.

T. What did we learn today?

2. Объяснение и записывание домашнего задания.

Написать письмо своему кумиру.

3. Оценивание работы учащихся и выставление отметок.