Кружок английского языка для младших школьников

Разделы: Иностранные языки


Хочу поделиться с вами своими наработками в кружковой деятельности, ведь положительную мотивацию к изучению предмета нам помогает именно внеурочная работа с детьми. Я занимаюсь с младшими школьниками уже третий год, веду кружок английского языка «Play & Learn», который посещают дети 2 и 3 классов.

Цели кружка:

  • научить детей практически использовать языковые знания и умения, полученные на уроках ,в пении песен, чтении стихов и игре в спектаклях;
  • расширить лексический запас учащихся за счет введения дополнительной лексики и новых разговорных клише;
  • помочь оценить свои знания и возможности в языке.

Задачи кружка:

  • лучше изучить англ. литературу, фольклор, музыку на примере пьес и песен;
  • использовать язык для самообразования;
  • удовлетворить познавательный интерес учащихся;
  • развивать креативное воображение и толерантность в отношении к другим мировым культурам.

Кружок является продолжением практического применения языковых знаний и умений, полученных на уроках. Здесь совершенствуется речь учащихся, расширяется их вокабуляр за счёт введения новой лексики и речевых образцов. Кружок способствует активизации познавательных интересов во внеурочное время, формирует социальную активность, определяет поведенческие нормы.

Дети активно и творчески учатся работать вместе (хоровое пение, спектакли, ролевые стихи).Отрабатывается произношение, интонация, выразительность, четкость речи и публичное поведение. Предполагается самостоятельное прочтение сценариев, слов к песням и стихов на языке; обсуждение и выбор для постановки, т.о. стимулируется творческая активность и воображение детей.

Предлагаю некоторые свои сценарии, которые сочинила сама или обработала существующий материал:

Пьеса исполняется под музыку П.И.Чайковского

Flower Meeting.

Buttercup:

Buttercups,buttercups,
Oh, the nicest flowers
Coming in the springtime
To tell of sunny hours
When the fields are black
When the trees are bare
Buttercups, buttercups
Yellow here and there.

Snowdrop:

Snowdrop is small and thin
First appeared in the spring
On the warm and sunny place
Wearing a nice white dress.

Sunflower:

my colour is yellow
I’m like the sun
From morning till night
I smile and I run
With my big head
I follow the sunlight
Until the day ends
And comes dark night

Bluebell:

Dark-blue bluebells in the grass
Ring their sunny heads
We are standing still and straight
Listen what we tells.
Bells are blue
Bells are bright
Bells are sunny
Bells are white.

Rose:

I’m rose deeply red
I smell sweetly,
Bending head.
Queen of flowers I am called
Round dance begin we all.

Together:

Flowers are nice and bright
Meeting here all tonight

На примере этих пьес можно увидеть как многократно и легко можно использовать песенку «On a Cold Frosty Morning»

The CAT & The Mouse!

Boy:

I have a cat
Its name is Pat
It can do this
It can do that.

Girl:

look at my mouse
Tricks it can do
I love my mouse
It loves me, too.

Mouse(boy):

the house of a mouse
Is a very little house
Green small house
In the grass
A day ago clumsy Pete
Stir the house with his feet
So now we can’t see
Sweetie house at the tree.

Cat(girl):

Little mouse, little mouse
Where is your house?

Mouse:

Little cat, little cat
I have no flat
I’m a poor mouse
I have no house

Cat:

Little mouse, little mouse
Come into my house

Mouse:

Little cat, little cat
I cannot do that
You want to eat me

Cat:

I’m a hungry, naughty cat
Run, the mouse,
I will catch.

Boy:

Patty-cat, Patty-cat
You can’t catch that silly rat!
It is eating tasty ham
And that sweetie apple-jam.

Girl:

Oh, my mouse
That fat cat
Is very, very bad
Run away and I’ll be glad
Giving you some milk for that.

Song-game:

C: This is the way I sleep all day …on a comfortable sofa

M: This is the way I eat my cheese

C: …wash my nose

M: …wash my paws

C: …say: "pur-pur"

M: …say: "pick-pick"

C: …catch the mouse

M: …run away

Meet Your Friends.

Narrator 1:

She is walking through the wood
Carrying basket full of food
Apple jam, some pies, a cake,
Some bananas, juice and stake,
Flowers for sweety granny
Not so few and not so many.

Little Red Riding Hood:(singing)

This is the way
I walk alone
on a sunny summer morning
Dance around
Skip my rope
Say “Hello”
Sing a song

Narrator 2:

Every day she cooks a dinner
Tasty dinner I must say
Washes dishes, sweeps the floor
So that everything’s OK

Cinderella:

This is the way
I make some pies
on a sunny summer morning
Do the ironing
Go shopping
Make the beds

Narrator 3:

She is Tidy, nice and fair
She has light-blue coloured hair
And her dog is very white
Rather handsome, rather bright

Malvina:

This is the way
I dance a waltz
on a sunny summer morning
Gather flowers
Clap my hands
Do the sums

Narrator 4:

He is clever, brave and strong
He does never cries at all
He can help you just at once
And gives you a happy chance.

Cat-in-Boots:

This is the way
I ride my bike
on a sunny summer morning
Catch a mouse
Step my feet

(all the characters come to the stage together and sing)

This is the way
we say “Good buy”
on a sunny summer morning.

Надеюсь, что кому-то пригодятся мои сценарии. Всего доброго.