Welcome to knowledge land

Разделы: Иностранные языки


Тема урока: Welcome to knowledge land.

Тип урока: урок-путешествие.

Цель: Обобщить знания учащихся на материале изученном на уроках.

Задачи:

Познавательные: расширение эрудиции учащихся, их лингвистического и общего кругозора.

Развивающие: формирование логического мышления, развитие интеллектуальных способностей; продолжить развивать умение общаться на иностранном языке.

Воспитательные: формирование у учащихся уважения и интереса к культуре и народу страны изучаемого языка; воспитание интереса к учению, взаимовыручки; умение работать в парах, группах, самостоятельно.

Оборудование: разрезные карточки со словами, карточки со звуками, картина «Зимние забавы», буквы, магнитофон, кассета,

Ход урока

I. Организационный момент

- Stand up, please.
- Good morning! I am glad to see you. How are you? (Fine! Thank you.)
- Sit down, please. Answer my questions.
- What season is it now?
- What month is it now? (February).
- What day is it today? (Friday).
- What’s date today? (The 6th of February).

II. Знакомство с темой

- Ребята, сегодня мы с вами совершим необыкновенное путешествие в страну знаний: Welcome to Knowledge land.
- А нам поможет в этом корабль с алыми парусами.
- Look! This is a ship with red sails.
- You have to imagine that you are passengers of the ship. We are going to travel to knowledge land. Look out! The ship is leaving.

III. The first island is «Phonetics»

- Итак, на пути нашего путешествия нам встретился 1 остров, который называется «Phonetics».
- We can see the first island. It is called «Phonetics».
- Жители этого острова, просят вас, чтобы вы им помогли прочитать слова в транскрипции.
- Look at the blackboard.
- Read the words, please.

1. [August]
2. [Cabbage]
3. [Cassette]
4. [June]
5. [Saturday]
6. [March]
7. [Hockey]
8. [October]

- Thank you very much for your help.
- Жители острова благодарят вас за помощь и приглашают вас в следующий раз погостить у них снова.

IV. The second island is «Lexical»

- И снова мы в пути. Но на корабле закончилась вода и мы приближаемся к острову, наверно, он нам поможет.
- Look! This is a magic island.
- Its name is «Lexical». It has a dark big forest.
- А остров покрыт густым лесом, и чтобы его пройти нам нужно вспомнить лексику, которую вы знаете.

1. Can you finish these lists of words?

Spring, summer, autumn, w…
Grandmother, grandfather, mother, f…
Baseball, football, basketball, t…
September, October, November, D…
Thursday, Friday, Saturday, S…
Cheese, ice – cream, butter, m…

2. Match two parts of each word.

Walk – man
Rab – bit
Cas – sett

com – puter
birth – day pre – sent
let – ter

3. Find the numbers 1 – 12.

Fiveosixht
Rhelevenoe
Eightiten

oettenione
vefourteig
utwovrirnn

seventhre
enotwelveoм
ninefeight.

- O’k! That’s right. Thank you very much.
- И мы прощаемся с этим очень красивым и полным чудес островом и благодарим его за воду.

V. The third island is «Storytelling»

- На этом острове, много картин и нам нужно описать одну из них.
- Look at the picture.
- Describe the picture.

1. It is winter. It is cold.
2. I can see many children.
3. Ann, Bob and Nick make a snowman.
4. Tim and Tom ski.
5. Bess, Kate, Peter play in the park.
6. Children like winter.

7. Can you ski?
8. Can you play hockey?
9. Do you like to make snowman?
10. Do you like to play snowballs?

VI. Relaxation

- Но наше хождение по морю оказалось не таким гладким, на море начался шторм, и чтобы не скучать и не грустить, давайте отдохнём.
- Now, let’s have a rest. Stand up, please.
- Let’s sing a song. (Дети поют ранее изученную песню-физминутку и выполняют движения.)

VII. The fourth island is «Conversation»

- После долгой качки на море, мы вышли на палубу подышать свежим воздухом, и нам очень захотелось кушать, и сейчас мы посетим ресторан.
- Вспомните слова по теме «Еда».
- Разыграйте диалог: «В ресторане».
- Face each other and act out the dialogue.

- Good morning, Miss!
- Good morning!
- What would you like tea or coffee?
- Yes, I would like some coffee.
- Here you are.
- Oh! Thank you.
- You are welcome.

- Who wants to act the next dialogue? (Pupil 1 and Pupil 2 act out the dialogue.)

- А теперь другая ситуация.
- Две подруги встречаются, одна из них говорит о том, что бы она хотела получить на свой день рождения.

- Hello!
- Hello!
- I’d like to have a birthday to day.
- What would you like to have for your birthday?
- I’d like to have many sweets.
- Oh! I can give you many sweets.
- It’s great. Thank you. Here you are.

 (Pupil 3 and Pupil 4, act out the dialogue.)

VIII. The fifth island is «Grammar»

- Its name is «Grammar».
- Take the cards from your tables.

 1. Fill in the gaps with am, is, are.

1. I……ten.
2. You……from England.
3. He……strong.
4. She……pretty.
5. It……fat.
6. We……big.
7. They……Russians.

2. Use these words to form sentences.

1. Roo, does, chess, play?
2. Not, swim, Roo, can.
3. Funny, is, Winnie, why?
4. Play, do, you, hockey?
5. Tiger, to, swim, doesn’t, like, the.

IX. The sixth island is «Music»

- This is the last island called «Music».
- Let’s sing a song. (Дети исполняют песню.)

 I see Green

1.

I see green, I see yellow,
I see that funny fellow.
I see white, I see black.
I see this and that and that.

2.

I see pink, I see brown,
I stand up and I sit down.
I see red, I see blue.
I see you and you and you.

 X. Итог урока

- Now, children! Tell me, please!
- What did we do our lesson? (We played games, e.g.)
- Thank you for your work.
- Wave your hands who work fine or good? (Дети показывают рожицы с разными настроениями.)
- Our trip is over. Thank you for your merry and interesting trip.
- На память о нашем путешествии вам в подарок маленькие островки.
- Good bye.

Резерв: - Guess the puzzles.

1.

I’m big. I’m grey.
My nose is long.
My tail is short
I’m an (elephant).

2.

I’m little. I’m grey.
My nose is short.
My tail is long.
I’m a (mouse).

3.

I’m small. I’m white.
My nose is black.
My ears are long.
I like carrots.
I’m a (rabbit).

4.

I’m big. I’m red.
My tail is long.
I like cockerels and hens.
I’m a (fox).