Учебный процесс должен быть более привлекательным и интересным. Применение новых педагогических подходов способствует решению этой задачи. Проектная деятельность является одной из наиболее эффективных технологий обучения иностранным языкам, так как применение метода проектов решает следующие задачи:
- Активизация употребления лексико-грамматических структур при защите проекта;
- Формирование компетентного речевого высказывания;
- Приобретение знаний в творческом процессе;
- Подъем на более высокую ступень обученности и образованности;
- Интегрирование знаний учащихся из разных областей при решении одной проблемы, возможность применить полученные знания на практике;
- Повышение мотивации обучения;
- Формирование навыков взаимопомощи и навыка коллективного труда;
- Создание возможности для проявления индивидуальных способностей учащихся;
- Приобщение к мировой культуре.
Данное внеклассное мероприятие может служить хорошим подспорьем для активизации творческих способностей учащихся, повышения интереса к изучению иностранных языков. Праздник проводится в неформальной обстановке и способствует погружению в атмосферу общения на иностранном языке. Каждый класс готовит проектную работу на одном или нескольких иностранных языках, защищает ее, готовит бутерброды и концертный номер. Жюри оценивает качество выполнения проектной работы, умение представить бутерброды и ответить на вопросы членов жюри. Праздник ведут учащиеся 7 класса.
СЦЕНАРИЙ ПРАЗДНИКА “ SANDWICH DAY”.
-Good afternoon, teachers, friends, girls and boys!
We are happy to greet you at our party. We are celebrating a Sandwich Day!
-Bonjour, nos amis! Nous sommes heureux de vous voir a notre fete!
-Мы начинаем наш праздник с конкурса бутербродов. Представители от каждого класса демонстрируют и рассказывают как, из каких продуктов были приготовлены их сэндвичи. Жюри будет оценивать сэндвичи по следующим номинациям:
|
The most original; The largest;/ The most delicious; The most unusual; The most beautiful; The funniest; The smallest; The friendliest; The most attractive; The most tempting; The most fantastic. |
– Мы приглашаем жюри посмотреть и оценить наше сэндвичи. We invite our jury to try and estimate the sandwiches prepared by our pupils.
Рисунок 1 | Рисунок 2 |
Рисунок 3 | Рисунок 4 |
Рисунок 5 | Рисунок 6 |
Рисунок 7
- While the jury is estimating our sandwiches, let’s have a short game “A step – a word”. You make a step and say a word on the topic “Food”. (Проводится игра с залом, пока жюри оценивает бутерброды. Таким образом, повторяется лексика по теме “Еда” со зрителями. Победители игры получают сладкие призы.)
- Now the results are ready, we give the word to the members of the jury. (Во время проведения игры “A step – a word” жюри оценивает бутерброды по выше названным номинациям, слушает представителей команд о составе бутерброда, из каких ингредиентов они были сделаны, читает рецепты. Члены жюри, также задают дополнительные вопросы по теме. Рецепты написаны на родном и иностранных языках. Таким образом, оценивается знание лексики по теме “Еда”, проверяются навыки говорения, чтения и письма. После подведения итогов вручаются дипломы и сладкие призы).
- Our pupils have learnt a lot of songs about food. The 3d formers are going to sing a song “We are going on a picnic”.
We are going on a picnic.
We are going on a picnic
Leaving right away.
We’re going to stay all day.
Would you like some ice-cream?
Yes, we’d like some ice-cream.
Would you like some salad?
Yes, we’d like some salad.
Ready for a picnic
Here we go!
We’re going on a picnic
Leaving right away.
We’re going to stay all day.
Would you like some melon?Yes, we’d like some melon.
Would you like some sandwiches?
Yes, we’d like some sandwiches.
Ready for a picnic.
Here we go!
We are going on a picnic
Leaving right away.
We’re going to stay all day.
Would you like some orange juice?
Yes, we’d like some orange juice.
Would you like some strawberries?
Yes, we’d like some strawberries.
Ready for a picnic.
Here we go!
- Let’s have a short competition. Who knows the most names of different kinds of food? Try to remember as many words on the topic “Food” as you can. The winner is the team who can write the most words. The rule is you can’t repeat the words. (Игра со зрителями.)
While the pupils are getting ready, let’s listen to the song ”Let’s go to the Market”. The pupils of the 5th form will sing it for you:
Let’s go to the market
And buy all we need!
Let’s go to the market!
Oh, come with me, please!
Let’s buy some nice coconuts,
Mangoes and some peas,
Potatoes and pineapples,
Chocolate and cheese!
Let’s go to the market
And buy all we need!
Let’s go to the market!
Oh, come with me, please!
After listening to the song the representatives of the teams read the words changing over one after one. The winners get sweets and other prizes.
- What’s a sandwich? Two slices of bread with something in between them, right?
- A sandwich is such a handy thing to eat that seems as if people must have known about it for ever. But they haven’t.
- Supposedly, sandwiches were invented by an Englishman, named John Montagu, Fourth Earl of Sandwich. He was born on the 3d of November in 1718.He liked to gamble and the legend says that one day when he was feeling lucky he didn’t want to leave the gambling table to eat. The earl told his servant to bring him some meat between two slices of bread, so he could eat quickly and easily while still playing cards. Other people thought this was a terrific idea and they called this style of food a “sandwich” after its inventor.
- Предположительно, сэндвичи были придуманы англичанином Джоном Монтагу, четвертым герцогом графства Сэндвич. Он родился 3 ноября 1718 года. Он любил азартные игры и, однажды, когда ему очень везло в игре, он не захотел покинуть игровой стол, чтобы поесть. Герцог попросил слугу принести немного мяса между двумя кусочками хлеба, для того чтобы перекусить во время игры. Другие же посчитали эту идею ужасной и прозвали этот новый стиль еды “сэндвич” в честь его изобретателя.
- But today we’d like to devote our concert to all kinds of food, not only sandwiches. To begin with, the pupils of the 5th form are going to sing you a song “Pizza, pizza, it’s a hit!”
Pizza is my favourite food,
Pizza, pizza, it’s so good!
Put some cheese on top of it,
Pizza, pizza, it’s a hit!
Put your favourite food on it,
You don’t need a knife or plate!
Eat it hot, or eat it cold,
Eat it when you’re young or old!
- Kate, did you like the song?
- Yes, a lot. Mary, do you know many poems about meals?
- Well, I know some, but not many.
- And the pupils of the 5th form know a lot of poems about meals.
Sandwiches are beautiful,
Sandwiches are fine.
I like sandwiches,
I’d eat them all the time.
I eat them for my breakfast,
I eat them for my lunch,
If I had a hundred sandwiches,
I’d eat them all at once.
Betty Botter bought some butter
But she thought: “My butter’s bitter.
If I put it in my batter
It will make my batter bitter.
If I buy some better butter
It will make my batter better.”
So she bought some better butter
And it made her batter better.I like ice-cream.
She likes sweets.
I like cookies.
He likes cheese.
I like coffee.
She likes tea.
I love you.
Do you love me?Jonathan Beam
Likes ice-cream
And he is in bed today.
He doesn’t eat,
He doesn’t drink,
He doesn’t want to play.Some of us like brown bread,
Some of us like white,
Some of us eat a lot of meat,
Some don’t think it’s right.
Some of us like apples,
Some drink juice at night,
Some of us eat many sweets,
Some don’t think it’s right.
- Kate, do you think only people in England eat sandwiches?
- Of course, not. I think people all over the world like sandwiches. Greet our French friends with the poem “A naughty child” “L’enfant gate”.
- Enfant gate,
Veux – tu du pate?
- Non, maman, il est trop sale.
- Veux – tu du roti?
- Non, maman, il est trop cuit.
- Veux-tu de la salade?
- Non, mamamn, il est trop fade.
- Veux – tu du pain?
Non, maman, il ne vaut rien.
- Enfant gate,
Tu ne veux rien manger;
Enfant gate,
Tu serra fouette!
D’apres Mala Mozaika.
- Our German friends also have prepared a song about meals “Das Piratenlied”
1.
Alle die mif auf Piraten fahrt, fuhren,
Mussten manner mif Barten seen.
Jan, und Hein, und Klaas und Piete,
Die Haften Barte, sie fuhren mit.
2.
Alle die mi funs den Weinbrand, Franken,
Mussfen Manner mif Barten sein.
Jan, und Hein, und Klaas und Piete,
Die HaftenBarte, sie Franken mit.
3.
Alle die mif und den salzsleisch assen
Mussten Manner mit Barten sein.
Jan und Hein und Klaas und Piete,
Die Hatten Barte, sie assen mit.
We congratulate you with the Sandwich Day! We wish you good luck! Au revoir!