Цели:
- Развивать все виды речевой деятельности.
- Формировать умения работать в команде, помогать друг другу.
- Формировать потребность практического пользования языком в различных сферах деятельности.
Задачи:
Учебный аспект
Развитие лексических навыков говорения.
Развивающий аспект:
- Развитие речевых, творческих способностей.
- Развитие творческой деятельности, памяти, развитие языковой догадки воображения, способности логически излагать, работать в группе.
Сопутствующая задача: Скрытый контроль уровня сформированности речевых умений, развитие умений работать в группе.
Воспитательный аспект
- Формирования познавательной активности учащихся.
- Воспитание готовности сотрудничать при выполнении конкретной задачи.
- Воспитание чувства товарищества, коллективизма, взаимопомощи, ответственности.
Оборудование: Ленточка-галстук для каждого ученика (синего и красного цвета), ватманы, фломастера, маркеры (синий, красный), карточки с заданием, 2 письма, магнитофон, синие и красные жетоны, таблицы для жюри
Teams | Task 1 | Task 2 | Task 3 | Task 4 | Task 5 | Task 6 | Task 7 | Task 8 | Task 9 | Total score |
1 | ||||||||||
2 |
Teacher: Good afternoon my dear pupils. Today we say “Good bye’’ to our Student’s book “Enjoy English 1”. We have finished to study it. Tell me, please, do you like it?
Pupils: Yes, we do.
Teacher: Why do you like it?
Pupils: - It is very interesting.
- It has many pictures.
- Its characters are funny.
- I like Mr Rule.
Teacher: Is it difficult for you?
Pupils: -Уes, it is.
- No , It isn’t.
Teacher: Well, so many men, so many minds. Today we’ ll check up your knowledge (сегодня мы проверим ваши знания) and see what do you know.
Look. We have a lot of guests today. Who are they?
Pupils: our mothers, fathers, grandmothers, grandfathers, sisters.
Teacher: let’s say “hello” to them.
Pupils:
Good afternoon, good afternoon
Good afternoon to you,
Good afternoon, good afternoon
We are glad to see you. (Дети машут ручками родителям)
Teacher: Today we have an unusual party. We have a COMPETITION. That’s why we have a strict jury (строгое жюри), but it is honest. Let me introduce them. They are…
В жюри приглашаются 3 старшеклассника
Ok, and now take the card with a number.
Дети по очереди берут карточки с номерами 1 и 2.
Teacher: Who has the number 1, please, go to the right. Who has the number 2, please, go to the left.
Дети занимают свои места. На столах лежат ленточки-галстуки, которые они повязывают на шеи.
Teacher : Well, now you are 2 teams. Think and say what is your team’s name.
Дети совещаются и выбирают название своей команде.
Teacher: Let’s start our competition.
Task 1. ‘Write down a sound”
Look at the blackboard. There are some Russian sounds here. Your task is to write down the same English sounds.
На доске записаны русские звуки для каждой команды.
[ m], [ в ], [ р ], [ м ], [ г ], [ д ], [ л ], [ б ], [ т ], [н ].
Задание выполняется одним участником из каждой команды. За каждый правильный звук участник получает жетон. Жюри оценивает правильность и быстроту выполнения. Полученные жетоны команды отдают жюри.
Task 2. “tell the words with sound [m]”
Think and say as many English words with sound [m] as you know.
You have 5 minutes.
Дети в группах вспоминают и записывают слова со звуком [m].
It’s time to check up how many words with sound [m] do you remember?
Дети называют слова по очереди, а учитель фиксирует их на доске(ватмане).
За каждое слово дети получают жетон для своей команды.
Task 3 “write down some words”
На доске записано слово “COМPETITION ”.
Well.we have a competition today. How many letters are there in this word?
- You have 4 minutes to write some words. They should start with these letters.
Команды выполняют задания на ватманах. Слова зачитывают вслух. За каждое правильно написанное слово командa получает жетон.
Во время выполнения задания для гостей исполняется песня группы “The Beatles”.
Task 4 “ Let’s draw a friend”
Teacher :Every team has a sheet of paper and pencils. Listen to the story, try to remember everything about Jack’s friend, his\ her hobbies, favorite food …. and then draw him or her. Good luck. You’ll have 5 minutes to do it.
Hello. My name is Jack. I’m a pupil. I’m not 10, I’m 11.I’m not fat.I’m very strong. I can swim.I swim in the river. I have a friend. My friend’s name is not Bill. He is Ben. My friend isn’t 12,he’s 11. He is clever and kind. He isn’t cunning. His favorite sport isn’t basketball, it’s tennis. He doesn’t play football, he plays the guitar well. My friend can’t swim well. He can skip high. Ben’s hair isn’t long, it is short. It is black. His eyes are not blue, they are green. He likes fruits, he doesn’t like meat.
Ben likes animals. He has a cat, a hamster and a frog. They are white, grey and green. The cat likes milk. The hamster doesn’t like apples. It likes corn.Ben is a good friend.
Дети слушают запись один раз. Задание выполняется на ватманe. Затем 2 ватмана вывешиваются на доску. И один участник от каждой команды показывает детально все на своем рисунке с описанием своего друга .
Teacher :Well, it’s time to see your pictures. One member of the team comes to the blackboard and describes a friend.
Жюри оценивает точность отображения рассказа в рисунке.
Task 5” Make up a sentence”
На доске расположены 10 кружков, с обратной стороны записано по 2 слова
swim in Kate pet ‘s doesn’t
well plays high kind apples
clever five don’t Ben’s cat
cunning kittens bananas black lives
Teacher: That was very nice. And now look at the blackboard. Tell me , how many balls are there?
Pupils: There are 10 balls
Teacher: Yes, you’re right. And there are 2 words on the ball. Take a ball, read the words and make up a sentence with these words.
Команды по очереди выбирают мячики и составляют предложения. За каждое правильно составленное предложение команда получает жетон.
Task 6. “Complete the following sentences”
Стук в дверь. Заходит почтальон.
Postman: good afternoon. I’m a postman. My name is Mr. Letter. I have 2 letters for you. Here you are.
Teacher: Thank you, Mr. Letter.
Postman: Not at all. Take it, please.
Pupils: Thank you.
Postman: Good bye.
Pupils: Good bye.
Teacher: well. Every team has a letter. It’s time to read.
Дети открывают конверты.
Teacher: Oh, no. Some words are missing.
Let’s complete the following sentences with some words. I have cards for you. There are some words here. Read them and use to complete the following sentences. You have 7 minutes.
Task 7 “Who is the most attentive?”
Teacher: Are you tired up? Our next task can help you.
The task is ‘’ who is the most attentive pupil?’’
Do something when I say ‘’please’’ and don’t move if I don’ t say it. Are you ready?
Stand up, please
Swim, please
Run, please
Jump, please
Sleep
Eat, please
Read, please
Skip
Play the guitar, please
Etc.
Темп постепенно увеличивается. Победители получают по жетону (временной промежуток 6–7 минут).
Task 8 The competition of captains ‘’ Name 5 things”
It was fantastic. I want captains to come to me. Listen to the task. Every captain pulls out (вытаскивает) the card with the task & do it.
Name 5 sorts of fruit |
Name 5 sorts of vegetables |
Name 5 animals |
Tell us about your friend (5 sentences) |
Tell us about yourself (5 sentences) |
What can you do? (5 sentences) |
What can’t you do? (5 sentences) |
За каждое правильно выполненное задание капитан получает по 5 жетонов. Таким образом, капитан может набрать до 20 жетонов.
Task 9 ‘’ Make up a dialogue’’
Teacher: Well done! This task is for teams.I have 16 cards: 8 cards for the 1st team and 8 cards for the 2d team. There are some phrases there. Your task is to make a dialogue using the following phrases. You have 7 minutes.
Here you are | May I take… ? |
What would you like? | Excuse me. Can you help me? |
I don’t like … | Would you like to buy…? |
That’s a pity. | What would you like? |
I want some… | I would like… |
Thank you | Take it, please |
I’m hungry | Give me some… please |
Please, May I have it? | I don’t like … |
Дети проигрывают диалог, жюри оценивает артистичность, количество используемых фраз.
Teacher: Our competition is over. I think it was interesting for you. It’s not so important who wins because we are friends. Let’s sing a song ‘’The More We Are Together’’.
Дети исполняют песню ‘’The More We Are Together’’.
The more we are together,
Together, together,
The more we are together,
The happier we are.
For my friend is your friend
And your friend is my friend.
The more we are together,
The happier we are.
The more we sing together,
Together, together,
The more we sing together,
The merrier we are.
For his friends are her friends,
And her friends are his friends.
The more we sing together,
The merrier we are.
Жюри подсчитывает баллы и подводит итог.
Teacher: It’s time to listen to our jury. Listen carefully to what they say.
Подведение итогов. Жюри отмечает всех ребят и награждает медалями (с надписью на английском языке) самые активные ученики, самый быстрый, самый внимательный, самый аккуратный, самый громкий, самый артистичный, самый веселый, самый умный и т.д.
Вручаются дипломы и призы.
Как завершение праздника чаепитие с родителями.