Сценарий урока с использованием ИТ по английскому языку "Person's character", 6-й класс

Разделы: Иностранные языки

Класс: 6


Авторский медиапродукт - презентация 14 слайдов (среда POWER POINT)

План урока:

Части-блоки урока (краткое содержание деятельности учителя и учащихся) Временная реализация
Организационный момент: приветствие, объявление темы урока, напоминание основных правил техники безопасности в кабинете информатики 2 минуты
Речевая зарядка 10 минут
Фонетическая зарядка 10 минут
Аудирование 5 минут
Активизация употребления лексики по теме 15 минут
Подведение итогов 3 минуты

Цель урока:

  • развитие коммуникативных способностей учащихся,
  • умения вести монологическую, диалогическую речь в приближённых к реальным ситуациям носителей языка.

Задачи:

  1. Активизировать употребление лексики по теме “Характер”.
  2. Тренировать учащихся в чтении транскрипции.
  3. Практиковать учащихся в аудировании, устной речи, чтении.
  4. Повторить употребление общих вопросов.
  5. Повторить употребление модального глагола: should, shouldn’t.

Учебные пособия:

  1. слайд-презентация, компьютерный диск “Профессор Хиггинс”, раздаточный материал к учебнику Кузовлева В. П.

Ход урока

1. Организационный момент.

Презентация

1. Good afternoon, children! Sit down, please. Слайд №1

I’m glad to see you.

2. Let’s get acquainted. Слайд №2

My name is...

My hobby is...

I am ...(polite, sociable, tidy...)

3. How are you? Слайд №3

I see that everybody is all right, so our lesson begins.

4. I see that you are so different. I think it depends on your character.

Person’s character is the theme of our lesson.

2. Речевая зарядка.

5. a) Look at the girl on the picture and answer my question: Слайд №4

What character features does this girl have? Try to describe her.

Let’s come to the conclusion: she is ...(polite, sociable, tidy...)

6. b) Look at the other picture: How do you think: Слайд №5

Does this boy have a good character?

3. Фонетическая зарядка.

7. We seе different person’s characters through the pictures. Слайд №6

And now we shall do it by reading the poem.

Let’s listen to the poem, read it and answer the question:

What character features does Jim have?

a) Listen to the poem.

b) Repeat the poem after the reader.

c) Read a poem in a chain like way.

d) Answer the question.

4. Аудирование.

8. We may say that our behavior depends on our character.

Agree or disagree: Слайд №7

  • Our manners don’t depend on our character.
  • The up - bringing influences our character.
  • Your appearance depends on your character.
  • The relations with parents and friends don’t depend on our character.
  • The weather influences our character.
  • Our star-sign influences our character.

А5. ктивизация употребления лексики по теме.

9.We came to the conclusion that our character depends on our star-sign. Слайд 8

10. Try to guess: What star sign is this? Слайд №9

Read the information and suppose: Слайд №10

I think it is...(Scorpio) Слайд №11

Is there anybody in our group who belongs to this star sign? Слайд №12

Does he (she) have such features of the character as this star sign has?

Yes/ No, he/she does(not). (Grammar: Yes/ No questions, Present Simple)

11. Now let’s play a little: Match the puzzles.

Try to find a pair according to your picture.

There is a little dialogue on the other side of your picture.

You should retell this dialogue in a few minutes. Good luck!

6. Подведение итогов.

Слайд №13

12. We came to the conclusion that in spite of our star sign and our up- bringing we may be polite, cheerful, helpful, pleasant in communication as we were today. And now I want you to tell us what you should be and you shouldn’t be.

I think you should be....

The next person tells us what we shouldn’t be.

Слайд №14

13. Thank you for your work.

You were brilliant and sympathetic.

Используемая литература

В.П. Кузовлев, Учебник английского языка за 6 класс. М.: Просвещение, 2003.