Открытый урок в 9-м классе УМК Enterprise 4 Unit 4 "Disasters and Accidents"

Разделы: Иностранные языки


Вид занятия: актуализация и систематизация знаний учащихся.

Тип урока: комбинированный.

Цель урока: практическое применение полученных знаний по теме.

Задачи урока.

Образовательные:

-автоматизировать навыки использования лексических единиц по теме «Стихийные бедствия и чрезвычайные ситуации» в устной речи;
-совершенствовать навыки чтения, аудирования, письма, монологической и диалогической речи;
-закрепить знания основных правил поведения в экстремальных ситуациях.

Развивающие:

-развивать у учащихся умение использовать полученные знания при решении проблемных задач;
-развивать умение вступать в разговор с окружающими; -развивать умение работать в группе;
-развивать у учеников чувство языка, память и внимание.

Воспитательные:

-содействовать воспитанию культуры общения, чувства ответственности, сотрудничества, добра и соучастия.

Ученики должны знать:

-основные лексические единицы и образцы по теме;
-структуру составления разных типов предложений;
-слова и выражения, помогающие высказывать собственное мнение;
-содержание текстов и упражнений, пройденных на предыдущих занятиях.

Ученики должны уметь:

-понимать прослушаннуб информацию;
-давать краткие и развернутые отваты на предложенные вопросы;
-находить специфическую информацию при чтении текста;
-принимать участие в диалоге;
-выражать собственное мнение по рассматриваемым вопросам;
-быть терпимым к высказываниям других.

Оснащение урока:

-аудио и видеоматериалы к УМК ENTERPRISE 4 по теме «Disasters and Accidents»;
-аудио и видеоаппаратура;
-карточки с информацией о самых известных стихийных бедствиях и катастрофах.

Оформление доски:

-карта США;
-предложения, которые необходимо завершить, используя лексику по теме урока.

Outline:

  1. Introduction.
  2. Warming up.
  3. Checking the home assignment.
  4. Language development.
  5. Video.
  6. Writing.
  7. Home task.
  8. Extra activity (*).
  1. INTRODUCTION: We have gun talking about accidents and disasters. There are natural ones and those caused by man. Let’s brainstorm and remember what kinds of disasters we know ( the students are divided in 2 groups and given 2 minutes to do the task; after that the lists are put on the board and read, more words can be added by the teacher).
  2. WARMING UP: Now let’s listen to the tape and identify what disasters these people are speaking about (Course book ex.3 p.47). So, we see that life is dangerous. Various disasters cause great destruction and bring a lot of damage to people and economy. Please, look at the board and complete the sentences: -In 2005 New Orleans, a large southern port of the USA, was destroyed by the Katrina _________. –In spring lots of countries suffer from ________ when the ice on the rivers begins to melt. –In 1994 a massive _________ occurred in Los Angeles.
  3. CHECKING THE HOME TASK: An earthquake may be so violent that it can cause great damage and numerous victims. Do you remember the quake in L.A.? Let’s speak about it: What happened? Where? When? What were the details of the quake? What were the impressions of survivors? (The teacher asks a student to speak about each item). But the main point is HOW TO PROTECT PEOPLE’S LIVES during a quake. (One student is asked to write things on the board while the rest of the group are naming important steps).
  4. LANGUAGE DEVELOPMENT: Fortunately, there not many chances for us to experience an earthquake or a hurricane. A cyclone is approaching Kamchatka. But it is rather far from our republic. Still, there are different emergency situations. Let’s read the reports in ex.4 on p.47 and answer the questions about them.
  5. VIDEO: What should we do to protect ourselves in case of emergency? Let’s watch and listen to some expert advice. Who is the expert? (a policeman) What situation is he talking about? (a fire) Watch again and say what advice he is giving (1. go to a safe place; 2. call an emergency service; 3. see if you could be of any help).
  6. WRITING: Imagine you are experts. Write your own instructions about what a person should do in case of a car accident (one team) and a gas leak (the second team). You have 5 minutes to do this. (After the instructions have been written, they are put on the board and discussed. More points can be added.)
  7. HOME TASK: 1. Read ex.4 on p.47 again and give each report a suitable headline. 2. Do ex.1-3 on pp.24-25 in your Workbooks. Pay special attention to Speaker’s corner.
  8. EXTRA ACTIVITY: Some world famous disasters – unscramble the sentences.

ПРИЛОЖЕНИЕ 1