Задачи урока.
Практические:
- Автоматизировать употребление лексики по теме
- Повторить образование множественного числа существительных
Общеобразовательные:
- Развивать навыки аудирования, диалогической и монологической речи, письма.
- Развивать логическое мышление, воображение, память.
Воспитательные:
- Прививать любовь к природе, окружающей среде, животным.
- Повышать интерес к изучению английского языка.
Оснащение:
- Цветные иллюстрированные картинки
- Аудиозапись песен “Lets sing the colours”
- Головоломка “Угадай-ка” “Colours”
- Карточки с существительными
- Сигнальные карточки
- Карточки-тесты с вопросам.
Ход урока
I. Подготовка учащихся к учебной деятельности на английском языке
1. Оргмомент
- Good morning, boys and girls! Glad to see you! How are you? Today we shall speak about colours and revise the plural of nouns.
II. Отработка ранее введенного речевого материала
1. Фонетическая зарядка
Spring is green
Summer is bright
Autumn is yellow
Winter is white
2. Аудирование
Now listen to me, please, and answer my questions!
Hello! My name is Denis. I like pets very much. They are our friends. Many people have got pets. I have got pets too. They are: a dog and a cat. My dog’s name is Dick. Its black and white. My cat’s name is Murka. Its grey and red. My dog is big and my cat is little. I love them very much. And what about you?
T- P1. Have you got a pet?
T- P2. What is it?
T- P3. What colour is you pet?
3. Чтение стихов по памяти
- Lets recite poems about colours
Ex: the rose is red
The grass is green
Gold and silver
Dress has queen
What is white?
White is milk?
As white as snow
And a paper
As I know.
4. Чтение текста
- Open your books at page15.
Lets read the story about two nice Rabbits. And then answer the question: “Why is Small Rabbit’s coat grey?”
5. “Цветная” математика
- Lets do colour sums.
Ex: white and red make pink.
….+blue= green
Black+…=grey
Red+ yellow=…
…+blue=purple
Yellow+ …+…=…
Учащиеся по очереди берут цветные карточки и по цвету, вместо точек пишут недостатающие слова.
6. Физкультминутка
- Now lets train your memory and imagination.
- Look at the pictures, remember and then answer my questions
Ex: What colour is an apple?
Its red. And etc.
What song do you know about colours?
- Listen! (Звучит аудиозапись) Sing please!
Colours
Brown and green and blue and white
Blue and white
Brown and green and blue and white
Red and black and yellow
Let’s sing the colours.
Давайте петь о цветах
Red and orange
Blue and purple
Yellow and green
Let’s sing the colours
Let’s sing.
7. Ролевая игра
- Let’s listen to the dialogue: “Hedgehog and Rabbit” and then you will answer my questions.
- Rabbit Bunny: Hi Hedgehog!
- Hedgehog: Hi, Bunny! What have you got?
- Rabbit Bunny: Balloons.
- Hedgehog: Balloons! My favourite toys! How many have you got?
Rabbit Bunny: I’ve got toy.
Hedgehog: What colour are they?
Rabbit Bunny: They are red
Hedgehog: Red, my favourite colour!
Rabbit Bunny: They, are for you, Hedgehog!
Hedgehog: Oh, Bunny! You are my best friend!
Rabbit Bunny: And you are my best friend!
Hedgehog: Thank you, Bunny!
Questions. Listen and answer.
- Are Hedgehog and Rabbit Bunny friends?
- What colour were balloons?
- Who had red balloons?
- What colour do you like best of all?
- What is your favourite colour?
8. Повторение грамматического материала.
- Lets revise our grammar material!
Множественное число существительных образуется:
А) при помощи окончания “S”, которое прибавляется к основе существительных в единственном числе;
Б) если основа существительных в единственном числе оканчивается на:
S, x, ss, ch, sh, тo прибавляется окончание es. При помощи сигнальных карточек покажите:
- если s - поднимите голубой кружок,
- если es - синий.
- Listen the sentences:
The boy is on the bench
The toy is in the box
The girl has got a nice dress
This is a new watch.
- Выберите существительные и образуйте и множественное число.
- Read the educated words.
Головоломка “Угадай-ка”
- Поставьте в предложенных словах, обозначающих цвет, перепутанные буквы в нужном порядке.
- Ответьте на вопрос:
Что еще могут означать эти слова?
1. Sero | (Rose) |
2. Kinp | (Pink) |
3. Letvio | (violet) |
4. lbueedll | (bluebell) |
(существительные) |
Образуйте множественное число от полученных слов.
1. Rose-roses-роза-розы
2. Pink-pinks-гвоздика-гвоздики
3. Violet-violets-фиалка-фиалки
4. Bluebell- bluebells-колокольчик-колокольчики
9. What colour is it? Colour them!
T- CL: What is green?
(на картинке нарисованы крокодил, дерево, лист, трава, кузнечик, огурец, куст и надпись зеленого цвета “green”).
Учащиеся отвечают:
P1-A crocodile is green
P2-A tree is green
P3-A leaf is green and etc.
По аналогии проводится.
T-Cl What is red?
T-Cl What is yellow? And etc.
10. What is strange here?
Red, green, nice, white.
Black, good, grey, blue.
Brown, purple, pink, viоlet.
11. Revision: “What is the colour? “
T I like to draw!
Ты спросила “What is the colour?”
Краски долго я искала.
Все. Нашла. I like to draw.
Ну, садись сюда. Sit down.
Вот коричневая – T-P1; -P1-brown.
Это жёлтенькая – T-P2; -P2- yellow.
Будем вместе делать дело.
T. Будем вместе рисовать.
Ну, давай-ка начинать!
Я рисую твой портрет.
Ротик будет красный T-P3; P3- red.
Глазки голубые. T-P4; P4- blue.
Эту краску я люблю.
Нет, давай-ка мы один
Сделаем зеленый – T-P5, P5 -green.
Щечки вымазались в соус –
Стали розовые – T6; P6- rose
Бровки нарисуй скорей
Карандашик серый – T-P7; P7-grey
А оденемся давай,
В брючки беленькие – T –P8; P8 -white
Фиолетовый жилет.
Карандашик T-P9; P9-violet
Цвет сказали темный? T – P10; P10 -dark.
Дело мы исправим так:
Галстук будет светлый – T – P11; P11 -light
Все нормально! T- P12; P-12. Все all right
Чубчик будет черный – T- P13, P13 -black
Симпатичный человек.
12. Say me, please.
Ролевая игра
T-P1
- Mr. Brown! Mr. Brown!
What colour is your gown?
P1.- My gown is Brown.
T-P2
- Mr. Black! Mr. Black!
What colour is your back
P2.- My back is black
T-P3
- Mr. Rose! Mr. Rose!
What colour is your rose
P3.- My rose is rose
T.-P4
- Mr. Yellow! Mr. Yellow!
What colour is your pillow?
P4. -my pillow is yellow.
T-P5
- Mr. Red! Mr. Red!
What colour is your hat?
P5.- My hat is red.
T-P6
- Mr. Green! Mr. Green!
What colour is your ring?
P6.- My ring is green.
T-P7
- Mr. White! Mr. White!
What colour is your kite?
P7. -My kite is white
T-P8
- Mr. Blue! Mr. Blue!
What colour are you?
P8.- I am BLUE!!!
T-P9
- Mr. Grey! Mr. Grey!
What colour are they?
P9. -They are grey.
True | False | |
The lemon is yellow | + | |
The sky is blue | + | |
The lеmon is green | + | |
The crocodile is red | + | |
The snow is white | + | |
The bluebells are black | + | |
The foxes are white | + | |
The rabbits are grey | + | |
The moon is yellow | + | |
The trees are blue | + |
13. Контроль домашнего задания
- Agree or disagree:
III. Домашнее задание.
Домашнее задание.
Read the new poem “What Colour Are they?” and learn it by heart.
Ex. 5 P 163.
Text “Where is Pam?” . Read and translate.
Ex. 7 P 18.
IV. Заключительный этап.
Подведение итогов.
Выставление отметок.
Конец урока.
V. Литература
1. Котова Е.И. Английский - детям. “What are they?” Издательство “Лицей”. 2001 г.
2. Гурвич Е.М. Пособие о английскому языку. “We play, learn and read”. Издательство “Перспектива” 1996 г.
3. УМК для III класса Биболетовой М.З. и Верещагиной Т.А.