Spotlight 6. Unit 5b Let’s celebrate! pp. 48-49
Цели урока:
Предметные:
- Говорение: составлять высказывания на изученную тему на английском языке; описывать картинку по теме «Праздники»;
- Лексика: использовать в речи лексику по теме «Праздники»;
- Грамматика: употреблять глагол в Present Continuous (настоящем продолженном времени) и в Present Simple (в простом настоящем времени); порядковые числительные.
Метапредметные:
- Читательская грамотность,
- Креативное мышление,
- Глобальные компетенции.
Межпредметные:
- Межпредметность: География «Праздники в Великобритании и в России».
Культурный компонент:
- Страны и вещи, традиционно с ними ассоциирующиеся;
- Традиции и обычаи в праздновании основных праздников (Рождество, Новый год, День матери, Гая Фокса, День Св.Патрика и т.д.)
Задачи урока:
- Актуализировать лексику по теме «Праздники»;
- Вспомнить образование настоящего продолженного времени, использование его для описания картинок;
- Разнообразить лексический запас для выражения чувств и эмоций;
- Описывать картинки согласно предложенному плану с указанием места действия, активности людей на картинке, описание внешности (что на них одето, сколько лет), выражение своего мнения (нравится картинка или нет, почему).
Оборудование: интерактивная доска, презентация к уроку, дополнительные материалы для письменной работы.
| Лексика | Грамматика |
Функциональный язык |
Говорение |
Страны и праздники |
Present Simple & Present Continuous |
|
Describing pictures according to the suggested theme “Feasts” |
Students will learn how to …. |
|||
Lesson plan
| Stage time | Link board |
Teacher’s notes |
Lead-in |
Slide 1 |
Look at the slide1. It’s a rebus. Who can solve it? |
Proving HW |
Slide 3, 4 |
eat traditional food |
Lead-in |
Slide 5 |
Look at our table and remember how we form Present Continuous. |
Vocabulary |
Slide 6 |
Complete with make or do. What are the people in the pictures doing? Use Present Continuous! |
Lesson goals |
|
Describing pictures |
Discussion |
Slide 7 |
Exercise 8 p 49 |
Speaking |
Slide 8 |
Imagine you are at a celebration. Work in pairs. Use the phrases ex.6 p. 49 to act out exchanges as in the example. Ask about music/ food/ costumes/ activities/ guests etc. |
Vocabulary |
Slide 9 |
How do people feel when they have celebrations? Do you like the picture or not? Why? |
Short break for exercising |
Slide 10 |
Hands up! Shake them! Hands down! Hands on hips! Bend left, bend right! Use your gestures and facial expressions now. Do the dusting! Make a cake! Make tea! Do the washing up! Close your eyes! Touch your nose with your point finger! Sit down! |
|
Slide 11, 12 |
Look at the next slide! What holiday are these people going to celebrate? What are they doing? What are they wearing? What do they feel? |
Teams’ work |
Slide 13 |
Now we have team work. I divide you in three teams. Each group will get the task. Each team has to fill in the gaps necessary word in the correct form. Then read the whole text. I give you 5 minutes. |
|
Slides 14, 15, 16 |
Proving the task |
|
Slide 17 |
Choose the picture and describe it using the plan |
Proving the task |
(3 min) |
Students’ answers |
Feedback |
Slide 18 (1 min) |
Feelings. In the end of our lesson, I would like you express your feelings about it. Look at the pictures and complete the sentence I feel I’m … |
Homework |
(1 min) |
ex. 9 p 49 FIND A PICTURE SHOWING YOUR family celebrating a special event. Write a short paragraph about what are people doing (70 words) Give your para a title. |
Time of the whole lesson is 40 minutes.