Цели:
- Повторить изученные грамматические структуры.
- Расширить знания о странах мира.
- Воспитание интереса к культуре и особенностям народов нашего мира.
- Рассмотреть, как расширить знания о странах мира и изучаемого языка, и литературы можно передать детям дошкольного возраста и младшим школьникам.
Ход занятия Организационный момент (15 сек.).
«East or West - home is best» (слайд 2)
- Look at this phrase and say: What are we going to talk?(students answers)
- Today we continue to talk about the English - speaking countries their nationalities traditions and culture.
Работа со стихотворением «Дом, который построил Джек».
До текстовая работа:
- Look at this slide and say: «Do you know this rhyme?»
- Who translated it in Russian? (Маршак)
- Listening. (слайд 3)
- Listen and say what verb can we listen repeatedly? (build)
- Is this verb regular or irregular?
Повторение грамматических правил. (Past Simple, regular and irregular verbs).
- Put these verbs in the suitable table. (Слайд 4) (1 minute)
(работа в тетрадях самостоятельно).
Самопроверка (ключ, слайд 5) (15 sec)
Speaking.
- Use three of the verbs above to write sentence (слайд 6).
Tell us these sentences (2-5 minutes).
Работа по теме урока.
Countries and nationalities. We continue to revise and remember some facts about English speaking and other countries, their traditions. (слайд 7)
- Matches. (Work in pairs). (1 min) (слайд 8)
- Let*s check. (30 sec) (слайд 9)
Speaking. T-S (2 min) (слайд 10)
- Do you like to travel?
- What country do you want to visit?
- Do you know flags?
Matches. Flags. (2-3 min) (слайд 11) Work in groups.
- Let*s check. (30 sec) (слайд 12)
«East or West - home is best» (слайд 13)
- Wherever we go, we like to return home.
- Some of us live in the cities. Some in towns and villages. (слайд 14)
Work with the text in the book. (слайд 15-16)
- Vocabulary - book p 176 Planet of English (1min)
- Planet of English p. 176 ex 8 (2-3min)
- Task True - False p.178 ex.9 (8 minutes)
- Let*s check. Key. (30sec) (слайд 17)
Planet of English p. ex. 13
- Matches. (слайд 18) (3min)
- Let*s check. Key. (слайд 19) (30 sec)
Practice.
a) Speaking. (15sec) (cлайд 20)
- In future you*ll work with children. All children like fairy tales.
- Read the fairy tale and tick in the plan how did the musician take out rats from the town?
b) Working. (2 min) (cлайд 21)
c) Let*s check. Key. (30sec) (слайд 22)
- Compare two pitchers.
- Children and we like play games.
- Compare two pitchers and put the letters in the words. (3 min) ( слайд 23)
d) Let*s check. Key. (слайд 24) (30 sec)
Speaking. Teacher. (30 sec.) (слайд 25)
- With your children, you can watch this cartoon and learn this short Rhyme.
«Little Mouse, Little Mouse,
Will you come out of your house?
Thank you, Pussy! Says the mouse
I won*t leave my little house».
Чтение и обсуждение стихотворения в переводе для детей в переводе Чуковского. Возможность использовать его при работе с детьми.
Жила-была мышка Мауси
И вдруг увидала Котауси.
У Котауси злые глазауси
И злые-презлые зубауси.
Подбежала Котауси к Мауси
И замахала хвостауси:
«Ах, Мауси, Мауси, Мауси,
Подойди ко мне, милая Мауси!
Я спою тебе песенку, Мауси,
Чудесную песенку, Мауси!»
Но ответила умная Мауси:
«Ты меня не обманешь, Котауси!
Вижу злые твои глазауси
И злые-презлые зубауси!»
Так ответила умная Мауси -
И скорее бегом от Котауси.
Homework. (10 sec.)
- Planet of English p. 181 ex.16 (слайд 27-28).
Conclusion. (слайд 29).
- In conclusion, we can use some of these excesses in the kindergartens. We worked well and I hope we continue our work next lesson.