Where do people live?

Разделы: Иностранные языки, Работа с дошкольниками, Конкурс «Презентация к уроку»

Классы: д/с, 1


Презентация к уроку

Загрузить презентацию (37 МБ)


Цели:

  • Повторить изученные грамматические структуры.
  • Расширить знания о странах мира.
  • Воспитание интереса к культуре и особенностям народов нашего мира.
  • Рассмотреть, как расширить знания о странах мира и изучаемого языка, и литературы можно передать детям дошкольного возраста и младшим школьникам.

Ход занятия Организационный момент (15 сек.).

«East or West - home is best» (слайд 2)

  1. Look at this phrase and say: What are we going to talk?(students answers)
  2. Today we continue to talk about the English - speaking countries their nationalities traditions and culture.

Работа со стихотворением «Дом, который построил Джек».

До текстовая работа:

- Look at this slide and say: «Do you know this rhyme?»

- Who translated it in Russian? (Маршак)

  1. Listening. (слайд 3)
  2. Listen and say what verb can we listen repeatedly? (build)
  3. Is this verb regular or irregular?

Повторение грамматических правил. (Past Simple, regular and irregular verbs).

- Put these verbs in the suitable table. (Слайд 4) (1 minute)

(работа в тетрадях самостоятельно).

Самопроверка (ключ, слайд 5) (15 sec)

Speaking.

- Use three of the verbs above to write sentence (слайд 6).

Tell us these sentences (2-5 minutes).

Работа по теме урока.

Countries and nationalities. We continue to revise and remember some facts about English speaking and other countries, their traditions. (слайд 7)

- Matches. (Work in pairs). (1 min) (слайд 8)

- Let*s check. (30 sec) (слайд 9)

Speaking. T-S (2 min) (слайд 10)

- Do you like to travel?

- What country do you want to visit?

- Do you know flags?

Matches. Flags. (2-3 min) (слайд 11) Work in groups.

- Let*s check. (30 sec) (слайд 12)

«East or West - home is best» (слайд 13)

- Wherever we go, we like to return home.

- Some of us live in the cities. Some in towns and villages. (слайд 14)

Work with the text in the book. (слайд 15-16)

- Vocabulary - book p 176 Planet of English (1min)

- Planet of English p. 176 ex 8 (2-3min)

- Task True - False p.178 ex.9 (8 minutes)

- Let*s check. Key. (30sec) (слайд 17)

Planet of English p. ex. 13

- Matches. (слайд 18) (3min)

- Let*s check. Key. (слайд 19) (30 sec)

Practice.

a) Speaking. (15sec) (cлайд 20)

- In future you*ll work with children. All children like fairy tales.

- Read the fairy tale and tick in the plan how did the musician take out rats from the town?

b) Working. (2 min) (cлайд 21)

c) Let*s check. Key. (30sec) (слайд 22)

- Compare two pitchers.

- Children and we like play games.

- Compare two pitchers and put the letters in the words. (3 min) ( слайд 23)

d) Let*s check. Key. (слайд 24) (30 sec)

Speaking. Teacher. (30 sec.) (слайд 25)

- With your children, you can watch this cartoon and learn this short Rhyme.

«Little Mouse, Little Mouse,
Will you come out of your house?
Thank you, Pussy! Says the mouse
I won*t leave my little house».

Чтение и обсуждение стихотворения в переводе для детей в переводе Чуковского. Возможность использовать его при работе с детьми.

Жила-была мышка Мауси
И вдруг увидала Котауси.
У Котауси злые глазауси
И злые-презлые зубауси.
Подбежала Котауси к Мауси
И замахала хвостауси:
«Ах, Мауси, Мауси, Мауси,
Подойди ко мне, милая Мауси!
Я спою тебе песенку, Мауси,
Чудесную песенку, Мауси!»
Но ответила умная Мауси:
«Ты меня не обманешь, Котауси!
Вижу злые твои глазауси
И злые-презлые зубауси!»
Так ответила умная Мауси -
И скорее бегом от Котауси.

Homework. (10 sec.)

- Planet of English p. 181 ex.16 (слайд 27-28).

Conclusion. (слайд 29).

- In conclusion, we can use some of these excesses in the kindergartens. We worked well and I hope we continue our work next lesson.