Урок английского языка в 4-м классе "Hobbies"

Разделы: Иностранные языки

Класс: 4

Ключевые слова: английский язык, hobby


Учебник: Верещагиной И.Н., Афанасьевой О.В.

Цели:

  • практическая - приобретение навыков использования английского языка как средство общения в реальной жизни и выражения собственного мнения.
  • общеобразовательная - совершенствование навыков монологической и диалогической речи в коммуникации по теме «Hobby».
  • воспитательная - формирование творческого мышления учащихся через коммуникацию, общения, взаимоотношения и презентацию собственного мнения.
  • развивающая - развитие коммуникативных умений учащихся по описанию различных увлечений, развитие способностей к оценке и изложению, к формулированию выводов, к анализу, соотнесению, сравнению;

Тип урока: комбинированный.

Формы работы обучающихся: индивидуальная, парная, коллективная, в группах.

Планируемые образовательные результаты:

  • предметные: формирование и совершенствование иноязычной коммуникативной компетенции, расширение лексического запаса, дальнейшее овладение общей речевой культурой;
  • метапредметные: умение самостоятельно определять цель своего обучения, ставить и формулировать для себя задачи; умение самостоятельно планировать пути достижения целей; умение соотносить свои действия с планируемыми результатами, осуществлять контроль своей деятельности в процессе достижения результата; умение организовать учебное сотрудничество и совместную деятельность с учителем и сверстниками; работать индивидуально и в группе;
  • личностные: формирование ответственного отношения к учению, готовности и способности обучающихся к саморазвитию и самообразованию на основе мотивации к учению; формирование осознанного, уважительного и доброжелательного отношения к другому человеку, его мнению; готовности и способности вести диалог с другими людьми и достигать в нем взаимопонимания; готовности к коллективному творчеству, рефлексивная самооценка учебной деятельности.

Оснащение урока: рабочая тетрадь, компьютер, диск, раздаточный материал с заданиями по активной лексике, аудированию и чтению.

I. Организационный этап

1. Приветствие учащихся.

T. Good morning, boys and girls!

P. Good morning.

T. I'm glad to see you.

II. Фонетическая зарядка

Let's begin our lesson with the phonetic exercise. First of all look at the screen, listen to me and repeat after me!

Учащиеся повторяют слова за учителем. Затем следует опрос отдельных учеников.

III. Проверка домашнего задания. p.60-61 ex. 11.

T. And now let's check your home tas. Guess and write the following words. Exchange your papers and check each other.

Pupils have the cards with different words.

T. Thank you very much

IV. Постановка темы и целей урока

Now look at the screen. What do you think, what is the topic of our lesson?

«Active life and the most interesting hobbies make you feel happy».

- The topic of our lesson is «My hobby».

So, let`s continue our lesson. I want to ask you a question. What is a hobby? Can you give a definition?

Pupil: A hobby is that you enjoy or like to do in your free time.

A hobby is an activity that you like to do.

A hobby is a special interest that people do in their free time.

T. Yes, your answers are great. A hobby is that you enjoy or like to do in your free time on a regular basis or from time ro time.

- Введение новой темы: «Хобби».

V. Активизация лексических навыков по теме «Хобби»

VI. Формирование навыка чтения

Прочтение текста из учебника и выполнение задания стр. 64 упр. 17, 18.

Учитель: Open your books on page 23. Ex.11. p.23. Let's listen to the text about children's hobbies and do the task on our papers. Take these cards please and tick the right answer. Ready? Let's go!

T. Answer the questions, please. What can people watch at the cinema?

Why was cinema more popular in the 20th century?

VII. Физкультминутка для глаз

Учитель: I think you're a bit tired now having watched the presentation on the computer. It's just the time to do some physical exercises.

Hands up! Hands down! Hand on the hips! Sit down!
Turn to the left! Turn to the right! Clap your hands! That's right! (2-3 раза)
Eyes up! Eyes down!
Eyes to the left! Eyes to the right! (2-3 раза)
Shut your eyes!
Open your eyes widely!
Look at your right hand! (2-3 раза)
Look at your left hand!
Look up! Look down!(2-3 раза)
And sit down.

VIII. Aктивизация навыков чтения

-OK, very good. The next task for you. You are to read short texts and guess what hobby is it? Is it clear?

A lot of people like to visit different cities, towns and historical places. Some people even visit other countries. They can travel by car, by plane, by train, by bus or on foot. This hobby helps them to learn history, geography and traditions of different people and countries.

- Pupil: Travelling

People like to spend their free time near the rivers or lakes. They often go there with their friends or relatives. They can have a picnic there. They go usually there in summer but some people like to go there in winter too. Also they can cook fish soup after going there.

- Pupil 1: Fishing

This hobby is interesting and useful. People try to find or buy different things such as stamps, badges, coins, pictures and dolls. Their collection can be thematic. This hobby helps people to make new friends and to learn some new things about countries and lands, animals and birds, famous people and historical events.

- Pupil 3: Collecting

This hobby is popular with the people of all ages. People like to go to the stadium or to the sports ground. They are strong and healthy. Their hobby helps to develop their mind and body and teaches them to plan their time.

- Pupil 2: Sports

People like to go to the library. Some of them have a good collection of books at home. And they are really proud of it. They can have different books: fiction, historical novels, books about animals and birds, books about different countries. Their hobby helps them to relax, to learn about the world and understand people better.

- Pupil 4: Reading

IX. Развитие коммуникативных умений учащихся в форме диалогической речи. Работа в парах

Teacher: Work in pairs. Act out a conversation between two friends discussing their hobbies. (учитель раздает карточки с диалогами) But first of all, repeat the phrases after me, please. (учащиеся хором повторяют речевые образцы за учителем, соблюдая интонационный рисунок. После этого ученики в парах инсценируют диалог).

Каждой паре предоставляется возможность высказаться.

The next task. Read these dialogues, say what hobbies they are about. Then make up your own dialogues and act them.

Make up your own dialogues and act them.

P1: Have you got a hobby?

P2: Yes, I have.

P1: What is your hobby?

P2: My hobby is………. And what about you?

P1: My hobby is……….

Children, I don't know you at all and that's why it is very interesting for me to learn what you like to do in your free time.

Answer my questions, please. Yes, I do. / No, I don't. what you like to do in your free time.

- Do you like to play football?

- Do you like to dance?

- Do you like to play computer games?

- Do you like to swim?

- Do you like to listen to music?

- Do you like to watch TV?

- Do you like to draw?

- Do you like to skate?

- Do you like to play hockey?

- Do you like to cook?

- Thank you. Well done.

-Закрепление лексических навыков по теме «Хобби»

X. Let's play the game "The magic flower"

Your task to say each other's hobbies.

You like… (skating, cooking, collecting…)

XI. Подведение итогов урока

-Now, it is time to make a conclusion of our lesson. So, today we've spoken about our hobbies. I'd like to say that it's very interesting to have a hobby. We should all have a hobby and our life will be more interesting. Did you like our lesson?

XIV. Рефлексия

Now I can …

Today I have learnt …

(дети высказывают свои мнения об уроке) Your marks for the lesson are the following (учитель оценивает работу учащихся на уроке).

Thank you for your creative work. - Your homework will be to prepare a talk an essay about your hobbies using the plan.

  1. What your hobby is
  2. When you started it
  3. How often do you do it
  4. Why your hobby is interesting

- Stand up! The lesson is over.

- Goodbye. See you at the next lesson.